کد خبر: ۳۶۶۸۷۱
زمان انتشار: ۱۵:۰۴     ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
نامه سرگشاده دو تشکل دانشگاه رازی کرمانشاه به شورای نگهبان:
تشکل های دانشجویی حسب روحیه ی آرمانگرایی و مطالبه گری در فضای انتخاباتی حضوری پررنگ دارند که البته عدم ورود به جریان ها و احزاب سیاسی سرلوحه ی کار آنهاست، آنچه را که مردم شهرستان کرمانشاه در عرصه انتخابات شاهد بودند ،بداخلاقی های گسترده ای بود که به اشکال و انحائ مختلف انجام گرفت .
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، دو تشکل جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی  خطاب به شورای نگهبان نامه سرگشاده نوشتند. متن کامل این نامه بدین شرح است:
 
 
انتخابات یک نعمت و فرصت بزرگ است که شکر این نعمت،برگزاری خوب و سالم آن است.
                                                              امام خامنه ای «مدظله العالی»
 

حضرت آیت الله احمد جنتی
دبیر محترم شورای نگهبان قانون اساسی

سلام علیکم؛

باردیگر مردم بصیر ایران اسلامی به تبعیت از فرمان ولی امر مسلمین با حضور حماسی خود در انتخابات هفتم اسفندماه سال جاری اعتماد خود را به نظام اسلامی و ساختار آن نشان دادند و جلوه بی بدیلی را از مردم سالاری دینی ترسیم نمودند.
 
انتخابات بعنوان پدیده ای در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در آن پایه جمهوریت نظام تعیین می شود ونیز با انتخاب افراد معتقد به اسلام و مبانی آسمانی آن پایه اسلامیت آن نیز ترسیم می شود و در مجموع ماهیت این انقلاب را عرضه می کند و به همین دلیل است که مورد نظر تمام دوستان و نیز دشمنان ملت ما در سرتاسر دنیاست.
 
بنابراین جهت حفظ و حراست از نتایج آن بسیار باید اهل مداقه بود.
 
سیره و گفتار پیر جماران همواره برای ملت انقلابی ما شاخصی مطمأن بوده که از باب انتخابات در فرمایشات ایشان داریم که: از آقایان کاندیدا و دوستان ایشان انتظار دارم که اخلاق اسلامی و انسانی را در تبلیغ برای خود و کاندیداهای مورد نظرشان مراعات کنند،باید توجه داشت که هدف از انتخابات در نهایت حفظ اسلام است.اگر در تبلیغات، حریم مسائل اسلامی رعایت نشود چگونه منتخب می تواند حافظ اسلام باشد.
 
حضرت آیت الله جنتی؛ آنچه را که مردم در انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی در حوزه شهرستان کرمانشاه مشاهده کردند حقیقتا نگرانی های جدی را به وجود آورد که مبادا حق الناس بودن آرای ملت خدشه دار شود.
 
تشکل های دانشجویی حسب روحیه ی آرمانگرایی و مطالبه گری در فضای انتخاباتی حضوری پررنگ دارند که البته عدم ورود به جریان ها و احزاب سیاسی سرلوحه ی کار آنهاست، آنچه را که مردم شهرستان کرمانشاه در عرصه انتخابات شاهد بودند،بداخلاقی های گسترده ای بود که به اشکال و انحائ مختلف انجام گرفت که برخی ازعدم پایبندی های قانونی و عدم نظارت توسط مجریان انتخابات نیز موجبات ایجاد سوء ظن و بدگمانی های زیادی در اذهان مردم شد.
 
متاسفانه معضل خرید و فروش آراء از جمله تلخ ترینِ این بد اخلاقی ها بود که بدون هیچ گونه مشکل و ممانعتی در برخی از شعب رأی گیری شهرستان کرمانشاه صورت پذیرفت.این معضل به صورتی عیان و گسترده بود که عصر روز انتخابات  و هنگام تمدید ساعت رأی گیری در شب،بیشتر ملموس بود.این پدیده شوم در مصادیق مختلف بارها توسط مردم به فرمانداری و نهاد های امنیتی گزارش داده شد که حتی در موردی چندی از فعالین دانشجویی با همکاری حراست دانشگاه و دستگاه های امنیتی با خرید و فروش رأی در سطح یکی از دانشگاه های استان  مقابله کردند که مسأله مذکور جهت بررسی و اقدام صورت جلسه گردید و قابل استناد می باشد.
 
این تخلفات در کنار اقدامات شائبه انگیزی چون عدم اجازه ورود نماینده کاندیداها در هنگام تجمیع و شمارش آراء در فرمانداری موجب ایجاد سؤالاتی در اذهان عمومی و دانشجویان در مورد نتیجه انتخابات و میزان رأی متخلفین منتخب شده است.
 
در پایان ضمن قدردانی مجدد از حضور و اعتماد مردم درانتخابات اخیر و آرزوی توفیق برای شما و سلامتی رهبر فرزانه انقلاب، بعنوان فعالین دانشجویی این دیار از شما درخواست پاسخگویی و اقدام عادلانه نسبت به این معضل و برخورد با متخلفین را خواستاریم.

«سایه رهبر فرزانه انقلاب مستدام»
 
- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه
- انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی کرمانشاه

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها