کد خبر: ۱۰۵۹۱
زمان انتشار: ۲۰:۰۶     ۱۳ فروردين ۱۳۹۰
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی بی باک، حجت الاسلام هادی علیی از فعالین عرصه فرهنگ ایثار و شهادت، طی یادداشتی انتقادگونه نسبت به سخنان اخیر رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نوشت:

حميد بقايي؛ معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره صدور حكم دادگاه استيناف الواح هخامنشي در آمريكا اظهار داشت: دادگاه هفتم استيناف روز سه‌شنبه (نهم فروردين) در آمريكا تشكيل شده و رأي بر اين داده‌اند كه اين الواح هخامنشي، آثار فرهنگي محسوب مي‌‌شوند و قابل "توقيف " نيستند.

وي در ادامه افزود: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري طي سال‌هاي گذشته موضوع بازگشت الواح ايراني را با جديت در دست پيگيري داشت به طوري‌كه نماينده ويژه و وكيل زبده‌اي را به اين منظور به كار گرفته بود كه خوشبختانه با اين حكم دادگاه، اين پرونده نيز بسته مي‌شود و الواح به وطن بازمي‌گردند.

به گفته رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري رقمي حدود 500 هزار دلار طي 2 تا 3 سال اخير براي پيگيري اين موضوع توسط ايران هزينه شده است.

معاون رئيس‌جمهور صدور حكم دادگاه براي رفع توقيف الواح را يك پيروزي بزرگ براي ملت ايران توصيف كرد و گفت: با توجه به اينكه صهيونيست‌ها به دنبال اين بوده‌اند كه با توقيف اين الواح و حراج آن به نفع خود عمل كنند، با رفع توقيف الواح پيروزي بزرگي نصيب ملت ايران شده است كه اين پيروزي را به تمام ملت ايران و دوستداران ميراث فرهنگي تبريك مي‌گويم.

1. من به عنوان يک ايراني اظهارات رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري توهين به خودم مي دانم چون شأن خودم را از الواح پوسيده ي هخامنشي خيلي بالاتر مي دانم که رفع توقف از آن برايم پيروزي بزرگ باشد.

2. رفع توقيف الواح هخامنشي براي منِ پيروزي بزرگ نيست. حتي پيروزي هم نيست. استقلال هم نيست. استقلال ما در تبعيت از اسلام است و پيروزي ما، موفقيت در صدور انقلاب. حتي ارزش تراکتور سازي تبريز هم بيشتر از لوح هخامنشي است، تراکتور لااقل شخم مي زند زمين را، لوح هخامنشي بيل هم نمي تواند بزند چه برسد به شخم!

3. صرف 500هزار دلار فقط طي 3،2 سال اخير از بيت المال مسلمين براي پيگيري موضوع الواح دوره ي آتش پرستي براي من شکست بزرگ است. ما به مردي از جنس مردم رأي داده ايم؛ مردم مسلمان، نه از جنس پادشاهان هخامنشي. جنس مردم که عوض نشده! جنس آن مرد را نمي دانم! جنس ميراث فرهنگي از اول هم خراب بود، شکسته بود کاسه هاي گِلي آن و زنگ زده بود ظروف فلزي اش!

4. ميراث فرهنگي ما حاج احمد متوسليان است که بعد از سي سال از ربوده شدنش توسط رژيم صهونسيتي هنوز حتي يک خبر از ايشان به ملت ايران نداده ايد، آزادي اش پيش کش! خود صهيونسيت ها هم از رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بيشتر مي فهمند ارزش حاج احمد را وگرنه همراه الواح پوسيده ی بي ارزش، خبري هم از چهار ديپلمات ايراني منتشر مي کردند.

5. وقتي قرار شد حاج احمد متوسليان مسئول صدور فرهنگ انقلاب باشد به لبنان, حميد بقايي درس هاي ابتدايي مکتب ايراني را مي خو اند که حالا بعد از سي سال بيت المال مسلمين را به جاي مصرف در حفظ ارزش هاي انقلاب، در بازگرداندن يادگاري هاي دوران جهالت ايراني هزينه مي کند. منشور کوروش، تخت جمشيد و هر آن چه در موزه ها از کاسه و کوزه انبار کرده ايد براي ما به اندازه ي يک قطره از آب قمقمه ي يک شهيد گمنام نمي ارزد.

6. من به عنوان يک ايراني در بيت المالي که مجيد بقايي براي بقاي مکتب ايراني هزينه مي کند سهمي دارم و مطمئناً در روز موعود در کنار پدر حاج احمد متوسليان از او نخواهم گذشت اگر سهم ما از ميراث فرهنگي مان را هزينه ي پرونده حاج احمد نکند!

7. حميد بقايي هيچ ارتباطي با سردار شهيد مجيد بقايي ندارد. مجيد بقايي رفت تا انقلاب باقي بماند. حميد بقايي آمده است تا به مکتب پوسيده و فاني هخامنشي بقا ببخشد؛ کاري که خود کوروش هم نتوانست بکند و البته حميد بقايي هم نخواهد توانست و البته تر اين که تا انقلاب باقي ست حاج احمد متوسليان و مجيد بقايي هم باقي خواهند ماند و مکتب ايراني بدون اسلام محکوم به فناست که اين وعده ي الهي است: کلُّ مَن عليها فانٍ و يَبقي وجهُ ربِّک ذوالجال و الاکرام!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها