کد خبر: ۱۰۸۱۶۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۷     ۰۲ بهمن ۱۳۹۱
ولت ترکیه هواپیمای حامل یک و نیم تن طلا از غنا به مقصد ایران را پس از 17 روز رفع توقیف کرد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری تسنیم ، خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد این کشور از هواپیمای حامل محموله طلا که از غنا عازم ایران بود، رفع توقیف کرد.

دولت ترکیه 17 روز پیش به بهانه عدم وجود مجوزهای لازم این هواپیما را توقیف کرده بود.

بر اساس این گزارش مقامات ترک این هواپیما را به دلیل نداشتن مجوز در فرودگاه آتاتورک استانبول به زمین نشانده و آن را حدود 2 هزار دلار جریمه کرده اند. این هواپیما حامل یک و نیم تن طلا از غنا به مقصد ایران بود.
شرکت یو ال اس ترکیه، مالک این هواپیمای باری است که باید 67 دلار بابت نداشتن مجوز و 1910 دلار بابت توقف در فرودگاه آتاتورک پرداخت کند.
این هواپیما عازم ایران بوده و قرار بود تنها در فرودگاه دوبی توقف داشته باشد.
تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه بخش بانکی ایران، پرداخت های کشورهای مختلف از مجاری بین المللی بانکی به ایران را محدود ساخته و آنها را ناگزیر ساخته تا در مقابل خرید نفت و گاز از ایران به این کشور طلا بدهند.
برخی محافل در ایران معتقدند رفتار دولت اردوغان نشان می دهد که ادعای ترکیه مبنی بر اتخاذ تصمیمات به صورت مستقل، دیگر اعتباری ندارد و آنکارا منافع غرب را به روابط دوستانه با کشورهای همسایه ترجیح می دهد.
ایران تامین کننده 45 درصد نیاز ترکیه به نفت و گاز است و در مقابل صدور نفت و گاز به این کشور طلا دریافت می کند.
17 روز پیش مقامات ترک این هواپیمای باری را به بهانه نداشتن مجوز لازم توقیف کرده بودند. مشخص نیست که چرا دولت ترکیه به جای پرداخت غرامت  بابت توقیف 17 روزه این محموله، هواپیما را جریمه کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سید محمدمهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۳ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
یه سوال خواهشا یکی از دوستان پاسخ بده آفریقا که جنوب غربی ایران هست ترکیه هم شمال غربی ایران هست چرا هواپیما از ترکیه رد میشه؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها