کد خبر: ۱۰۱۸۱۱
زمان انتشار: ۱۸:۵۸     ۰۲ دی ۱۳۹۱
سرمربی اسبق تیم‌های فوتبال راه‌آهن، داماش و گهر با انتقاد از موضع‌گیری کی‌روش، گفت: آقای کی‌روش اشکال از ما نیست که نگران عملکرد تیم ملی هستیم، اشکال از شماست که با غرور خودتان را برتر از همه می‌دانید!

مهدی تارتار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در واکنش به صحبت‌های کی‌روش علیه برخی از مربیان ایرانی مبنی بر اینکه" شما اگر با تجربه‌اید، در لیگ برتر کار کنید نه تیم ملی!" اظهار کرد: من در اول فصل تیم لیگ برتری داشتم اما خودم از مسوولیتم استعفا دادم. تاکنون هم پیشنهادهای متعددی داشته‌ام اما از این پس سعی می‌کنم به تیمی بروم که شرایط برای کار کردن و به موفقیت رسیدن وجود داشته باشد، چون تاکنون به تیم‌هایی رفته‌ام که با مشکلات زیادی مواجه بودند.

** کی‌روش بپذیرد تیمش خوب بازی نمی‌کند

این مربی فوتبال درباره کی‌روش گفت: اما کی‌روش قبول کند که تیمش خوب بازی نمی‌کند و نتیجه هم نگرفته است. انتقادها به عملکرد تیم ملی وارد است؛ حتی در بازی‌هایی که برنده شدیم هم لطف خدا بود؛ باید اینها را بپذیریم و مغرور نباشیم. در یکی از جلسات تمرینی تیم ملی حضور یافتم اما متاسفم که از فردای آن روز کی‌روش گفته بود هیچ کسی حتی مربیان لیگ برتری هم حق ندارند سر تمرینات تیم ملی حاضر شوند!

تارتار افزود: من که از مربیان جوان فوتبال ایران هستم چرا نباید بتوانم تمرین تیم ملی کشورم را ببینم؟! چون از تیم ملی انتقاد کردم؟ این اتفاق بعد از بازی با کره‌جنوبی افتاد که من در مصاحبه‌ای گفته بودم از نظر فنی حق‌مان بردن کره جنوبی نبود. فکر می‌کنم مقصر کفاشیان است که به کی‌روش اجازه می‌دهد چنین رفتاری داشته باشد.

** اگر در لیگ به ما تیم‌ نمی‌دهند، چطور در اندیشه نیمکت تیم ملی هستیم؟

وی با بیان اینکه تصور کی‌روش نسبت به مربیان ایرانی که فکر می‌کند آنها انتقاد می‌کنند تا به نیمکت تیم ملی برسند از هر نظر اشتباه است، به ایسنا گفت: اگر از نظر کی‌روش امثال ما آنقدر توانایی نداریم که یک تیم لیگ برتری را به ما بدهند، پس چطور باید در فکر رسیدن به نیمکت تیم ملی باشیم؟! فکر می‌کنم برای ندیدن تمرین تیم ملی اشکال از من که 25 سال است در این فوتبال حضور دارم و حضور تیم کشورم در جام جهانی را برای خودم هم مفید می‌دانم نیست، بلکه اشکال از کی‌روش است که چنین مغرورانه رفتار می‌کند؛ اوست که باید رفتارش را اصلاح کند.

تارتار که از موضع‌گیری کی‌روش ناراحت بود، ادامه داد: فکر می‌کنم کی‌روش از تفاوت موقعیت فوتبال کشورش نسبت به فوتبال ایران سوءاستفاده می‌کند و خودش را برتر از همه ما می‌داند. انسان هرچه بارش بیشتر باشد، افتاده‌تر می‌شود. به طور مثال تیم ملی چند بار باید از یک موقعیت گل بخورد تا ضعفش برطرف شود؟ اینها جای انتقاد ندارد؟ هر کسی باید ضعف خود را بپذیرد. یادم می‌آید زمانی که کی‌روش به ایران آمد همه مربیان ایرانی از او حمایت کردند اما اگر الان نسبت به عملکرد تیم ملی انتقاد می‌کنند، طبیعتا بخاطر نتایج اوست نه چیز دیگری.

** همیشه حمایت کردیم اما الان فرصت اصلاح است

وی تاکید کرد: ما تیم کشورمان را دوست داریم و بارها در مقاطع حساس اگر انتقادهایی هم وارد بوده، مطرح نکردیم تا کادر فنی و تیم ملی دچار حاشیه نشوند و با قدرت کار کنند اما الان که زمان زیادی تا بازی‌های خردادماه سال آینده مانده انتقاد کردن برای اصلاحات اشکالی ندارد. مربیان ضعف‌های تیم را می‌گویند تا برطرف شود و بتوانیم تیم بهتری داشته باشیم و این منظور در کلام اکثر آنها روشن است.

این مربی با بیان اینکه فعالیت مربیان در تیم‌ها لزوما به توانایی‌هایشان ارتباطی ندارد، به ایسنا گفت: تمام کسانی که در فوتبال فعالیت می‌کنند می‌دانند که ارتباط‌های میان بعضی افراد و حضور آدم‌های سیاسی در فوتبال، باعث شده در سپردن مسوولیت‌، تیم‌ها بعضا از ضوابط فاصله بگیرند. ضمن اینکه کارنامه ما در هر جایی که کار کردیم مشخص است و خودش توانایی‌های مربیان را نشان می‌دهد.

** کی‌روش با این موضع‌گیری‌ها دنبال هدف دیگری است!

تارتار گفت: اگر وضعیت بخواهد اینگونه ادامه داشته باشد، باید دوباره از مردم بخواهیم به حمایت از تیم ملی بشتابند تا بلکه از آن سه بازی حساس خرداد نتیجه بگیریم. فکر می‌کنم کی‌روش از بیان این صحبت‌ها و موضع‌گیری‌هایی که دارد، هدف دیگری دارد! شاید او دوست ندارد دیگر در این مملکت باشد! کسانی که صحبت‌های من را بشنوند خودشان می‌فهمند که منظورم چیست و بیشتر توضیح نمی‌دهم.

وی خطاب به فدراسیون تاکید کرد: فدراسیون نباید جلوی سرمربی تیم ملی اینقدر ضعف نشان دهد. رفتار او واقعا درست نیست. او درست وقتی که تیم ملی در تورنمنت غرب آسیا هم نتیجه نگرفته این حرف‌ها را می‌زند، در حالی که بهتر بود جلسات هم‌اندیشی می‌گذاشت و از تجربیات مربیان داخلی برای بهبود اوضاع استفاده می‌کرد. کی‌روش اگر می‌خواهد موفق شود باید رفتارش را اصلاح کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها