کد خبر: ۲۹۷۲۱۹
زمان انتشار: ۱۰:۱۴     ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
بيانات مهم روز چهارشنبه رهبر معظم انقلاب درباره تهديدهاي آمريکا و تحريم هاي جديد اروپا، بازتاب گسترده اي در رسانه هاي منطقه و جهان داشت و بسياري از منابع خبري با انعکاس اين بيانات نوشتند که آيت الله خامنه اي رهبر عالي ايران غرب را به تحريم متقابل تهديد کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايرنا، خبرگزاري رويترز در گزارشي از سخنان امروز رهبر معظم انقلاب نوشت: آيت الله علي خامنه اي رهبر عالي ايران روز چهارشنبه از مقاومت ايران در برابر تحريم هاي جهاني بر سر برنامه هسته اي خبر داد و گفت، ايران ممکن است به فشارهاي بين المللي با کاهش صادرات گاز پاسخ دهد.

** رويترز: رهبر عالي ايران گفت ملت ايران هم مي تواند غرب را تحريم کند

اين خبرگزاري افزود: رهبر عالي ايران گفت اگر بنا بر تحريم باشد، ملت ايران نيز مي تواند تحريم کند و اين کار را خواهد کرد. بخش زيادي از نفت و گاز جهان در ايران است و بنابراين کشور ما مي تواند در صورت نياز، از فروش گازي که اروپا و جهان به آن نيازمند است خودداري کند.

رهبر معظم انقلاب روز چهارشنبه در ديدار هزاران نفر از مردم آذربايجان شرقي با اشاره به شاخ و شانه کشيدن ها و شرط و شروط هاي آمريکا و تحريم هاي جديد اعمال شده از سوي اروپا، تأکيد کردند: ملت ايران همواره نشان داده است که اراده قوي دارد و در موضوع تحريم ها نيز ملت ايران مي تواند، اين توطئه را ناکام بگذارد.

ايشان افزودند: غربي ها و عمدتا آمريکايي ها، با برنامه ريزي و با استفاده از شيوه هاي مختلف، اقدام به کارشکني در طرح ها و فعاليت هاي بزرگ اقتصادي ايران با کشورهاي منطقه و دور زدن ايران در خطوط انتقال نفت و گاز، خطوط زميني و هوايي و خطوط شبکه هاي ارتباطاتي کردند و عملاً سال ها پيش از قضاياي هسته اي، تحريم بي سر و صدايي را آغاز کردند که اين مقابله اقتصادي تا به امروز ادامه داشته است.

رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: بنابراين در تحليل شرايط و مشکلات اقتصادي کشور، نبايد برنامه ريزي دشمن را که آمريکا و چند کشور اروپايي دنباله رو آن هستند، ناديده گرفت.

رويترز در گزارش خود درخصوص هشدار رهبر انقلاب به آمريکا و غرب مي افزايد: ايران روزانه 2 ميليون و 700 هزار بشکه نفت و همچنين 600 ميليون متر مکعب گاز توليد مي کند و مقام هاي ايراني مي گويند قصد دارند توليد گاز را در مدت 2 سال، 2برابر کنند.

** بلومبرگ: رهبر عالي ايران غرب را به توقف فروش نفت تهديد کرد

خبرگزاري اقتصادي بلومبرگ نيز گزارش داد: آيت الله علي خامنه اي هشدار داد که در صورت تداوم تحريم هاي بين المللي عليه ايران، اين کشور عضو اوپک صدور نفت و گاز طبيعي را متوقف خواهد کرد.

بلومبرگ افزود: رهبر عالي ايران بدون ذکر جزئيات بيشتر گفت، 'اگر بنا بر تحريم باشد ملت ايران نيز آنان را تحريم خواهد کرد. بخش زيادي از نفت و گاز جهان در اختيار ايران است؛ گازي که جهان و اروپا به آن نياز دارد و ايران در صورت لزوم مي تواند آنها را تحريم کند.'

بلومبرگ افزود: اين کشور واقع در منطقه خليج فارس بزرگترين ذخاير گاز جهان و 157 ميليارد بشکه ذخيره نفتي دارد که پس از ونزوئلا، عربستان و کانادا در رده چهارم جهان است.

روزنامه 'ديلي استار' چاب لبنان نيز با اشاره به سخنان مهم رهبر انقلاب درخصوص ضرورت مقابله با تحريم هاي آمريکا و دنياي غرب، نوشت: آيت الله خامنه اي به غرب هشدار داد.

اين روزنامه در پايگاه اينترنتي خود، بخش هاي از سخنان مقام معظم رهبري در ديدار با مردم تبريز را منعکس کرد.

روزنامه صهيونيستي 'جروزالم پست' نيز در گزارشي با اين عنوان که 'رهبر عالي ايران غرب را به تحريم گاز تهديد کرد'، گزارشي از سخنراني مقام معظم رهبري منتشر کرد.

روزنامه صهيونيستي 'هاآرتص' نيز خبر مشابهي را با موضوع هشدار ايران به غرب منتشر کرد.

سخنان مقام معظم رهبري همچنين در بسياري از پايگاه هاي خبري و رسانه هاي آمريکايي بازتاب داشت.

پايگاه اطلاع رساني آمريکايي 'پلاتس' که اخبار حوزه نفت و گاز را منتشر مي کند، از اين بخش از سخنان مقام معظم رهبري مبني بر اينکه ايران در صورت لزوم صادرات گاز را تحريم خواهد کرد، گزارشي منتشر کرد.

پلاتس نوشت: رهبر عالي ايران روز چهارشنبه گفت اگر توافق نهايي در مذاکرات هسته اي با غرب به دست آيد و تحريم هاي بين المللي برداشته نشود، ايران آماده اعمال تحريم هيدروکرربوري (نفت و گاز) است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها