کد خبر: ۱۰۰۰۳۴
زمان انتشار: ۱۴:۰۰     ۲۵ آذر ۱۳۹۱
لیونل مسی، نیمار و تیم ملی اسپانیا جزو نامزدهای نهایی دریافت جایزه لائوروس سال 2012 هستند که در روز 11 ماه مارس در شهرریودوژانیرو اهدا خواهد شد

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشی، لیونل مسی که امسال برای کسب چهارمین توپ طلای متوالی اش نیز نامزد شده، رقبایی مثل یوسائین بولت، دونده جامائیکایی ، سباستین فتل، قهرمان دنیا در فرمولا وان و مایکل فلپس، شناگر آمریکایی را پیش روی خود می بیند.

 

مسی که در هر سه دوره پیشین نیز نامزد دریافت جایزه لائوروس (اسکار ورزشی ) بود، امسال هم نامش را در این لیست می بیند. جایزه معتبر لائوروس  در سال2011 به نوو اک جوکوویچ رسید.

 

هیئت داوری، از 42 عضو تشکیل شده که این 42 نفر، ورزشکاران سابق دنیا هستند که در میان آنها نام افرادی چون بکر، بکن باوئر، ناوراتیلووا، پله، تونی هاوک و دان مارینو دیده می شود و آنها پادشاه سال ورزش دنیا را انتخاب می کنند. در این میان لئو مسی هم کار آسانی نخواهد داشت. چون به عنوان مثال یوسائین بولت با کسب سه مدال طلا در المپیک لندن ( در دوی 100، 200 و 100*4 متر) یکی از نامزدهای قدرتمند کسب این جایزه است و مو فرح هم به خاطر درخششش در المپیک نامزد صاحب نام دیگر است. فلپس به خاطر 4 مدال طلایی که در المپیک کسب کرد و توانست مجموع مدال های المپیکی اش را به 22 برساند هم یکی دیگر از نامزدهاست و سباستین فتل به خاطر قهرمانی در فرمولا یک و کسب سومین موفقیت بزرگش هم شانس کسب این جایزه را دارد. ویگینز هم مدال طلای المپیک و عنوان قهرمانی تور دو فرانس را یدک می کشدو از همین روست که مسی کار سختی پیش رو خواهد داشت؛ او نیز با زدن 88 گل در سال 2012 میلادی و کسب عنوان پی چی چی لالیگا(با50 گل) و برترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا با 14 گل، شانس زیادی برای کسب این عنوان را دارد.

 

بولت در اولین دوئل رودررویش با مسی، توانست عنوان «قهرمان قهرمانان در سال 2012» روزنامه اکیپ را مال خود کند.

 

به گزارش گل، جالب اینجاست که کریستیانو رونالدو شانسی برای کسب این جایزه ندارد و اصلا نامش را در لیست نامزدهای کسب جایزه اسکار ورزشی سال 2012 نمی بیند

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها