کد خبر: ۱۰۴۳۴۶
زمان انتشار: ۱۸:۳۹     ۱۲ دی ۱۳۹۱
حمداله عمادي حيدري: در شرايطي كه دستگاه‌هاي تبليغاتي غرب و حتي برخي رسانه‌هاي داخلي، از قريب‌الوقوع بودن جنگ عليه ايران و يا ناتواني جمهوري اسلامي در تقابل با جنگ اقتصادي يا جنگ پنهان و سايبري ايالات متحده و متحدانش سخن به ميان مي‌آورند، برخي تحليلگران غربي در آخرين نوشته‌هاي سال 2012 خود، ماجراجويي عليه جمهوري اسلامي را مخمصه‌اي غيرقابل تصور براي جامعه آمريكا اعلام كرده و قدرت ايراني براي فائق آمدن بر مشكلات را خيره‌كننده ارزيابي كردند. 
به گزارش رجانيوز،"رابرت فيسك" تحليلگر برجسته روزنامه انگليسي اينديپندنت كه سابقه سال‌ها خبرنگاري در حوزه ايران از جمله در زمان وقوع انقلاب اسلامي و جنگ ايران-عراق را در كارنامه خود دارد، در مقاله‌اي در تاريخ 31 دسامبر 2012 در اين روزنامه درباره تحولات سال آتي خاورميانه تحت عنوان "آيا انقلاب بعدي در عربستان رخ خواهد داد" نوشت: درك ايراني‌ها از غرب عميق‌تر از درك غربي‌ها از ايران است چرا كه بسياري از سياستمداران كنوني جمهوري اسلامي تحصيلكرده آمريكا هستند.
 
وي ادامه داد: ايراني‌ها اگر اراده كننده به روشي خيره كننده بر هر مشكلي فائق مي‌آيند.
 
فيسك ادامه داد: "جرج بوش" رئيس جمهوري سابق آمريكا به افغانستان حمله كرد و ايران را از شر طالبان رهانيد. بوش و "توني بلر" نخست وزير اسبق انگليس به عراق حمله كردند و دشمن نفرت‌انگيز جمهوري اسلامي، صدام را كنار زدند و ايران بدون شليك حتي يك گلوله برنده دو جنگ عراق و افغانستان شد.
 
اين روزنامه نگار جنگ كه جنگ‌هاي زيادي از جمله جنگ ايران-عراق، جنگ داخلي لبنان، جنگ خليج فارس، جنگ بوسني، جنگ الجزاير، جنگ شوروي عليه افغانستان و بسياري جنگ هاي ديگر را براي روزنامه ايندپندنت گزارش كرده است، ادامه داد: اما در صورت حمله آمريكا و اسرائيل به ايران، ترديدي وجود ندارد كه تهران به چنين حمله‌اي پاسخ خواهد داد. اسرائيل شجاعت يك جنگ تمام عيار عليه ايران را ندارد و جنگ را خواهد باخت و آمريكا با شكست در دو جنگ عراق و افغانستان، شوقي براي شروع جنگ سوم ديگري ندارد.
 
وي در عين حال تحريم را ابزار واشنگتن و تل آويو براي مهار ايران در 2013 معرفي كرد.
 
اين تحليلگر در پايان با طرح سئوالاتي، ذهن خوانندگان روزنامه انگليسي زبان اينديپندنت را هم به دشمني غرب با جمهوري اسلامي و متحدانش معطوف كرد و نوشت: جاي سئوال دارد كه چرا ايالات متحده ايران را تهديد مي‌كند؟ چرا دولت بي‌ثبات و تندرو پاكستان باوجود داشتن بمب اتمي هدف چنين تهديدي نيست؟ دليل آن هم اين است كه آمريكا نمي خواهد انرژي اتمي به دست نااهلان يعني ايران بيافتد. همين طور است در مورد گازهاي شيميايي كه نمي‌خواهد به دست نااهلان يعني دولت سوريه بيافتد يا در غزه كه واشنگتن نگران افتادن دموكراسي به دست نااهلان يعني حماس است.
 
"كرسيتين چونگ" كارشناس مسائل خاورميانه در كالج سياست خارجي دانشگاه "جرج تاون" آمريكا و خبرنگار سابق حاضر در جنگ عراق هم در اينباره در پايگاه تحليلي "پاليسي ميكروفن" نوشت: در شرايطي سال آينده ميلادي شروع مي شود كه هيچ موضوعي به پيچيدگي و قدرت انفجاري موضوع ايران و برنامه هسته اي آن براي اوباما وجود ندارد.
 
وي ادامه داد: جنگ آمريكا و اسرائيل با ايران نه تنها جنگي گسترده خواهند بود بلكه ايالات متحده را وارد جنگ بزرگ ديگري در منطقه پرتنش خاورميانه خواهد كرد. مخمصه‌اي كه براي جامعه آمريكا كه از جنگ و خونريزي ناشي از حمله به عراق و افغانستان خسته شده، غيرقابل تصور است.
 
چونگ معتقد است در كنار مذاكرات گروه 1+5 با ايران، جنگ اقتصادي و جنگ پنهان و سايبري رژيم صهيونيستي و آمريكا عليه ايران در 2013 نيز تداوم خواهد يافت.
 
در عين حال، اين تحليلگر درباره تاثيرگذاري جنگ پنهان، ترور دانشمندان و همين طور جنگ سايبري و اقتصادي بر سياست گزاري جمهوري اسلامي در خصوص مسائل مختلف ابراز ترديد كرده و نوشت: ايران در حوزه دفاع از خود در قبال جنگ پنهان هم ساكت نخواهد ماند و بايد ديد چقدر اتخاذ چنين راهبردهايي در مهار ايران موثر خواهند بود.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سعید
UNITED STATES
۲۲:۱۴ - ۱۲ دی ۱۳۹۱
۳
۰
مرگ بر امریکا
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۹ - ۱۳ دی ۱۳۹۱
۰
۰
این حرفها تحریف وتمجید نیست به قولی این شیر کردن سیاست مداران بی سیاست ماست که وارد جنگ بشوند واین کشور نابود وتجزیه شود عاقل باشیم بهترین تصمیم با کمترین زیان را در نظر بگیریم جنگ چرا چه چیزی را فدای چه چیز بکنیم حتی لازم باشد کوتا هم بیاید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها