کد خبر: ۵۳۶۳۱۹
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
تیم ملی فوتسال ایران موفق شد در یک بازی سخت و نفسگیر مقابل ازبکستان به پیروزی برسد و به فینال جام ملت‌های آسیا 2024 راه یافت.

به گزارش سرویس ورزشی پایگاه تحلیلی خبری 598 به نقل از 360: جام ملت‌های فوتسال آسیا 2024 به دومین و آخرین مسابقه‌اش در مرحله نیمه‌نهایی رسید؛ آن‌هم در حالی‌که در بازی نخست این مرحله، تیم ملی تایلند در یک بازی سخت و نفسگیر برابر تاجیکستان به تساوی 3-3 در وقت قانونی و وقت‌های اضافی رضایت داد و در ضربات پنالتی، تایلندی‌ها موفق شدند بردی 6 بر 5 را به‌دست آورند تا در قامت میزبان این دوره از رقابت‌ها راهی مرحله فینال شوند. تیم ملی تایلند برای شناخت رقیب خود چشم‌انتظار برگزاری دوئل تیم‌های ملی ایران و ازبکستان بود که این مسابقه از ساعت 17:30 به وقت تهران آغاز شد.

صعود دراماتیک در ضربات پنالتی

تیم ملی ایران که در مرحله یک‌چهارم نهایی موفق شد با پیروزی 6 بر یک برابر قرقیزستان به پیروزی برسد، امروز به دنبال شکست دادن ازبکستان بود تا به فینال رقابت‌ها پیدا کند و حریف تایلند شود و در نقطه مقابل هم ازبک‌ها که میزبانی جام جهانی 2024 را برعهده دارند، به دنبال فینالیست‌شدن و گام برداشتن در مسیر قهرمانی بودند. ملی‌پوشان فوتسال ایران در دقایق ابتدایی مسابقه بازی را بهتر آغاز کردند و گل‌به‌خودی عادیلوف باعث شد تا گل اول مسابقه به سود تیم ملی فوتسال ایران به‌ثبت برسد.

ازبک‌ها بعد از باز شدن دروازه‌شان، نمایشی تهاجمی از خود به جای گذاشتند و در فاز دفاعی، عملکرد بی‌نقصی داشتند. بعد از خلق چند موقعیت، سرانجام جورائف از روی یک ضربه ایستگاهی موفق شد دروازه تیم ملی ایران را باز کند. جالب آنکه بعد از گلزنی جورائف، بازهم ازبک‌ها تیم برتر زمین مسابقه بودند و پیش از آنکه نیمه نخست به پایان برسد، آخمتزیانوف گل دوم را برای تیم ملی فوتسال ازبکستان به‌ثمر رساند تا تیم ملی ازبکستان بتوانند با ثبت کامبک، برنده به رختکن برود.

شاگردان شمسایی با انگیزه جبران شکست در نیمه نخست، در نیمه دوم کار خود را آغاز کردند و در دقیقه 24، مسلم اولادقباد توانست بازی را به تساوی بکشاند. بعد از گلزنی اولادقباد، بازی پایاپای دنبال شد و رفته‌رفته فشار حملات تیم ملی ایران روی دروازه ازبکستان بیشتر شد که سرانجام بهروز عظیمی در حالی‌که ازبک‌ها به دلیل اخطار مدافع خود با 4 بازیکن کارشان را دنبال می‌کرندد، موفق به گلزنی شد تا این‌بار تیم ملی ایران کامبک بزند و با 3 بر 2 به سود ملی‌پوشان فوتسال ایران شود.

آخمتزیانوف که در نیمه نخست توانسته بود کامبک ازبک‌ها را تکمیل کند، در نیمه دوم هم درخشید و توانست در دقیقه 36 گل تساوی را وارد دروازه تیم ملی ازبکستان کند تا بازی به تساوی کشیده شود و با توجه به آنکه بازی تا دقیقه 40 با تساوی 3-3 دنبال شد، برای تعیین دومین تیم فینالیست، نبرد تیم‌های ملی ایران و ازبکستان به وقت اضافی رفت. در نیمه اول وقت‌های اضافی، ملی‌پوشان فوتسال ایران نمایش برتری داشتند اما تلاش‌شان برای رسیدن به گل بی‌ثمر بود تا نتیجه مسابقه 3-3 مساوی باقی بماند.

دو تیم در نیمه دوم وقت‌های اضافی هم نتوانستند به گل برسند و با وجود آنکه شاگردان وحید شمسایی موفق به لرزاندن تیرک دروازه حریف شدند اما توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا بازی به ضربات پنالتی به کشیده شود. در ضربات پنالتی، درخشش باقر محمدی و مهار 2 ضربه پنالتی باعث شد تا تیم ملی ایران در ضربات پنالتی با نتیجه 5 بر 4 به پیروزی برسد و به فینال جام ملت‌های آسیا 2024 راه پیدا کند و ازبکستان هم راهی مرحله رده‌بندی شد.

تیم ملی ایران در 32 مسابقه از 33 رویارویی با ازبکستان، پیروز شده بود و یک مسابقه هم با نتیجه تساوی خاتمه یافته بود و رکورد شکست‌ناپذیری ملی‌پوشان برابر ازبکستان با نتیجه مسابقه امروز حفظ شد. شاگردان وحید شمسایی در مرحله فینال باید روز یکشنبه از ساعت 14:30 به وقت تهران به مصاف تیم ملی تایلند بروند و تیم ملی ازبکستان هم برای کسب مقام سوم باید در همان روز از ساعت 11:30 به وقت تهران برابر تیم ملی تاجیکستان قرار گیرد. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها