کد خبر: ۱۰۴۳۳۲
زمان انتشار: ۱۸:۱۲     ۱۲ دی ۱۳۹۱
سرپرست پیشین سازمان بسیج دانش آموزی کشور با بیان اینکه آیین نامه اجرایی موضوع مربوط به کسر خدمت سربازی دانش آموزان در هیئت دولت به تصویب رسیده است، گفت: دانش آموزانی که درس آمادگی دفاعی سوم راهنمایی و دوم دبیرستان را گذرانده و در یکی از رده های مقاومت بسیج نیز آموزش های تکمیلی را سپری کنند، از خدمت سربازی آنها 2 ماه کسر خواهد شد.
به گزارش 598 به نقل از پانا، حسین ممتحن در گفت وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا و در پاسخ به این سوال که قانون کسر 2 ماه از خدمت سربازی دانش آموزان پسر چگونه اعمال خواهد شد؟ اظهار کرد: این موضوع به ماده 64 قانون که در سال 69 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، مربوط می شود.
 
وی افزود: اخیراً آیین نامه اجرایی این قانون با هماهنگی بین بسیج، وزارت آموزش و پرورش، وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح به هیات وزیران فرستاده شد و در هیات دولت آیین نامه اجرایی این قانون به تصویب رسید.
 
سرپرست پیشین سازمان بسیج دانش آموزی کشور ادامه داد: براساس ماده 64 قانون و آیین نامه اجرایی مصوب شده، دانش آموزانی  که درس آمادگی دفاعی را در سال سوم راهنمایی و سال دوم دبیرستان می گذرانند، مشروط بر اینکه دوره آموزشی تکمیلی را نیز در یکی از رده های مقاومت بسیج بگذرانند، 2 ماه از خدمت دوره آموزشی سربازی این دسته از دانش آموزان کسر می شود؛ به عبارتی 2 ماه کفایت از آموزش حساب می شود.
 
تهیه متون و محتوای آموزشی آمادگی دفاعی توسط ستاد کل نیروهای مسلح
 
ممتحن خاطرنشان کرد: البته باید ستاد کل نیروهای مسلح متون و محتوای آموزشی درس آمادگی دفاعی سوم راهنمایی و دوم دبیرستان را با سرفصل های آموزش مقدمات رزمی که سربازان می گذرانند، تطبیق دهد و بررسی کنند که ما به التفاوت آن آموزش ها را در دوره های تکمیلی بسیج در واقع جبران پذیر است یا خیر، اگر جبران پذیر باشد در مجموع 2 ماه کفایت از آموزش محسوب می شود.
 
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا کتاب درس آمادگی دفاعی در سالهای آینده تغییر می کند یا خیر؟ تصریح کرد: اگر نیاز باشد تغییراتی ایجاد می شود، البته هنوز مورد بررسی قرار نگرفته و به طور قطع در حال حاضر نمی شود اظهار نظر کرد.
 
 
 
اجرای کسر 2 ماه خدمت سربازی دانش آموزان از سال آینده
 
ممتحن در پاسخ به این پرسش که دانش آموزانی که در سال آینده درس آمادگی دفاعی را می گذرانند، مشمول این قانون می شوند یا خیر؟ اظهارکرد: بله، چون آیین نامه اجرایی آن مصوب شده است، اینکار صورت می گیرد.
 
 وی افزود: قبل از اجرای این آیین نامه نیز دانش آموزانی که دوره سربازی خود را در سپاه و بسیج می گذراندند، اگر دوره آموزشی تکمیلی بسیج را گذرانده بودند، آن 2 ماه کسر خدمت اعمال می شد، اما در دیگر نیروهای مسلح مانند ارتش و نیروی انتظامی این قانون اعتباری نداشت.
 
اجرای قانون کسر 2 ماه خدمت دانش آموزان در تمامی نیروهای مسلح
 
 
ممتحن تاکید کرد: با تصویب این آیین نامه و ابلاغ طرح تفصیلی آن از سوی ستادکل نیروهای مسلح، این قانون در ارتش و نیروی انتظامی نیز عملیاتی می شود.
 
 
موضوع کسر خدمت و درس آمادگی دفاعی هیچ ربطی به اردوهای راهیان نور ندارد
 
وی در پاسخ به سوالی دیگر که آیا اردوی راهیان نور در این موضوع تاثیری دارد یا خیر؟ اظهار کرد: خیر، این موضوع اصلا ربطی به اردوهای راهیان نور ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها