کد خبر: ۵۳۶۴۷۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار از قیام جهانی دانشجویان
پلیس آمریکا موج جدید سرکوب را علیه دانشجویان حامی فلسطین در سراسر دانشگاه‌های این کشور آغاز کرده و تاکنون بیش از هزار نفر بازداشت شده‌اند.
آمار بازداشت اتوبوسی دانشجویان در آمریکا به ۱۰۰۰ نفر رسید/ تشکل‌های دانشجویی همچنان پای حمایت از آزادی‌خواهان جهان ایستاده‌اند

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری 598، در حالی که بیش از ۲۰۰ روز از آغاز جنایت‌های رژیم صهیونیستی با بیش از ۳۴ هزار شهید می‌گذرد، دانشجویان آمریکا گامی جدی و جدید در مسیر تحقق صلح و پایان نسل‌کشی در نوار غزه برداشته‌اند. این روزها، موج اعتراضی بیداری انسانی در غرب به ویژه دانشگاه‌های آمریکا به تیتر اول رسانه‌های جهان تبدیل شده‌است.

تحصن و اعتراض دانشگاهیان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت‌های آمریکا از این نسل‌کشی، در سراسر دنیا ادامه دارد. طبق آخرین گزارش‌ها فقط در آمریکا چیزی نزدیک به ۱۰۰۰ دانشجو و استاد از سوی نیرو‌های مسلح این کشور و در محوطه دانشگاه دستگیر شده‌اند.

البته رسانه‌ها آنچنان که سزاوار این قیام جهانی است به آن نپرداخته و اگر خبری هم منتشر می‌شود، از سر ناچاری و فشار افکار همومی و رسانه‌های اجتماعی است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی اعتراف کرد که «آمارهای ما حاکی از آن است که حداقل ۹۰۰ تظاهرکننده در اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا در ۱۰ روز گذشته دستگیر شده‌اند.»

قیام دانشجویان ادامه دارد

دانشجویان ایرانی در تمامی دانشگاه‌های تهران بزرگ برای اعلام حمایت از این بیداری جهانی به میدان آمدند. علاوه بر این، دانشجویان کشورهای منطقه نیز به فریاد آزادی‌خواهی جهانی پاسخ داده و در صحنه حاضر شدند.

دانشجوی عراقی حاضر در تجمع دانشجویی دانشگاه علم و صنعت می‌گوید: صهیونیست‌ها در ریختن خون کودکان و زنان فلسطینی جنایت را از حد گذرانده‌اند. تمام آزاد مردان جهان،  تمام گروه‌های دانشجویی و دانشگاه‌‌ها را به حمایت از موضوع انسانی فلسطین فرا می‌خوانیم. رژیم صهیونیستی جنایات خود را به اوج رسانده است و در ریختن خون کودکان و زنان فلسطینی جنایت را از حد گذرانده است. دانشگاه‌های اسلامی باید به میدان بیایند و این بارقه‌ای که در دانشگاه های آمریکایی و اروپایی شکل گرفته، ادامه دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها