کد خبر: ۱۰۲۶۳۴
زمان انتشار: ۱۹:۴۴     ۰۵ دی ۱۳۹۱
598 به نقل از ماهستیم : پس از موفقیت تیم هاشمی رفسنجانی برای آزادی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی [مهدی هاشمی] از زندان این بار اما تلاش ها برای آزادی و یا حتی خبرسازی یکی دیگر از اعضای این خانواده شروع شده است؛ سایت دروغ پرداز «کلمه» که تا پیش از این با درج اخبار دروغ در خصوص فرزندان هاشمی رفسنجانی در تلاش برای قهرمان سازی آنان بود، بار دیگر با درج خبری در خصوص «فائزه هاشمی» به دروغ پردازی پرداخت.
 
اگرچه به لطف برخی از اقدامات و رابطه ها فرزندان هاشمی رفسنجانی به مانند دیگران آنچنان که باید و شاید مجازات نمی شوند اما افکار عمومی خواهان اجرای تمام و کمال قانون در این خصوص است.
 
فائزه هاشمی زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین، ظهر امروز در اعتراض به رفتار ماموران زندان (!!!) از حضور در سالن ملاقات کابینی خودداری کرد. به گزارش کلمه، ظهر امروز به فائزه هاشمی، دختر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام  زمانی که به همراه باقی زندانیان سیاسی زن عازم سالن ملاقات کابینی بود، گفته شد که باید مورد تفتیش بدنی قرار گیرد. این دستور در حالی بود که هیچ زندانی دیگری برای ملاقات کابینی بازرسی بدنی نشده بود!
 
فائزه هاشمی در اعتراض به این دستور به بند زنان بازگشت و به ملاقات خانواده ی خود نرفت. زندانیان سیاسی زن به طور متوسط چند هفته یک بار امکان دیدار حضوری با خانواده ی خود دارند که فائزه هاشمی در این مدت از این حق خود محروم بوده و تنها توانسته با مادر خود که به دلیل بیماری نتوانسته بود به ملاقت کابینی برود دیدار داشته باشد!
 
دروغ پردازی سایت های چون «کلمه»، «سحام نیوز» و غیره آنقدر مضحک و خنده دار است که ...
 
نکته اول اینکه سایت کلمه به ملاقات زندانیان سیاسی با خانواده های شان اشاره می کند غافل از اینکه در همین سایت اخبار بیشماری در خصوص عدم ملاقات زندانیان سیاسی درج شده و بسیاری از سایت های دیگر بی آنکه بخواهند اندکی در این باره تامل کنند اقدام به کپی خبر مذکور می کنند! حال چطور می شود که فائزه هاشمی از این حق قانونی محروم بوده ولی به دلیل بازرسی بدنی خودش از ملاقات حضوری امتناع می ورزد!!!
 
نکته دوم اینکه حق بازرسی بدنی زندانیان و حتی ملاقات کنندگان برای مسئولان امر محفوظ است، مراقبت های امنیتی به خصوص برای زندانیان سیاسی به خوبی درستی دستور بازرسی بدنی را توجیه می کند اگرچه توجیه دیگر اقدمات آنقدر روشن است که نیازی به تکرار نیست.
 
نکته سوم اینکه همیشه سایت هایی چون «کلمه» و ... برای درستی ادعاهای خود از نظام مایه می گذارند، در این خصوص سایت کلمه به جای استفاده از نام «آیت الله هاشمی رفسنجانی» از عنوان «رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام» سوء استفاده می کند؛ این در حالی است که قانون برای همه یکسان است و تمسک به عناوین و رابطه ها هم از نظر شرعی و هم از نظر قانونی خلاف است. آیا صرف اینکه شخصی فرزند فلان مقام سیاسی است می شود برای او مصونیت و یا حتی برخورد متفاوت از برخورد با دیگران در نظر گرفت؟
 
مهدی هاشمی برادر وی توانسته بود پس از آزادی برای اولین بار به ملاقات بیاید.
 
گفتنی است حکم شش ماه حبس و پنج سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه ها و فعالیت های رسانه ای وی که به اتهام اهانت به جمهوری اسلامی صادر شده بود، در فروردین ماه سال جاری از سوی دادگاه تجدید نظر مورد تایید قرار گرفت.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
UNITED STATES
۲۰:۳۲ - ۰۵ دی ۱۳۹۱
۲
۱
در تمام دنیا مجرمان زندانی تفتیش بدنی میشوند ..
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها