کد خبر: ۸۵۸۳
زمان انتشار: ۱۷:۴۲     ۰۷ بهمن ۱۳۸۹
درهمایش نقش انقلاب اسلامی درتحول و بیداری ملتها؛
غلامعلی حداد عادل: بیش از 50 سال پیش شاخص در حوزه علمیه قم مرحوم حضرت آیت الله بروجردی بود، امروز شاخص و الگو برای طلاب مقام معظم رهبری است، روحانیان و طلاب این دوره باید سعی کنند مثل ایشان باشند.
به گزارش پایگاه 598، غلامعلی حداد عادل رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که صبح امروز پنج شنبه در همایشی با عنوان نقش انقلاب اسلامی در تحول و بیداری ملت ها که با حضور طلاب خارجی در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه  قم (امام خمینی) برگزار شد، با اشاره به ساده زیستی رهبر معظم انقلاب به گوشه هایی از زندگی ساده ایشان اشاره کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تبیین شاخص های مهم زندگی امام و مقام معظم رهبری، افزود: ثروت و دارایی امام راحل روزی که از دنیا رحلت فرمودند از زمانی که ایشان به رهبری رسیده بودند کمتر بود که این مساله بی اعتنایی فوق العاده ایشان را به دنیا و مظاهر آن نشان می دهد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زندگی مقام معظم رهبری نیز این گونه است، تصریح کرد: من دو سه ماه بعد از انتخاب ایشان به عنوان رهبری از سوی مجلس خبرگان خدمت ایشان رسیدم، مقام معظم رهبری نحوه انتخاب خود را بیان کردند و گفتند: بعد از فوت امام همان روزی که می خواستند رهبر جدید را انتخاب کنند، من دیدم نگاه ها متوجه به من است و قرار است برای من رای گیری کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند من ظهر که به منزل آمدم دو رکعت نماز خواندم و در آن نماز با تضرع از خدا خواستم که این بار روی دوش من مگذار، بعد رفتم و در جلسه عصر اصرار کردم که این مسؤولیت به من واگذار نشود، اما اصرارم به جایی نرسید و اعضا رای دادند؛ بعد از رای دادن با همان حال تضرع تصمیم گرفتم حالا که این بار روی دوشم گذاشته شده است، با تمام توان و قوا به وظایفم عمل کنم.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی، بی اعتنایی به دنیا را یکی از مهم ترین ویژگی های زندگی مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: وقتی قرار شد وصلتی بین خانواده ما و ایشان صورت بگیرد و ما افتخار پیوند سببی با رهبر معظم انقلاب پیدا کنیم و ایشان از دختر ما برای آقازاده خود خواستگاری کنند، گفتند آقای حداد بنشینیم و باهم در این باره صحبت کنیم.

وسایل زندگی ام در یک وانت بزرگ جا می شود

حداد عادل در ادامه افزود: ایشان فرمودند آقای حداد من و بچه هام هیچی در زندگی نداریم، شما می خواهید قبول کن و به این وصلت رضایت بده و می خواهی قبول نکن، ایشان همچنین گفتند من از کتاب های کتابخانه گذشته، بقیه وسایل زندگی ام در یک وانت بزرگ جا می شود، از اول این گونه زندگی کرده ام و خدا هم کمک کرده است؛ پسر من طلبه است و بدان که هیچی ندارد.

وی گفت: بنده در این چندین سالی که از آن ماجرا می گذرد صحت این سخن را تجربه کرده و از نزدیک دیده ام.

حداد عادل خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بی اعتنا به دنیا و در عین حال مشتغل به دنیا جهت اصلاح امور خلق و مردم هستند و ما باید به زندگی و روش و منش ایشان توجه کنیم و از آن درس بگیریم.

دقت در مطالعه و اهتمام به کتابخوانی

عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه دقت رهبر انقلاب در امور را بسیار مهم و جالب ارزیابی کرد و گفت: ایشان در دوره ششم مجلس شورای اسلامی یک تحلیل دقیق از اتفاقات و قضایای روسیه بعد از گورباچف برای نمایندگان ارائه دادند و فرمودند من حوادث آن روزها را یادداشت کرده ام.

وی تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی رمان های بزرگ دنیا از نویسندگان کشورهای مختلف را مطالعه می کنند و بنده نیز بارها دیده ام ایشان یک رمان 400 صفحه ای را خوانده اند و آخر کتاب یک صفحه تحلیل نوشته اند که این داستان بر اساس چه فکری نوشته شده و نقاط قوت آن چیست.

حداد عادل افزود: اخیرا یکی از دوستان من که از استادان ایرانی مقیم آمریکا بود پیش من آمد و دو نسخه از کتاب خود را به من داد که یکی از آن را به مقام معظم رهبری بدهم، من هم خدمت ایشان رفتم و کتاب را تقدیم کردم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: یک ماه قبل آقا مجتبی آقا زاده مقام معظم رهبری پیش من آمد و پاکتی که ایشان برای من نوشته بودند را به من داد، حضرت آقا در این نامه خطاب به من نوشته اند که سلام و سپاس مرا به نویسنده کتاب برسانید و بگوئید که فلان جای کتاب مطلب بسیار شجاعانه و ادیبانه نوشته شده بود.

بهترین الگو و شاخص برای طلاب و روحانیون در عصر حاضر

دکتر غلامعلی حداد عادل با بیان اینکه در هر عصری یکی از علمای آن عصر نمونه و شاخص بوده است که طلاب به او نگاه کنند و الگو بگیرند، ابراز داشت: بیش از 50 سال پیش شاخص در حوزه علمیه قم مرحوم حضرت آیت الله بروجردی بود، امروز شاخص و الگو برای طلاب مقام معظم رهبری است، روحانیان و طلاب این دوره باید سعی کنند مثل ایشان باشند؛ این تشخیص من است، نمی شود تنها به دروس اختصاصی سنتی حوزه اکتفا کرد، باید دنیا را شناخت.

در ادامه این همایش، حسن تونو از طلاب جامعه المصطفی العالمیه از اندونزی نیز طلبه شدن خود را به دلیل انقلاب با شکوه اسلامی در ایران دانست و نقش انقلاب  اسلامی را در تحول و بیداری محرومان جهان بسیار برجسته و حایز اهمیت خواند.
محمد حسین والا دیگر طلبه جامعه المصطفی العالمیه که در کاروان همبستگی غزه نیز حضور داشته است، به روایت سفر 35 روزه این کاروان به غزه و عبور از کشورهای مختلف پرداخت.وی با بیان اینکه همه ملت های آزاده باید با هم همصدا شوند و جنایات رژیم منحوس اسرائیل را محکوم کنند، بیان داشت: رژیم صهیونیستی با حمله به کاروان آزادی غزه اوج ددمنشی خود را نشان داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۸۹
۰
۰
وبلاگ آنتی مثلثیزم(ضد زر و زور و تزویر) با مطلب جدید:
"شهیدی که زلزله را پیش بینی نمود"
به روز می باشد.

آدرس مطلب:
http://antimosalasizm.blogfa.com/post-193.aspx












پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۸۹
۰
۰
رهبر یعنی همین...وقتی که نگاهش می کنی دلت نمی اد چشم ازش برداری....حالا همه دنیا بدونن اگر پا تو کفشمون کنن به اذن رهبرمون پاشو قلم می کنیم...
"فـــــــقـــــــــط هــــــــــــــــمــــــــــــــیــــن"
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها