کد خبر: ۱۰۳۴۰۴
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۰۹ دی ۱۳۹۱
لیگ برتر - سرمربی پرتغالی تراکتورسازی می گوید در ۳۴ سال حضورش در دنیای فوتبال هرگز چنین هواداران پرشوری را ندیده است.

سروش امینی توماجی: تونی اولیویرا سرمربی 66 ساله تیم فوتبال تراکتورسازی مانند اکثر مربیان خارجی لیگ با کارنامه درخشانی وارد ایران شد اما برخلاف خیلی های دیگر موفق شد نتایج خوبی را از بدو ورودش کسب کند. او می گوید در 34 سالی که در دنیای فوتبال حضور داشته هرگز چنین استقبالی را از یک تیم ندیده است و حتی بنفیکا هم چنین هواداران پرشوری را ندارد. او در گفت و گو با خبرآنلاین از شرایط باشگاه تراکتورسازی و دیگر مربیان هموطنش در ایران صحبت کرد.
*آقای اولیویرا در مورد بازی تیمتان با سایپا صحبت می کنید. بعد از بازی اعتقاد داشتید که تساوی 2-2 ناعادلانه بود.
ما در نیمه اول آن بازی بسیار خوب کار کردیم و توانستیم تاکتیک‌های حریف را خنثی کنیم و نظم تیمی خاصی را برقرار کرده بودیم، بین دو نیمه به بازیکنانم گفتم که در نیمه دوم هم سرعت ‌شان را حفظ کنند و همانند نیمه اول باشند ولی متاسفانه این ‌چنین نشد. با توجه به موقعیت‌ها و پنالتی از دست رفته ‌مان، نتیجه ناعادلانه‌ای بود و می‌توانستیم به خوبی پیروز شویم.
*شما قبل از اینکه هدایت تراکتور را بر عهده بگیرید از فوتبال ایران شناختی داشتید؟
بله، پیش از این تیم هایم در لیگ قهرمانان آسیا مقابل باشگاه های ایرانی بازی کرده بودند. سال 2011 بود که با الاتحاد عربستان مقابل پرسپولیس بازی کردم برای اولین بار پا به استادیوم آزادی گذاشتم. به هر حال کار در خاورمیانه شناخت نسبتا خوبی را از فوتبال ایران به من داده بود.
*شما تا به حال در شهرهای مختلفی کار کرده اید و حالا هم در تبریز هستید. چه احساسی نسبت به تبریز و مردم این شهر دارید؟
مردم تبریز بسیار مهربان و مهمان نوازهستند. ما هواداران فوق العاده ای داریم که هیچ زمان تنهایمان نمی گذارند و همیشه از ما حمایت می کنند. قدرت اصلی فوتبال ایران همین هوادارانش است و باشگاه تراکتورسازی هم بدون طرفدارانش معنایی ندارد.
*شما پرسپولیس را در تهران شکست دادید و آن بازی آخرین حضور مانوئل ژوزه روی نیمکت سرخپوشان بود. عملکرد هموطنتان در پرسپولیس را چطور دیدید؟
مانوئل مربی بزرگی است و شکی در این مسئله ندارم. نتایج او در الاهلی مصر هم حرف من را تایید می کند. به هر حال پرسپولیس نسبت به فصل گذشته تغییرات زیادی کرده بود و بازیکنان نامدار پرشماری را جذب کرده بود که این مسئله کار را برای هر مربی دیگری هم سخت می کرد. اما فوتبال همین است و حتی بهترین مربی های دنیا هم از فردای خود خبر ندارند.
*آقای اولیویرا فکر می کنید می توانید برای اولین بار تراکتور را به قهرمانی لیگ برتر برسانید؟
برای رسیدن به قهرمانی کار سختی را پیش رو داریم. استقلال، سپاهان و چند تیم دیگر سال هاست که مدعی هستند و شخصیت قهرمانی هم در آنها شکل گرفته. ما تا آخرین لحظه برای رسیدن به قهرمانی می جنگیم اما نمی توانم با قاطعیت آخر فصل را پیش بینی کنم.
*تراکتورسازی این فصل برای اولین بار در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شرکت می کند و همانطور که می دانید این بازی ها برای هواداران اهمیت خاصی دارد، آیا برای رسیدن به مراحل بالا این تورنمنت برنامه خاصی دارید؟
باید بگویم که اولویت اول ما لیگ برتر است و بعد از آن به لیگ قهرمانان فکر می کنیم. این اولین بار است که تراکتور در این رقابت ارزشمند شرکت می کند و هواداران هم هیجان خاصی از این بابت دارند به همین خاطر تلاش می کنیم تا بهترین نتایج را در آسیا کسب کنیم.
*سوال آخر هم در مورد تیم ملی است، آیا کارلوس کروش دیگر هموطن شما در ایران تیم ملی را به جام جهانی می رساند؟
کروش هم مثل ژوزه مربی بزرگی است، کار در منچستر، رئال، تیم ملی پرتغال و خیلی از تیم های بزرگ دیگر این مسئله را به خوبی نشان می دهد اما کار کارلوس برای رساندن تیم ملی ایران به جام جهانی بسیار بسیار دشوار است، نه تنها به خاطر اینکه شرایط تیم در جدول پیچیده شده، به دلیل اینکه ایران مردم فوتبالدوستی دارد که همه آنها درباره تیم ملی اظهار نظر می کنند و می خواهند به نوعی خود را در تیم دخیل کنند. اما من هم امیدوارم این تیم به جام جهانی برود تا راه جدیدی برای فوتبال ایران باز شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها