کد خبر: ۱۰۷۳۱
زمان انتشار: ۱۶:۳۲     ۱۶ فروردين ۱۳۹۰
به گزارش سرویس بین الملل بی باک، یکی از اعضای کمیته امور خارجه و دفاع در مجلس سنای آمریکا مدعی شد: نظام دیکتاتور سوریه در سرکوب معترضان و کنترل امور داخلی با به کارگیری وحشتناکترین روشهای کشتار جوانان مظلوم(!) در نوع خود بی نظیر است!

المختصر نوشت: این سناتور آمریکایی اظهار داشت: این بهترین فرصت برای ما آمریکایی ها و اسرائیل می باشد و اگر آن را غنیمت نشماریم شاید دیگر تکرار نشود با سقوط نظام حزب بعث سوریه آخرین پایگاه ایران در منطقه نیز سقوط می کند(!) و ما نباید نگران به حکومت رسیدن یک حزب اسلامی تندرو باشیم چون این احزاب تندرو در سوریه صد در صد سنی هستند و ممکن نیست یک حکومت تندرو سنی با ایران هم پیمان شود.

بر اساس این گزارش این سناتور در ادامه ادعاهای مضحک خود گفت: نظام سوریه خسارات فراوانی به ارتش آمریکا در عراق وارد کرد و تقریبا 80 درصد عملیات تروریستی که منجر به کشته شدن نظامیان آمریکایی می شد توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی سوریه(!) انجام می شد که با خلاص شدن از این نظام مشکل بزرگی را از پیش رو برمی داریم.

وی در ادامه گفت: نیروهای حزب الله و نیروهای تروریستی حماس از سوریه به عنوان یک پناهگاه و پایگاهی بزرگ برای رهبران خود استفاده می کنند و این کشور سالهاست که مانع پیروزی مذاکرات و میانجی گری آمریکا بین اسرائیل و فلسطین می شود که با ساقط کردن این نظام می توانیم به هدفمان یعنی برپایی یک دولت مقتدر یهودی و در کنار آن یک دولت فلسطینی آن هم بدون سلطه حماس برسیم.

عضو کمیته امور خارجه و دفاع در مجلس سنای آمریکا در پایان سخنانش گفت: من مطمئنم که بعد از سقوط نظام دیکتاتور حاکم بر سوریه و به حکومت رسیدن یکی از احزاب سنی این کشور شاهد اتحاد بسیار قوی کشورهای مصر، تونس، لبنان، سوریه و کشورهای شورای همکاری عربی خواهیم بود که سد محکم در برابر خطر ایرانی می باشند.

گفتنی است دیروز در نشست خبری رئیس جمهور، خبرنگاری از وی پرسید: نظر رسمی جمهوری اسلامی ایران در مورد وقایعی که در سوریه اتفاق می افتد چیست؟ رئیس جمهور پاسخ داد: این اتفاقات مسائل داخلی سوریه است و ما در مسائل داخلی کشورها دخالتی نداریم و دخالت نمی کنیم. دولت سوریه دوست صمیمی ما و در خط مقدم مقاومت است و ملت سوریه نیز دوست ما و ما نیز دوست ملت سوریه هستیم و آنها در خط مقدم مقاومت در برابر توسعه طلبی رژیم صهیونیستی هستند. هم دولت و هم ملت سوریه خودشان با تدبیر مسائل خودشان را حل خواهند کرد.

احمدی نژاد افزود: البته این را هم می دانیم که از اهداف توسعه طلبی آمریکا و متحدانش و رژیم صهیونیستی درهم شکستن خط مقاومت است و حتماً آنها نمی خواهند دولت و ملت سوریه در صمیمیت و آرامش و در تفاهم با هم زندگی و مسائل خود را حل کنند و جلو ببرند. ما فکر می کنیم یک معیار بیشتر وجود ندارد و آن هم آزادی ملت هاست؛ هیچ کس، هیچ جا نمی تواند آزادی ملت ها را مخدوش کند. البته آزادی ملت ها تبلورش در رأی اکثریت است و راه دیگری وجود ندارد جز اینکه ما بپذیریم رأی اکثریت حاکم باشد؛ در همه جای دنیا، در سوریه، در ایران و هر جای دیگر دنیا. البته امیدواریم روزی برسد که در آمریکا و اروپا نیز رأی اکثریت حاکم باشد چون در آنجا مردم فرصت انتخاب واقعی ندارند دو یا چند حزب هستند و مردم مجبورند به آنها رأی بدهند. در همین انتخابات اخیر آمریکا دیدید یا مردم باید به ادامه بوش رأی می دادند یا غیر از بوش و انتخاب دیگری وجود نداشت.

رئیس جمهور ادامه داد: آنهایی که دلسوز آمریکا بودند گفتند غیر از بوش و این معنایش این نیست که آزادی و انتخاب در آنجا بوده است. امیدواریم روزی برسد که همه ملت ها از جمله ملت های آمریکایی، اروپایی از آزادی انتخاب برخوردار شوند و در سوریه هم دخالت نکنند. ما می بینیم دولت آمریکا سراسیمه شده است که جشن بگیرد که یک اتفاقی یا اعتراضی در سوریه بوجود آمده است. وی افزود: ما فکر می کنیم مردم سوریه مردم هوشمندی هستند و باید با دولت سوریه بنشینند و مسائل خود را حل کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها