کد خبر: ۱۰۲۱۳۱
زمان انتشار: ۰۰:۵۰     ۰۴ دی ۱۳۹۱
سفیر کره جنوبی در ایران:
سفیر کره جنوبی در ایران گفت: رابطه حسنه دو کشور ایران و کره جنوبی به قرن‌ها قبل باز می‌گردد که دو کشور از طریق راه ابریشم مبادلات تجاری داشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اونگ یونگ سون در حاشیه برنامه نمایش گروه کره‌ای و تیم ملی هان مادانگ ایران که یکشنبه شب در سالن 17 شهریور اصفهان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشورهای ایران و کره جنوبی تعاملات مثبتی با یکدیگر دارند و حضور گروه کره‌ای کوکی وان در ایران و در شهر اصفهان نشانه‌ای از رابطه خوب بین دو کشور است.

وی به اجرای برنامه توسط گروه کره‌ای کوکی‌وان و تیم ملی هان مدانگ ایران اشاره کرد و بیان داشت: ایرانیان به رشته تکواندو علاقه بسیاری دارند و در این رشته افتخارات زیادی را به دست آورده‌اند.

سفیر کره جنوبی در ایران با اشاره به مدال آوری یوسف کرمی در المیک لندن افزود: زمانی که از طریق تلویزیون مسابقات تکواندو المپیک را پیگیری می‌کردم، متوجه شدم مردم ایران در این رشته که مهد آن کره جنوبی است، از استعداد بالایی برخوردار هستند.

*حاشیه نگاری

اونگ یونگ سون سفیر کره جنوبی در ایران با وجودی که یک سال از حضورش در کشورمان سپری می‌شد، سخنرانی خود را به زبان فارسی بیان کرد.

وی در همان ابتدای سخنرانی از همه حاضران به خاطر اینکه تسلط زیادی روی زبان فارسی ندارد، عذرخواهی کرد.

احمد فولی نایب رئیس فدراسیون جهانی تکواندو نیز که برای تماشای مسابقات تکواندو جام فجر به ایران سفر کرده است، در سالن 17 شهریور اصفهان حضور یافت.

از طرف فدراسیون تکواندو و هیئت تکواندو استان اصفهان، هدایایی به به سفیر کره، نایب رئیس فدراسیون جهانی تکواندو و نایب رئیس فدراسیون جهانی تکواندو اهدا شد.

گروه کوکی‌وان متشکل از 18 تکواندوکار ومربی بود که نمایش خود را درسه بخش  پیدایش تکواندو، وضعیت کنونی چشم انداز آینده تکواندو جهان به اجرا آورند.

این تیم پس از حضوردر اصفهان در 5 دی ماه به منظور همدردی با زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی به تبریز سفر کرده و به اجرای نمایش می‌پردازند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها