کد خبر: ۱۰۳۸۰۸
زمان انتشار: ۱۹:۵۵     ۱۰ دی ۱۳۹۱

"جاناتان اس توبين"، ستون نويس آمريكايي روزنامه صهيونيستي "اورشليم پست" كه معروفترين تحليلگر نئومحافظه كار يهودي آمريكا محسوب مي‎شود در تحليلي در مجله آمريكايي "كامنتري"، تمايل آمريكا براي مذاكره با ايران را ناشي از نگراني كاخ سفيد نسبت به رويارويي با جمهوري اسلامي دانست.

به گزارش 598 به نقل از رجانيوز،‌ در شرايطي كه بسياري از رسانه‎هاي داخلي و خارجي با هدف تاثيرگذاري بر تصميمات جمهوري اسلامي، از جدي بودن تهديد نظامي عليه ايران در صورت شكست ديپلماسي خبر مي‎دهند، تحليلگران آمريكايي چنين نگاهي ندارند و از تلاش دولت‎هاي سابق و كنوني ايالات متحده براي فرار از رويارويي با تهران خبر مي‎دهند.
 
"توبين" در اينباره در مقاله اي به تاريخ 29 دسامبر 2012 با عنوان "اوباما دوباره در دام ايران مي افتد؟" نوشت: در طول رياست جمهوري اوباما و حتي "جرج بوش" رئيس جمهوري سابق، همواره ايران زيرپاي دولت آمريكا را خالي كرده و در حالي كه واشنگتن تلاش كرده موضوع را از طريق ديپلماتيك حل كند اما جمهوري اسلامي كاخ سفيد را به بازي گرفته است.
 
اين تحليلگر آمريكايي به نقل از "نيويورك تايمز" مدعي سيگنال هايي از سوي ايران براي مذاكره با ايالات متحده شد اما در عين حال به نقل از يك مقام آمريكايي هم نوشت كه "تمام اقدامات ايراني ها حساب شده است."
 
"توبين" ادامه داد: اگرچه اوباما در بحث هاي سياست خارجي خود با "ميت رامني" اعلام كرد كه پايان دادن به برنامه هسته اي ايران، هدف نهايي‎اش از هرگونه مصالحه با تهران خواهد بود اما شواهد موجود حاكي از آن است كه مذاكرات حساب شده تهران با چنين مصالحه‎اي همراه نخواهد بود.
 
وي معتقد است تحريم‎هاي بين المللي حتي ذره اي هم اراده جمهوري اسلامي را براي كوتاه آمدن در موضوع هسته اي مختل نكرده است.
 
ستون نويس روزنامه "اورشليم پست"، مدعي انتقال مواد بيشتري به تاسيسات زيرزميني غني سازي فردو و افزايش غني سازي از سوي ايران شده و اين اقدام را تحقير غرب از سوي جمهوري اسلامي اعلام كرد.
توبين اضافه كرد: تا زماني كه دولت آمريكا و متحدان اروپايي‎اش به تلاش‎‎هاي ديپلماتيك اميدوارند، ايراني‎ها مي‎توانند روي كم خطر بودن اوباما حساب باز كنند.
 
اين تحليلگر صهيونيست در پاسخ به اين سئوال خود كه چرا باوجود شكست خوردن مذاكرات با ايران،ْ دولت هاي آمريكا همچنان مشتاق به حل موضوع از طريق مذاكره هستند هم نوشت: نه تنها رئيس جمهوري بلكه تيم قبلي و تيم كنوني رياست جمهوري آمريكا هيچ كدام علاقه‎اي به تقابل با تهران ندارند. چه در دوران دولت بوش و چه در دوران اوباما همواره طرح استفاده از راه هاي حل ديپلماتيك براي حل موضوع هسته‎اي ايران، بيشتر تلاش براي سرپوش گذاشتن به موضوع بوده تا اينكه واقعا گردانندگان كاخ سفيد به نتيجه گرفتن از مذاكرات معتقد بوده باشند.
 
وي در پايان درباره جديت دولت اوباما درباره استفاده از همه گزينه ها عليه جمهوري اسلامي هم نوشت: زماني كاخ سفيد عليه ايران جدي خواهد شد كه ديگر دير شده و نتوان عليه تهران كاري كرد.
 
قدرت راهبردي جمهوري اسلامي همواره و در سه دهه گذشته بازدارنده بوده و غرب از جمله آمريكا را به كرنش در مقابل تهران واداشته است.
 
در شرايطي كه دو همسايه ايران يعني عراق و افغانستان و بعدها سوريه، لبنان و غزه هدف تهاجم آمريكا، رژيم صهيونيستي و متحدانشان قرار گرفتند، دشمنان جمهوري اسلامي به خاطر قدرت فزاينده و راهبردي آن هرگز جرات حتي حملات جزئي را هم به خود ندادند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها