کد خبر: ۳۱۱۶۳۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
باشگاه خبرنگاران/ عضو شوراي عالي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي گفت: هدف آمريکا در ممانعت از حضور ايران در مبارزه با تروريسم، سياسي است.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دومين کنگره بين‌المللي ۱۷۰۰۰ شهيد تروراز "آيت‌الله محمد علي تسخيري" در خصوص اهميت برگزاري اين کنگره گفت: اگر اين کنگره جهاني باشد مي‌تواند مفيد باشد براي اين‌که تنفر عمومي را از ترور و تروريست‌ها ايجاد مي‌کند و شايد بتواند قوانيني براي ترور طراحي کند.

ايران قرباني ترورهاي کور افراد داراي مقاصد سياسي نامشروع است

دبيرکل سابق مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي درباره تاثير برگزاري اين کنگره در اثبات حقانيت ايران در امر مبارزه با تروريسم اظهار کرد: معمولا ايران قرباني ترورهاي کور افراد داراي مقاصد سياسي نامشروع است. اين خود به نفع ايران است که بدانند ايران خود قرباني تروريسم است نه اينکه تشويق‌کننده تروريست‌هاست.

وي در خصوص ضرورت و اهميت همکاري کشورهاي قرباني ترور با ايران در مبارزه با تروريسم نيز بيان کرد: قربانيان ترور بايد يک جبهه عليه تروريسم تشکيل دهند. همه ضررديدگان و مصيبت‌ديدگان بايد يک جا جمع شوند و عليه تروريسم و حاميان آن جبهه‌اي را تشکيل دهند. ترورهايي که القاعده و داعش انجام مي‌دهند، اگر کشورهايي که قرباني اين ترور‌ها هستند با هم جمع شوند و ديدگاه‌هايي عليه گروه‌هاي ترور، گروه‌هاي مجرم و آنهايي که پشت سرشان هستند، ارائه دهند، اين کار خوبي است.

در همگرايي کشور‌ها در مبارزه با ترور بايد معيار را شناخت

تسخيري در ارزيابي از اهميت همگرايي کشورهاي منطقه در امر مبارزه با تروريسم گفت: اين مساله نمي‌تواند کلي باشد برخي کشورهاي منطقه خود عامل ترور هستند امثال ترکيه، قطر و سعودي. اين‌ها خود مشوق ترور هستند. برخي کشور‌ها نيز واقعا قرباني تروريسم هستند امثال عراق و افغانستان. اين‌ها قرباني تروريسم هستند. بايد معيار را شناخت که چقدر آن کشور پشتيبان تروريسم و يا قرباني آن است.

هدف آمريکا در ممانعت از حضور ايران در مبارزه با تروريسم، سياسي است

تسخيري دراين باره که چرا برخي کشور‌ها مانع از حضور ايران در بحث مبارزه با تروريسم مي‌شوند همانند آنچه که يک سال پيش در بحث ائتلاف بين‌المللي عليه داعش بدون حضور ايران اتفاق افتاد، تاکيد کرد: معلوم است. آن‌ها اهداف سياسي دارند آمريکا به هيچ وجه نمي‌تواند از فعاليت ايران عليه تروريسم تعريف کند. آمريکا سعي مي‌کند ايران را حامي تروريسم بداند؛ لذا مدعي است حزب‌الله يک سازمان تروريستي و ايران حامي اين سازمان تروريستي است، اين‌ها اغراضي هستند که براي افرادي که اهل تحليل و دقت هستند، معلوم است.

ايران پشتيبان مقاومت و اهداف سالم و انساني است

وي در پاسخ به اين سوال که چرا برخي کشور‌ها به دنبال بدنام کردن ايران و معرفي آن به عنوان حامي تروريسم هستند نيز بيان کرد: اين‌ها يا اهداف استکباري دارند، يا مزدور استکبارند و يا انگيزه‌هاي تعصبي، قومي و ايران‌هراسي دارند. آن‌ها مي‌دانند که ايران به هيچ‌وجه پشتيبان تروريسم نيست. ايران پشتيبان مقاومت و اهداف سالم و انساني است ولي اين‌ها انگيزه‌هاي ديگري دارند که ايران را متهم کنند.

بايد بين ترور عدواني و مقاومتي فرق گذاشت

وي با تاکيد بر اينکه بين ترور عدواني و ترور مقاومتي بايد فرق قائل شد، افزود: فرق است بين ترور عدواني، ترورهاي منافقين و ترورهايي که براي اهداف شخصي انجام مي‌شود و ترور مقاومتي. يکي ملت مظلوم است که تحت فشار يک ظالمي قرار گرفته و به خاطر اين مظلوميت گاهي يک ترور انجام مي‌دهد و حاکم و مزدورانش را به درک مي‌رساند. بنابراين فرق است بين دو هدف عدواني و هدف مقاومتي. اگر بشود براي اين‌ها ضوابطي گذاشت و بين دو مورد فرق قائل شد، خوب است. احتمالا مي‌شود در اين گونه مراسم‌ها به اين نتايج رسيد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها