کد خبر: ۱۰۴۳۶
زمان انتشار: ۱۵:۳۶     ۱۹ اسفند ۱۳۸۹
سخنان محمود احمدی نژاد در كنگره آيت‌الله مرعشي نجفي:
تبيين، تدوين و اتشار انديشه حكومت جهاني و انسان كامل ديگر ماموريت است و پايگاه اصلي اين ماموريت‌ها قم است هديه‌اي بالاتر از اين براي بشريت وجود ندارد كه در برابر انديشه سياه مادي، انديشه الهي پيوستن و برقرار كردن حاكميت جهاني انسان كامل را به بشريت عرضه كنيم.

به گزارش پایگاه خبری 598، دکتر محمود احمدی نژاد ظهر امروز با شرکت  در كنگره بين‌المللي آيت‌الله مرعشي نجفي با ارزشمند خواندن برگزاری این همایش گفت:علامه مرعشی نجفی چون شهابی درخشان در آسمان بشریت نورافشانی می کند و دلیل این مدعا، ارزش و اعتبار بسیاری است که همه انسان ها برای افرادی چون ایشان قائلند می باشد.

وی افزود: برای اینکه دریابیم چگونه می شود که یک انسان در زندگی خود به چنین مقام والایی برسد باید عرض کنیم که انسان مهم ترین و موضوع اصلی جهان آفرینش است و اگر انسان را از این دنیا بگیری، چیزی از عالم مخلوقات باقی نمی ماند. 

رییس جمهور کشورمان تصریح کرد: برای تحقق رسیدن به انسانیت کامل باید دو جریان همراه هم حرکت کنند که یک جریان از آسمان است و که جریان فیض الهی، رحمت و هدایت است و واسطه این جریان نیز انسان کامل است.

دکتر احمدی نژاد عنوان کرد: سیر هدایت و رحمت به طور مداوم جاری است و از این طرف نیز باید جریانی از دورن انسان به آسمان حرکت کنند که همان جریان کمال جویی، حق طلبی و خدامحوری است و تنها راه رسیدن به قله و حرکت

رئيس جمهور گفت: راه خدایی شدن، حرکت در مسیر انسان کامل است و انسان هر قدر که به انسان کامل نزدیک می شود، به خداوند نزدیک شده است، زیرا انسان کامل آیینه اکمل و اتم خدای متعال است.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به انسان کامل دو عنصر علم و عشق و محبت باید در کنار یکدیگر حرکت کنند و حضور این دو باعث می شود که انسان هر لحظه خدایی تر شود.

رییس جمهور اظهارداشت:خداوند متعال علم مطلق، حكمت مطلق، قدرت مطلق و رأفت مطلق است، باید در نظر داشت که كار علمی بالاترين، زيباترين و اثرگذارترين كاری است كه يك انسان مي‌تواند انجام دهد و اگر خداي متعال دريچه علم را بر روي انسان مي‌بست امكان حركت به سمت خدا و امكان تعالي و كمال از انسان سلب مي‌شد. 

دکتر احمدی نژاد با ذکر این مطلب که علامه مرعشي نجفی از نظر علمي در اوج قرار دارد و از همه موجوديت خودش براي خدمت به جامعه استفاده كرده است گفت: بازماندگان و پیروان راه این علامه بزرگت باید با تاسیس پژوهشگاه و جمع آوری آثار بزرگ و فاخر اسلامی و شیعی در این مسیر گام بردارند و دولت اسلامی بر حسب وظیفه ذاتی خود از این حرکت عظیم حمایت می کند.

وی عنوان داشت: عشق انسان كامل معيار و ميزان اندازه‌گيری عشق به خدا و ميزان سنجش عشق به خوبي‌ها و كمالات انسانی است و انسان كامل عينيت همه خوبی‌ها است. 

احمدی نژاد با اشاره به مجاهدت های بزرگ علامه مرعشی نجفی در راه کسب معارف و پاسداری از حریم علم و ایمان اظهارداشت:  اگر عشق نباشد امكان ندارد كسي هر روز ۲۰ ساعت گرسنگی بكشد تا علوم را حفظ كند و ما امروز شاهد هستيم كه اين گنجينه با تلاش‌هاي ايشان حفظ شده است. 

وی در ادامه به تلاش های ظاغوتیان برای مهجور ماندن انسانیت گفت: موضوع آفرينش انسان است؛ البته قدر انسان ناشناخته است و شيطان صفتان هنوز اجازه نداده‌اند كه قدر انسان شناخته شود، البته جرقه‌هايی زده شده و شهاب‌هايی درخشيده است ولي هنوز بشريت طعم زيبا و شيرين حقيقت انسان بودن را نچشيده است. 

رییس جمهور عنوان داشت: زماني اين فرصت مهيا مي‌شود كه حاكميت انسان كامل همه شئون فردي و اجتماعي زندگي بشريت را در بر بگيرد و جلوه عدالت، رحمت و رافت خدا متجلي شود تنها راه شكوفا شدن استعدادهای انسان حاكميت انسان كامل است، همه پيامبران الهي آمده‌اند و تلاش كرده‌اند كه بشريت را با مفهموم حاكميت انسان كامل آشنا كنند و همه علماي ما همواره تلاش كرده‌اند كه انسان‌ها را به طراز انسان كامل نزديك كنند. 

وي گفت: حاكميت انسان كامل زمانی محقق می‌شود كه زمينه استعداد و ظرفيت جامعه بشری آماده پذيرش شود حاكميت انسان كامل جهانی است و شرط تحقق آن اين است كه انسان جهانی شود و زمانی كه انسان‌ها در بند قوم قبيله هستند، حاكميت جهاني معنا ندارد، بنابر اين بايد ضرورت حكومت جهاني در دنيا مطالبه شود، به لطف مجاهدت پيامبران، اهل بيت پيامبر گرامی اسلام، علماي بزرگ و به لطف فداكاري‌هاي ملت ايران و به لطف پيشرفت‌هاي علمي بشريت مرزها به سرعت در حال برچيده شدن است و انديشه جهاني به سرعت در حال گسترش است. 

رئيس جمهور تصريح كرد: نظم نوين جهاني طرح فريب و بدلي براي مطالبه روبه‌رشد جامعه بشري براي تحقق حكومت جهاني است كه به فضل الهي برچيده مي‌شود. 

وي گفت: ما امروز دو ماموریت مهم داریم که یکی از آنها الگوسازی است به اعتقاد من خداي متعال همانگونه كه پيامبران، اهل بيت (ع)، مجاهدان و مصلحان را آفريد و براي هركدام ماموريتي قرار داد، ايران را آفريد و براي آن ماموريتي قرار داد و هم آن را در فراز و نشيب حوادث تاريخي آب ديده كرد و هم امكانات و ظرفيت‌ها را در اختيار او قرار داد تا امروز ماموريت خود را انجام دهد. 

رئيس جمهور گفت: تبيين، تدوين و اتشار انديشه حكومت جهاني و انسان كامل ديگر ماموريت است و پايگاه اصلي اين ماموريت‌ها قم است هديه‌اي بالاتر از اين براي بشريت وجود ندارد كه در برابر انديشه سياه مادي، انديشه الهي پيوستن و برقرار كردن حاكميت جهاني انسان كامل را به بشريت عرضه كنيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها