کد خبر: ۱۰۰۱۲۴
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۲۶ آذر ۱۳۹۱
مبادله كلمات عاشقانه ميان دو مدعي روشنفكري در نشريه «نگاه پنج شنبه» شدت گرفت.
کیهان نوشت:
صادق زيباكلام در پاسخ اظهارات پيروز مجتهدزاده كه مصدق را شارلاتان خوانده بود، گفت كه او هذيان گوي رواني است. مجتهدزاده در مصاحبه با نشريه شبه روشنفكر نگاه پنج شنبه مصدق را به شارلاتان بازي و شامورتي بازي در قضاياي نهضت نفت متهم كرده و قهرمان خواندن وي را مزخرف توصيف كرده بود. او مي گويد «يارو به احمدشاه فلان فلان شده مي گويد شاه وطن پرست. به كسي كه در پاريس مي گويد من يك هويج را به سلطنت در ايران ترجيح مي دهم، مي گفتند شاه وطن پرست دموكرات. احمدشاه تنبان خودش را نمي توانست بالا بكشد چه برسد به اينكه شاه باشد و وطن پرست».
وي همچنين گفته بود «شايد خيلي بدشان بيايد. شايد نتوانيم بنويسيم اما مصدق در عمل بزرگترين شارلاتان ايران بود».
زيباكلام در پاسخ به اين اظهارات، خطاب به نشريه نگاه پنج شنبه كه خود نيز با آن همكاري دارد، نوشت: وقتي ديدم نگاه پنج شنبه از زبان پروفسور مجتهدزاده، مصدق را شارلاتان توصيف كرده، دلم براي خودم كه 6 ماه است در اين نشريه مي نويسم سوخت.
وي مجتهدزاده را پريشان رواني دانست و نوشت: اين دنيا پر از هذيان گوهاي رواني است. او در اين مصاحبه هذيان هاي تب آلود را به هم بافته است. مشكل من با سردبير نشريه سيدعلي ميرفتاح است كه جملاتش در مقدمه مصاحبه آتشم زد. او درباره رئيس مركز يوروسويك لندن مي نويسد «در باره آقاي دكتر مجتهدزاده يك نكته بارز است و آن اينكه او در اين سالها بيش از هر كارشناس ديگري سنگ منافع ملي را به سينه زده است». اين حرف ها توجيه آن توهين است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها