کد خبر: ۱۰۱۷۷۴
زمان انتشار: ۱۸:۱۴     ۰۲ دی ۱۳۹۱
یک وب سایت فرهنگی فرانسوی نوشت: یک خانوداه محترم اولین فیلم داستانی «مسعود بخشی» است که وی بعد از جعفر پناهی و محمد رسول اف، مظهر سینمای مقاومت در ایران محسوب می شود.
به گزارش خبرگزاری فارس «اولیویر دی برین» در یک وب سایت فرهنگی فرانسوی مطلبی را با عنوان «یک خانواده محترم، چهره حقیقی ایران است» نگاشته است.
 
متن این مطلب بدون دخل و تصرف و به منظور انعکاس نگاه خارجی به این فیلم ارائه می شود:
 
این اتفاق یکی از شگفتی های انتخاب مدیران جشنواره دو هفته ای فیلم کن است. اولین فیلم داستانی کارگردان ایرانی «مسعود بخشی» که بعد از جعفر پناهی و محمد رسول اف، مظهر سینمای مقاومت محسوب می شود.
 
سینمای ایران، با وجود رژیم تاریک اندیش که اجازه ترویج آزادی بیان را نمی دهد، کارگردان های ایرانی فاش کردن استعدادهای فیلم های اعتراضی از وضعیت بد کشورشان را متوقف نکرده اند.
 
«مسعود بخشی» نویسنده 40 ساله ، با سابقه در ساخت فیلم های مستند ، با اولین فیلمش «یک خانواده محترم»، داستانی را ثبت کرده است که به به نظر می رسد توهین به مقامات ایرانی است.
 
کارگردانی که اثرش دست کم در فضا، به جعفر پناهی و محمد علی اف ، نزدیک است، بلافاصله با پنجه های انتقادی تیز مواجه شد و علیرغم برخی اشتباهات فرمی، نشان می دهد که در فیلم سازی حرف هایی برای گفتن دارد.
 
ذلت، نابسامانی های یک ایدئولوژی کور، فساد حاکم بلامنازع، وضعیت ناراحت کننده زنان و ... . در «یک خانواده محترم» مسعود بخشی، به صورت کاملا طعنه آمیز، در میان کاراکتر علمی که به دست سرنوشت سپرده شده است، نابسامانی و بی دوامی هایی را مخلوط کرده تا عذاب ایرانیان امروز و دیروز را بهتر منعکس کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها