کد خبر: ۲۸۸۵۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۱۰ آذر ۱۳۹۰
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
نوباوه: چه دليلي دارد كه ما با دولت انگلستان رابطه داشته باشيم، چه سودي براي ما دارد؟ جز اين كه انگلستان فضا سازي کند تا يک سري آقا زاده ها آنجا تحصيل کنند و عده‌ای بازرگانان نامشروع آنجا رفت و آمد کنند. / نوروزی: حماقت های دولت انگلستان و تند روی های او نسبت به ملت ایران این نتیجه ها را دارد. / رهبر: من به نوبه خود ارج می نهم به اقدام دانشجویان که همیشه بیدار و آگاه اند و برای ما جالب است که در نسل سوم و چهارم انقلاب هم همان شور و احساسی که در دانشجویان خط امام در سال های ابتدایی انقلاب بود را می بینیم.
به گزارش پایگاه 598، در پی تجمع و اعتراضات اخیر جمع کثیری از دانشجویان نسبت به سیاست های خثمانه انگلستان و همچنین واکنش دولت انگلیس و برخی از کشورهای اروپایی در مواجهه با این نارضایتی مردم کشورمان بر آن شدیم که در برای تبیین هرچه بیشتر این موضوع گفتگویی را با برخی از نمایندگان مجلس داشته باشیم که در ادامه می آید:

رابطه با انگلیس سودی برای ما ندارد جز تحصیل یک سری آقا زاده ها!

بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو جبهه پاداری انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار پارلمانی 598 درباره اقدام خودجوش دانشجویان در اعلام اعتراض و انزجارشان در سفارت انگلیس بیان داشتند: من اين حركت را يك حركت طبيعي ميبينم وقتي كه مردم هيچ انگيزه اي از داشتن رابطه با دولت انگليس كه دائما با ما دشمني ميكند نميبينند شايد داشتن رابطه را هم غير ضروري ميبينند و این در کشوری اتفاق می افتد که سابقه دولت انگليس برایش كاملا معلوم است و در سابقه اخيرش هم بعد از انتخابات و حتي تلاش های آخرینش براي تاييد قطعنامه هاي شوراي امنيت عليه ايران و تلاش براي تحريم بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران همه اينها معيد اين است كه آنها حُسن ارتباط متقابل را يعني بر اساس منشور ملل كه داشتن رابطه متقابل و احترام متقابل می تواند اصلي ترين انگيزه براي داشتن رابطه باشد زير پا گذاشتند. حالا چه دليلي دارد كه ما با دولت انگلستان رابطه داشته باشيم، چه سودي براي ما دارد جز اين كه انگلستان فضا سازي کند تا يک سري آقا زاده ها آنجا تحصيل کنند و عده‌ای بازرگانان نامشروع آنجا رفت و آمد کنند و این ارتباط براي قاطبه ملت ايران سودی ندارد.

وی گفت: مصوبه مجلس در خصوص کاهش ارتباط هم برای همین بود که ما احساس کردیم که این ارتباط برای ما فایده ای ندارد عكس العملي كه مردم ايران و دانشجويان ايران نشان دادند عكس العمل طبيعي است نسبت به رفتاري كه انگلستان با ما دارد.

نوباوه در خصوص بیانیه وزارت امور خارجه افزود: طبيعي است بر اساس منشور ملل وظيفه قانوني كه كشورها دارند وزارت خارجه هم وظيفه قانوني اش را انجام دهد حتي پليس ما وظيفه قانونيش را انجام داده براي جلوگيري از ورود دانشجويان به داخل سفارت، ولي اينكه من عرض كردم خواست مردم است هميشه ممكن است مردم خواستشان با وزارت خارجه يا پليس يا ديگر نهاد ها منطبق نباشد ولي واقعا يك حركت مردمي بود كه مردم در اثر خشمي كه نسبت به سياست هاي انگليس دارند اين اقدام را انجام دادند.

اعتراض دانشجویان خشم مقدسی است

حجت الاسلام حسن نوروزي نماينده رباط کريم در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني پایگاه 598 در خصوص اعتراضات اخیر دانشجویان در سفارت انگلیس بیان داشت: ما اعتراضات دانشجویان را نتیجه اعمال نابخردانه خود دولت انگلستان می دانیم و حماقت های دولت انگلستان و تند روی های او نسبت به ملت ایران این نتیجه ها را دارد که در حقیقت هم مجلس مصوبه ای را در خصوص کاهش سطح روابط تصویب نماید و هم خشم دانشجویان انقلابی و مسلمان را به دنبال دارد و در حقیقت این حرکت عکس العمل رفتارهای نابخردانه این کشور است.

ایشان در خصوص بیانیه وزارت امور خارجه اکشورمان بیان داشتند : وزارت خارجه کار دیپلماتیک خودش را انجام می دهد اما آنچه را که انگلستان و صهیونیزم بین المللی نسبت به ایران برخورد می کند در مسائل گوناگون هسته ای و تهمت اخیر ترور سفیر عربستان و ... به هر نحوی سعی می کنند تا که علیه ما قطع نامه ای را صادر کنند و برخورد تند و خشن انگلستان ملت را وادار می کند تا این عکس العمل ها را از خود نشان دهد و ما به ابراز تاسف وزارت امور خارجه کاری نداریم و آنچه که مهم است تمام این تحرکات عکس العمل رفتار جاهلانه دولت انگلیس است و اعتراض دانشجویان خشم مقدسی است.

اعتراض دانشجویان هشدار و اخطار شایسته ای بود

حجت الاسلام رهبر، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در خصوص اعتراضات دانشجویان و وقایع پیش آمده در سفارت انگلیس در ایران به خبرنگار پارلملنی 598 گفت: من به نوبه خود ارج می نهم به اقدام دانشجویان که همیشه بیدار و آگاه اند و مجلس و دولت هم در خصوص کاهش روابط با انگلیس مصوبه ای را تصویب کردند که شورای نگهبان هم آن را تصویب کرد اما جوانان ما باید غیرت خودشان را نشان دهند و آن چیزی که برای ما جالب است این می باشد که در نسل سوم و چهارم هم همان شور و احساسی که در دانشجویان خط امام در سال های ابتدایی انقلاب بود را می بینیم و ما خوشحالیم که جوانان ما سیاست ها را می فهمند و با نیرنگ های بیگانه مقابله می کنند و ما اطمینان داریک که اگر اتفاقی دوباره بیفتند جوانان و دانشجویان ما آماده تر از دوران دفاع مقدس هستند و به همین اندازه اعتراضی که انجام شد هشدار و اخطار شایسته ای بود به انگلیسی ها.

ایشان در خصوص ابراز تاسف وزارت امور خارجه کشورمان از وقایع سفارت انگلیس در ایران افزود: یک وظایفی را وزارت امور خارجه دارد که موضع خود را انعکاس جهانی بدهد و یک وظیفه ای را هم دانشجویان دارند و به نظر بنده هر دوی این موضع گیری ها درست بوده است و ما باید قوائد بین المللی را رعایت کنیم و هر کدام از این حرکات توجیه خودش را دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
اسد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۳ - ۱۰ آذر ۱۳۹۰
۵
۰
درود بر شما نمايندگان با شرافت
پاسخ
sharmandeh
UNITED STATES
۱۶:۱۴ - ۱۰ آذر ۱۳۹۰
۱
۰
ما درس آزادگی در مکتب حسین (ع) آموخته ایم .
عرف دیپلماتیک ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما شیعیان همچون لیبرال دموکرات ها نیستیم که از رو لبخند بزنیم و
از پشت خنجر ما شیعیان حرف و عملمان یکی است
این چگونه رابطه ای است که دولت حقیر بریتانیا هر کجا دستش برسد
در صدد ضربه زدن به مسلمانان است مفهوم تحریم های رنگ و ا رنگ
آنها چیست ؟ آیا این تحریم ها را به خا طر دوستی با ملت ایران انجام میدهند!!!!
اگر جواب منفی است که هست پس داشتن سفارت خانه چه مفهومی دارد
چه نیازی داریم دشمن در خاک ما باشد تا آسانتر به امور فتنه گری بپردازد.
دوستی و دشمنی مفاهیم و معیار های خا ص خود را دارند نمیتوانیم دولتی که با چنگ و
دندان های خونین مترصد فرصتی است تا از پشت خنجر بزند دوست بنامیم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۳ - ۱۰ آذر ۱۳۹۰
۳
۰
منتظر نظر رهبری معظم هستیم.
پاسخ
بهمن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۳ - ۱۰ آذر ۱۳۹۰
۳
۰
نوباوه رو عشق است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۹ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
آفرین اینها
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
موافقم که منتظر اعلام نظر آقا باشیم.به هر حال نظر ولایت فقیه متبع است ولاغیر...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها