کد خبر: ۱۰۰۱۲۷
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۲۶ آذر ۱۳۹۱
يك منبع آگاه اظهارات منسوب به «خيرت شاطر» مسئول برجسته اخوان المسلمين مصر عليه ايران در كمك كردن به مخالفان مصري را كذب خواند.
اين منبع در گفت و گو با فارس افزود: خيرت شاطر در مصاحبه خود با روزنامه «روزاليوسف» كه روز يكشنبه هفته قبل انجام داده، گرچه به كشورهايي اشاره كرده كه در حوادث اخير به مخالفان مرسي كمك كرده اند، اما از هيچ كشوري نام نبرده است.
از سوي ديگر همين منبع يادآور شد: برخي از شخصيت هاي اخواني در اظهارات خود كشورهاي آمريكا، عربستان و امارات را از كشورهايي مي دانند كه در حوادث اخير از گروه هاي مخالف مرسي حمايت مالي و رسانه اي مي كنند.
وي افزود: حضور شفيق در امارات دليل واضحي در اين باره است و اظهارات آمريكايي ها نيز در حمايت از مخالفان مرسي و نيز توصيه به وي براي گفت وگو با آنها و قبول نظراتشان باعث نارضايتي اخواني ها و مرسي شده و چند روز قبل سفير آمريكا در قاهره به همين دليل احضار و مورد اعتراض مقامات مصري قرار گرفته است.
اين منبع با اشاره به برخي يادداشت ها و مقالاتي كه با استناد به اظهارات منسوب به خيرت شاطر در رسانه هاي كشورمان منتشر مي شود و تحليل وارونه اي را از حوادث اخير در مصر به خوانندگان خود ارائه مي دهند، گفت: علت اين موضوع استفاده از برخي ترجمه هاي مغرضانه و يا مقالات هدفداري است كه اخيراً برخي از نويسندگان عربي براي جلوگيري از نزديكي ايران و مصر منتشر مي كنند.
وي ادامه داد: از سوي ديگر اخبار دروغ ديگري درباره تماس ايران با مخالفان مرسي و يا سفر آنان به قصد دريافت كمك مالي از كشورمان در رسانه هاي مصر منتشر شده كه واقعيت ندارد و منابع آن كاملاً مجعول است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها