کد خبر: ۱۰۲۸۵۴
زمان انتشار: ۱۷:۳۶     ۰۶ دی ۱۳۹۱
کاندیدای انتخابات هیئت فوتبال استان مرکزی که در این انتخابات نتوانست آرای لازم را کسب کند، توضیحاتی ارائه کرد.

محمد رجائیان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص دلایل حضورش در مجمع انتخابات هیئت فوتبال استان مرکزی گفت: حضور من در انتخابات برگرفته از نارضایتی بود که در بین جماعت فوتبال و مردم وجود داشت. فوتبال امروز با گذشته فرق دارد و مطالبات امروز مردم و جمعیت جوان از فوتبال به دلیل وضعیت بد اقتصادی و کمبود تفریحات بیشتر شده است، ضمن اینکه فوتبال امروز به عنوان یک الگوی نشاط و تفریح در جامعه مطرح است.

وی ادامه داد: بر همین اساس افراد زیادی از هیئت‌های مختلف شهرستان‌ها و ورزشکاران مختلف استان از من خواستند تا کاندیدا شوم. کاندیداها از همان ابتدا، خطوط فکری متفاوتی با هم داشتند اما بعدا وقتی حرکات و رفتار غفاری برای حضور در انتخابات را مشاهده کردیم و فعالیت‌های وی برای رأی آوردن مشخص شد دوستان دیگر با اینکه هرکدام از لحاظ مختلف، وزنه‌ای در استان محسوب می شدند، از نامزدی خود انصراف دادند.

رجائیان تأکید کرد: 20 سال فوتبال بازی کرده و مقام‌های زیادی را با تیم‌های مختلف کسب کردم و در تیم ملی دانشجویان نیز بازی کرده‌ام و همچنین تحصیلات آکادمیک ورزشی دارم، بر همین اساس با خودم فکر کردم که به عنوان یک فرد جوان می‌توانم به این خطه کمک کنم، ضمن اینکه جمع‌بندی‌ها در جلسات مختلف به این نتیجه رسید که نماینده سایر کاندیداها در انتخابات باشم.

وی افزود: روش و شیوه آیین‌نامه‌ای انتخابات و اساسنامه را غلط می‌دانم و این را نوید می‌دهم که غفاری و امثال وی‌ با چنین قانونی می‌توانند در صورتی که اراده کنند تا سال‌های سال‌ در رأس هیئت فوتبال یک استان باقی بمانند.

رجائیان در خصوص اینکه آیا در انتخابات هیئت فوتبال استان مرکزی تخلف شده است، تصریح کرد: تخلف خیر، اما اساسنامه و آیین‌نامه انتخابات ایراد دارد. وقتی جماعت عمده فوتبال یک استان با یک نفر مخالفت کرده و دیگر نمی‌خواهند وی روی کار باشد، حضور دوباره چنین آدمی در انتخابات توهین به جامعه است.

وی در مورد اینکه با این حال 21 نفر از 29 نفر به غفاری رأی داده‌اند، گفت: این دیگر می‌شود خریدن رأی. غفاری خیلی قبل‌تر از ما و حتی زمانی که اعضای مجمع مشخص شوند، احتمال حضور آنها را در مجمع داده و از رانت ریاست هیئت استفاده کرده و اقداماتی را انجام داد از جمله زد و بند برای لیگ برتری کردن تیم زنان استان و سایر مسائل.

کاندیدای انتخابات هیئت فوتبال استان مرکزی افزود: یکسری اسناد و مدارک دارم که نمی‌خواستم به آنها دامن بزنم اما پس از مصاحبه غفاری به زودی آنها را منتشر خواهم کرد تا مردم دقیق بفهمند که روش و گفتار این آدم ایراد دارد.

وی در مورد حضور شیپورچی‌ها پس از پایان مجمع گفت: من پس از پایان انتخابات در نهایت ادب به کفاشیان گفتم که اگر من 8 رأی آورده ام و رقیبم 21 رأی، پس من شکست خورده‌ام و رقیبم حتما بهتر از من است.

رجائیان یادآور شد: در بیرون از سالن افرادی بودند که اسم آنها را شیپورچی نمی‌گذارم، ضمن اینکه به هیچ عنوان آنها را منتسب به خودم نمی‌دانم. با اینکه با آنها رفیقم اما به جرأت می‌گویم که اقدامات آنها بدون شک خودجوش بوده است.

وی در مورد اینکه آیا در مجمع انتخاباتی تقلب شد، گفت: تقلبی صورت نگرفت اما شیوه و روش برگزاری انتخابات، یک مدل تقلب است. یعنی همان اتفاقی که در انتخابات استان فارس رخ داد. رئیسی که روی کار هست در صورتی که بخواهد و اراده کند، همچنان رئیس خواهد ماند.

رجائیان افزود: یک محدودیت سنی برای کاندیدها گذاشته‌اند که این سن 70 است. کسی که 70 سال است، آیا می‌تواند به سرویس بهداشتی برود تا اینکه بخواهد کار فوتبال یک استان را انجام دهد؟ اهالی فوتبال و رسانه ها یک نظرسنجی را از مردم استان مرکزی و فوتبالیست‌ها بگذارند تا فرآیند این داستان مشخص شود که آیا غفاری را می‌خواهند یا خیر.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها