کد خبر: ۳۱۳۶۲۱
زمان انتشار: ۰۹:۵۰     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
فراخوان استاد علوم سياسي عربستان، براي دور انداختن صندوق‌هاي نظرسنجي روزنامه سعودي "اليوم" به علت انتشار مقاله‌اي تحريك آميز عليه تشيع، واكنش‌هاي گسترده در شبكه اجتماعي فيس بوك را به دنبال داشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از العالم، " توفيق السيف" در تاريخ ۳۰ آوريل (۱۰ ارديبهشت) در صفحه كاربري خود در شبكه فيس بوك نوشت: «اين يادداشت و پيشنهاد مختص روزنامه "اليوم" سعودي است؛ اميدوارم به آن پاسخ مثبت دهيد، خداوند نگهدارتان باشد.. اجازه ندهيد يك روزنامه محلي به تشيع توهين كند. مبلّغان متعصب، جنگ يمن را براي تكرار ناسزاهاي هميشگي در روزنامه ها يا مساجد، غنيمت شمرده اند؛ امروز رونامه "اليوم" نمونه كريه ديگري از اين ناسزاها را به قلم نويسنده اي به نام "ناصر القفاري" كه به نظر مي رسد از مبلغان مذهبي باشد، منتشر كرد».

السيف در ادامه خواهان توقف مطلق مطالعه و خريد اين روزنامه عربستاني شد و گفت كه اين نشريه در هر صورت نشريه اي بيهوده است كه ارزش مطالعه و تلف كردن وقت ندارد.

شمار زيادي از كاربران هم با اين فراخوان استاد عربستاني همراهي كردند و تصاويري از دور انداختن تعداد زيادي از صندوق هاي نظرسنجي مربوط به اين روزنامه منتشر شده است.

كاربران زيادي نيز ديدگاه خود را درباره اين موضوع در فيس بوك منتشر كردند. يكي از آنها نوشته است: روزنامه اليوم به فرقه گرايي دامن زده و فرقه گرايي مي كند.

كاربر ديگري مي نويسد: وفاداري شيعيان به وطنشان و حركت نكردن آنها را در مسير فرقه گرايي ناديده نگيريد، شيعيان انسان هاي بسيار شايسته اي هستند.

روزنامه عربستاني اليوم، پيشتر مقاله اي ضد شيعي به قلم ناصر القفاري با عنوان "بازگشت تهاجم داخلي" منتشر كرد. در بخشي از اين مقاله آمده است: امت در تاريخ خود كينه دروني را تجربه كرده و از آثار آن رنج برده است.

وي در اين مقاله، گستاخانه به جمهوري اسلامي ايران اتهاماتي ناروا وارد كرده است.

ناصر القفاري از مشهورترين شيوخ وهابي ضد تشيع است كه چندين كتاب آكنده از اكاذيب عليه مذهب اهل بيت (عليهم السلام) تاليف و منتشر كرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها