کد خبر: ۳۲۵۴۷۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۱۸ تير ۱۳۹۴
راشاتودی تاکید کرد توافق هسته ای ایران می تواند بسیار شکننده باشد.
به گزارش پایگاه 598 ، خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی نوشت،گایان چیچکیان خبرنگار این شبکه در گزارشی درباره مذاکرات هسته ای ایران گفت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به دموکراتهای سنا گفته است شانس حصول توافق هسته ای با ایران کمتر از پنجاه درصد است.

باراک اوباما در این دیدار تلاش کرد به قانونگذاران اطمینان دهد توافقی بد را امضا نخواهد کرد. هم اکنون عده زیادی در کنگره آمریکا هستند که نمی خواهند اصلا این توافق حاصل شود. به نظر می رسد بدبینی آنها به باراک اوباما هم سرایت کرده باشد. آوریل گذشته وقتی توافق چارچوب اعلام شد، باراک اوباما نظری متفاوت داشت. اکنون او شانس حصول توافق را کمتر از پنجاه درصد می داند. بین این دو زمان چه اتفاقاتی افتاده است. 

چهل و هفت سناتور جمهوریخواه در نامه ای سرگشاده به رهبر معظم ایران نوشتند به رئیس جمهور ما اعتماد نکند زیرا رئیس جمهور بعدی می تواند در یک لحظه توافقنامه را باطل کند. با توجه به بی اعتمادی متقابل میان ایران و آمریکا ، دو طرف هنوز نتوانسته اند درباره نحوه و سرعت لغو تحریمها به توافق برسند. به علاوه قانونگذاران آمریکایی با تصویب طرحی این اختیار را به خود داده اند در صورت تصویب توافقنامه ، آن را بازنگری کنند. البته حتی اگر قانونگذاران این توافق را نپسندند، نمی توانند آن را باطل کنند زیرا رئیس جمهور می تواند نظر مخالف قانونگذاران را وتو کند. اما این خود نشان می دهد چنین توافقی تا چه حد می تواند شکننده باشد. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها