کد خبر: ۱۰۳۷۶۰
زمان انتشار: ۱۸:۳۶     ۱۰ دی ۱۳۹۱
رییس جمهوری در سخنان امروز (یکشنبه) خود در جمع هیات های مرکزی گزینش سراسر کشور در حین سخنرانی خود به ذکر دو خاطره از گزینش پرداخت.
به گزارش ایرنا ، ˈمحمود احمدی نژاد ˈ درباره خاطره نخست خود از گزینش گفت که اواخر سال 62 یا اوایل سال 63 از طرف یکی از دوستان برای حضور در هسته مرکزی گزینش آموزش و پرورش دعوت شدم .
 
وی افزود : در آنجا پرونده دانش آموزان 16 ساله ای بود که برای ادامه تحصیل به دانشسراهای تربیت معلم می رفتند و اکثرا هم از طبقه مستضعف جامعه بودند؛ در بررسی پرونده ها متوجه شدم که عده ای از این دانش آموزان از سوی گزینش کننده ها به دلیل موضوع جالبی رد شده اند.
 
احمدی نژاد در ادامه گفت که گزینش کننده براساس اخبار غیر موثق دریافتی خود، به این نتیجه رسیده بود که تعدادی از این دانش آموزان دارای انحرافات فکری هستند؛ بنابراین آنها را دعوت به مصاحبه و از آنها سوال کرده بود ˈماتریالیسم تاریخیˈ چیست؟
 
رییس جمهوری افزود: تصور کنید از یک دانش آموز اول دبیرستانی فعلی سوال شود ˈماتریالیسم تاریخیˈ چیست؟، چه پاسخی خواهد داد؟
 
احمدی نژاد یادآور شد که برخی از این ورودی های 16 ساله دانشسراها در پاسخ گفته بودند، نمی دانیم؛ سووال کننده با پافشاری و ادامه دادن سووال خود در پایین برگه گزینش این افراد نوشته بود ˈمی دانست، طفره رفت و نگفت؛ بنابراین رد ˈ.
 
رییس قوه مجریه ادامه داد: وقتی این خبر به تعداد دیگری از این دانش آموزان رسیده بود، ماتریالیسم تاریخی را مطالعه کرده بودند و کامل به سووال کننده توضیح داده بودند و جالب این بود که در پایین برگه گزینش آنها نیز نوشته بود ˈمی دانستند، بنابراین، رد ˈ 
 
رییس جمهوری افزود: برخی به دلیل بعضی گزارش ها که مثلا در خیابان با فلان فرد سلام کرده یا روسری او کمی عقب رفته ، رد شده بودند.
 
احمدی نژاد اظهار داشت: برخی از این افراد با خانواده هایشان آمده بودند و می دیدم چه آدم های خوبی هستند که با کمی نصیحت، اشتباه آنها اصلاح می شود.
 
رییس جمهوری درباره خاطره دوم خود از گزینش گفت: یک شب، یکی از همسایه های ما با فرزندش به در خانه ما آمد و گفت شما این فرزند مرا می شناسید ؟ پاسخ دادم : بله؛ بچه خیلی خوبی است. گفت خوب این پسر دانشگاه قبول شده ولی از نظر گزینش چون ریش خود را با تیغ تراشیده، رد شده است.
 
احمدی نژاد افزود ، من رفتم و نامه دادم و او در دانشگاه پذیرفته شد و الان هم استاد دانشگاه در یکی از دانشگاههای تهران است و فرد بسیار خوبی است.
 
رییس قوه مجریه سپس تاکید کرد: باور و اعتقادات درون آدم ها به سادگی با یک تحقیق محلی و مصاحبه قابل کشف نیست بلکه باید به آثار دینداری در زندگی مردم توجه کرد .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها