کد خبر: ۱۰۷۲۶۱
زمان انتشار: ۰۷:۰۲     ۲۸ دی ۱۳۹۱
سردبير روزنامه توقيف شده حجاريان مي گويد مرز اصلاح طلبي با تندروي روشن نبود و آنها به مطالبات اقشار پايين جامعه توجه نداشتند.
به گزارش 598 به نقل از کیهان: علوي تبار سردبير روزنامه صبح امروز در دوره اصلاحات بود. اين روزنامه يكي از عوامل تشديد تندروي و ساختارشكني در روزگار حاكميت اصلاح طلبان بود اما نامبرده اكنون با كتمان نقش خود در رفتارهاي ساختارشكنانه و بدگماني مردم به اصلاح طلبان مي گويد يكي از ايرادهاي اصلاح طلبان عدم حذف تندروها بوده است.
وي در مصاحبه با روزنامه شرق و درباره اينكه چرا اصلاح طلبان با وجود پيروزي هاي گذشته به نقطه فعلي رسيده اند و چه انتقاداتي به عملكرد آنها وارد است، گفت: اگر بخواهم فهرستي از انتقادات وارد به اصلاح طلبان را در دوران موفقيت و حضور در قدرت ارايه كنم به چند مورد مي توان اشاره كرد: 1- شكل نگرفتن يك مديريت جمعي كه داراي اقتدار كافي براي مهار و در صورت لزوم حذف افراد و جمع هاي «تندرو» و «كندرو» باشد. 2- وجود ابهام در ديدگاه ها به طوري كه گاه مرز «اصلاح طلبي» با «انقلابي گري» و «محافظه كاري» مخدوش مي شد. 3- وجود نوعي تقليل گرايي سياسي كه موجب بي توجهي اصلاح طلبان به اقدامات اجتماعي و مواجهه با مشكلات اجتماعي مردم مي شد. 4- جهت گيري براي برآوردن مطالبات اقشار متوسط و بالاي جامعه و بي توجهي به مطالبات ساير اقشار.
وي درباره اينكه خروج اصلاح طلبان از شرايط فعلي چه الزاماتي را مي طلبد؟، گفت: مهم ترين الزام مديريت جمعي است. مجموعه اي از تشكل هاي اصلاح طلب وجود دارند كه در عمل پايبندي خود را به ويژگي هاي اصلاح طلبي ثابت كرده اند. نمايندگان آنها به علاوه برخي از جريان هاي سياسي داراي اعتبار و اصلاح طلب ديگر در كنار رفتار برخي شخصيت ها مي توانند يك شوراي تصميم گيري براي اصلاح طلبان را شكل دهند. اين شورا نيز مي تواند راهبر تاكتيك هاي اصلاح طلبان در مقاطع مختلف را مشخص كند و با تك روي مقابله كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها