کد خبر: ۳۹۷۳۶۶
زمان انتشار: ۱۵:۱۶     ۲۴ مهر ۱۳۹۵
اسامي 12 باج‌افزار و 4 ابزار رمزگشاي باج‌افزار در تازه‌ترين گزارش حوزه باج‌افزار منتشر شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، مركز مديريت امداد و هماهنگي عمليات رخدادهاي رايانه اي (ماهر) در تازه‌ترين گزارش حوزه باج‌افزار، 12 باج‌افزار و 4 ابزار رمزگشاي باج‌افزار را منتشر كرده است.

بنابر گزارش اين مركز، در سال‌هاي اخير مهاجمان زيادي به سمت گونه‌اي از بدافزارها، كه باج‌افزار نام دارند تمايل پيدا كرده و از طريق آن كسب درآمد مي‌كنند.

آنها سعي مي‌كنند از غفلت و سهل‌انگاري كاربران بهره برده و از روش‌هاي مختلفي مانند ايميل‌ها، صفحات وب و پيام‌هاي آلوده، از افراد سواستفاده كنند.

براي جلوگيري از آلودگي توسط بدافزارها توصيه‌هاي متداولي از جمله عدم باز كردن ايميل‌هاي ناشناس و مشكوك، عدم مراجعه به وبسايت‌هاي ناامن، استفاده و اطمينان از فعال بودن برنامه‌هاي ضدويروس روي سيستم و تهيه نسخه پشتيبان از اطلاعات و ذخيره آنها روي يك حافظه خارجي، وجود دارد.

اين توصيه‌ها اگرچه بسيار ساده هستند اما مي‌توانند از خسارات جبران‌ناپذيري جلوگيري كنند.

مركز ماهر در آخرين گزارش باج افزار‌ها مهم در ماه اخير باج‌افزارهاي FenixLocker HDDCryptor، Fantom، Locky، Nagini،Help_dcfile، DXXD، Princess Locker، od-A، TeamXrat، دونالد ترامپ و Nuke را گزارش كرده است.

در اين ليست اسامي باج‌افزارهاي Fantom، Locky و همچنين باج‌افزار دونالد ترامپ نيز به چشم مي‌خورد.

باج‌افزار دونالد ترامپ از جمله بدافزارهايي است كه در جريان انتخاباتي آمريكا ايجاد شده است.

البته اين باج افزار در نسخه آزمايشي خود بوده و باجي براي رمزگشايي فايل‌ها دريافت نمي كند.

البته احتمال آنكه از اين باج‌ها در هرزنامه‌هاي انتتخاباتي استفاده شود بسياز زياد است و به همين دليل لازم است كاربران دقت بيشتري در گشودن اين گونه ايميل‌ها داشته باشند.

فايل‌هاي رمزنگاري شده داراي پسوند ENCRYPTED هستند.

متن اين گزارش از اين آدرس در دسترس است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها