کد خبر: ۱۰۷۲۶۳
زمان انتشار: ۰۷:۰۲     ۲۸ دی ۱۳۹۱
مقامات صهيونيستي با انتشار گزارشي ضمن اعتراف به نقش ويژه ايران در حمايت از غزه اعلام كردند روابط ايران با گروه هاي مقاومت به ويژه حماس در سطح بسيار بالايي قرار دارد و تهران حمايت هاي زيادي به ويژه به هنگام جنگ 8 روزه از گروه هاي مقاومت در غزه كرده است.
به گزارش خبرگزاري قدس به نقل از پايگاه خبري عكا، اين گزارش كه از سوي مؤسسه صهيونيستي «مركز آگاهي هاي اطلاعاتي» منتشر شده، تأكيد كرد: توان نظامي بالاي حماس در جنگ 8 روزه تنها با كمك هاي ايران ميسر شده است.
در ادامه اين گزارش آمده كه نيروهاي مقاومت در انبارهاي خود انباشته از هزاران موشك كه توسط ايران ارسال و يا به واسطه كمك هاي اين كشور در داخل فلسطين توليد شده است، مي باشد.
اين گزارش مي افزايد: گروه هاي مقاومت با حمايت هاي ايران، موفق شده اند بسياري از نيازهاي موشكي خود را با استفاده از فن آوري ايراني، در داخل غزه توليد كنند. بيشتر موشك هايي كه اكنون گروه هاي مقاومت در انبارهاي خود دارند از نوع موشك هاي فجر 5 ايران و موشك هاي محلي M75 كه در جنگ 8 روزه شهرهاي اسرائيل را هدف قرار دادند، مي باشد.
در همين حال روزنامه آمريكايي «ورلدتريبون» به نقل از مقام هاي دولتي گزارش داده ايران متعهد شده است موشك هاي دوربرد جديد در اختيار گروه فلسطيني حماس قرار دهد.
«ورلد تريبون» نوشته: مقامات آمريكايي گفته اند ايران قصد دارد موشك هايي با برد صدها كيلومتر در اختيار حماس در منطقه غزه قرار بدهد. اين موشك ها مي توانند به هر جايي در اسرائيل برسند و هر منطقه اي در اسرائيل را مورد هدف قرار بدهند.
«ورلد تريبون» اضافه كرده است: «در جنگ اخير اسرائيل عليه نوار غزه معروف به جنگ 8 روزه، گروه هاي حماس و جهاد اسلامي در غزه، موشك هاي دو مرحله اي از نوع «فجر5» را به سمت اسرائيل شليك كردند. برد اين موشك ها 75 كيلومتر است و گروه هاي فلسطيني توانستند با استفاده از آنها، تل آويو را مورد هدف قرار بدهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها