کد خبر: ۱۰۶۸۱۴
زمان انتشار: ۰۱:۰۶     ۲۶ دی ۱۳۹۱
«پیتون» خودرویی منحصر به فرد و 100درصد ایرانی در کلاس سدان چهار درب خانوادگی است و می توان گفت با ساخت آن در داخل شاهد انقلابی در زمینه طراحی خودروهای ایرانی خواهیم بود.
به گزارش 598 به نقل از جهان: ایمان مقصودی عضو تحریریه هفته نامه دنیای خودرو و سر طراح «پیتون»(Python)، در مراسم رونمایی از کانسپت این خودرو گفت: خودروی مذکور مطابق با استانداردهای جهانی و با هدف ارائه به بازارهای خارجی طراحی شده و این برای اولین بار در کشور است که یک نشریه خودرویی با برگزاری مسابقه، بهره گیری از استعدادهای خلاق و استفاده از امکانات صنعتی کشور، نسبت به چنین کاری اقدام کرده است.
 
به گفته وی، طراحی خودرو «پیتون» 100درصد از ایده اولیه تا ساخت نمونه پروتوتایپ در داخل و از سوی بخش خصوصی انجام شده و برخی از اعضای تحریریه این هفته نامه به صورت مستقیم در آن شرکت داشته اند.
 
مقصودی با اشاره به اینکه اعضای تیم این پروژه از مقام آوران در مسابقات جهانی طراحی خودرو و همچنین از فارغ التحصیلان رشته های مکانیک و طراحی هستند، اظهار داشت: این خودرو یک اتومبیل سدان در کلاس سی(C) است که در طراحی آن راحتی خانواده ها ملاک عمل قرار گرفته و قابلیت نصب موتورهای 1600 و 1800 سی.سی بر روی آن وجود دارد.
 
در ادامه این مراسم، احمد عالی فر مدیرعامل دنتوس تهران که از حامیان اصلی این پروژه است، متذکر شد: کلاس C، کلاس خودروهای متوسط است که در حال حاضر بیشترین آمار فروش را در سطح جهان در اختیار دارد و خودروی «پیتون» نیز در این کلاس است.
 
به گفته وی، «پیتون» خودرویی منحصر به فرد و 100درصد ایرانی در کلاس سدان چهار درب خانوادگی است و می توان گفت با ساخت آن در داخل شاهد انقلابی در زمینه طراحی خودروهای ایرانی خواهیم بود.
 
عالی فر خاطرنشان کرد: ساخت نمونه مشابه این خودرو در خارج از کشور توسط شرکت های خودروسازی جهان بالای 150هزار دلار هزینه دارد درحالیکه خودرو فوق با استفاده از امکانات موجود کشور و تنها با هزینه ای در حدود یک میلیارد ریال طراحی و ساخته شده است.




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سيدفاضل كلانتري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۳ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۹
۳
اميدوارم اين پروژه به سرانجام خوبي برسد.
خوشحالم بخاطر 100 درصد ايراني بودنش
خوشحالم بخاطر طرح زيباش
پاسخ
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۳ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۷
۹
درود بر ايمان مقصودي و تيم همكارش
پاسخ
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۶ - ۲۹ دی ۱۳۹۱
۱۴
۱
خودروهای قبلی روهم خودروسازا میگفتن صدر درصد ایرانیه بعدش صداش دراومد که موتور ولوازم اصلی وقطعات محرکه اش خارجیه وفقط اسمبلش ایرانیه
خداکنه این یکی حداقل50درصد ایرانی باشه . 100% رو نخواستیم
پاسخ
سید محمدمهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۹ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
۰
۰
ما الان حدود 50 ساله خودرو سازیم اما یه خودروی بومی جز سمند و تیبا که اونام بومی نیست تولید نکردیم در صورتی که ژاپن با همین خودروسازی اقتصاد دوم جهان شد.
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۹ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
۰
۰
سالهاپیش بایدچنین کاری انجام می شد.به جای اینهمه مدلهای جورواجور وشبیه به هم انواع پرایدوسمندکه تغییرات مدلهاشون درحدیک تیونینگ ساده هم نیست بایددست به ساخت چنین محصولات زیباوشکیل زد.درودبراستعدادوخوشفکری طراحان این خودرو
پاسخ
طنز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس تاس پس از حمله عده ای چماق به دست به طراحان این خودرو ، همگی آنها در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان بستری شده و حال دو تن از آنها وخیم گزارش شده است .

بررسی های پلیسی حاکی است بیشتر ضربات به قسمت سر و مخ این افراد وارد شده است .

با توجه به اینکه در صورت تولید این خودروی ایرانی توجیهی برای افزایش قیمت خودرو از سوی خودروسازان ببخشید مونتاژکاران بزرگ ایران وجود نخواهد داشت ، حمله و سرکوب این طراحان قابل تامل می باشد .

یکی از مجروحان اعلام کرد طی روزهای گذشته تماسهای تهدیدآمیزی مبنی بر کنار گذاشتن این طرح و واگذاری آن به نمایندگان دو خودرو ساز بزرگ کشور در ازای دریافت مبلغ 30 میلیارد تومان با اعضای این تیم طراح ، گرفته شده است .

خودروسازان بزرگ کشور هرگونه ارتباط با این قضایا را تکذیب نمودند .

شنیده ها حاکی است خودروسازی بنز آلمان به کلیه طراحان این خودرو ویزای اروپا ، خانه ویلایی با تمام امکانات ، حقوق ماهی 25000 یورو و شغل طراحی خودرو در کارخانه بنز را پیشنهاد داده است .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها