کد خبر: ۱۰۶۱۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۱۴ فروردين ۱۳۹۰

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «شهید محسن وزوایی» در 8 مرداد ماه 1339 در تهران متولد شد. محسن دوره متوسطه را در دبیرستان «دکتر هشترودی» به پایان رساند و در سال 1355 به دانشگاه راه یافت و در رشته شیمی دانشگاه صنعتی شریف مشغول به تحصیل شد. شهید وزوایی، از کودکی بدلیل اینکه پدرش همرزم آیت‌الله کاشانی بود با مسائل سیاسی آشنا بود.
محسن جز دانشجویان پیرو خط امام بود که در روز 13 آبان 1358 سفارت آمریکا را به عنوان لانه جاسوسی تسخیر کردند. شهید وزاویی با توجه به اینکه تسلط کافی به زبان انگلیسی داشت سخنگوی دانشجویان پیرو خط امام را بر عهده گرفت و اغلب مصاحبه‌های رسانه‌های خارجی توسط وی صورت می‌گرفت.
شهید محسن وزوایی با تشکیل سپاه به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در می‌آید و مدتی به عنوان فرمانده مخابرات سپاه انتخاب شده و سپس سرپرستی واحد اطلاعات عملیات به او محول می‌گردد .
محسن در طول جنگ در عملیات‌های متعدد با مسئولیت‌های گوناگون حضور داشت. شهید وزوایی در 20 آذز 60 در عملیات مطلع الفجر، فرمانده عملیات بود و در اسفند همان سال فرمانده گردان «حبیب بن مظاهر» لشکر 27 محمد رسول الله را بر عهده می گیرد که در عملیات «فتح المبین» این گردان نوک عملیات قرار داشته است. شهید وزوایی با تأسیس لشکر 10 سید الشهدا فرمانده این لشکر شده و سرانجام در 10 اردیبهشت سال 1361 در عملیات «بیت المقدس» بر اثر اصابت گلوله و ترکش به شهادت می رسد.
روحمان با یادش شاد
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها