کد خبر: ۲۲۹۵۳۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۴     ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
مرجع عالیقدر عالم تشیع حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی«مدظله» با استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از علما و مسوولان استان وارد تبریز شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، آیت‌الله نوری همدانی در نوزدهمین سفر استانی خود که با هدف نشر بیشتر فرهنگ اسلامی و آرمان‌های انقلاب و تقویت جایگاه نظام، مرجعیت و انقلاب صورت می‌گیرد وارد آذربایجان شرقی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید شهاب‌الدین حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در حاشیه مراسم استقبال از این مرجع بزرگوار درباره برنامه سفر آیت‌الله نور همدانی به استان آذربایجان ‌شرقی اظهار کرد: در این سفر 6 روزه حضرت آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی با گروه‌ها و اقشار مختلف مردم دیدار می‌کنند.

وی افزود: این سفر با دعوت رسمی آیت‌الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌ شرقی انجام گرفته است.

حسینی اضافه کرد: معظم‌له صبح پنج‌شنبه 22 خرداد ساعت 9 صبح با استقبال مردم و مسئولان آذربایجان ‌شرقی خواهند وارد فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز شدند.

وی خاطرنشان کرد: نخستین برنامه حضرت آیت‌الله‌العظمی نوری ‌همدانی روز پنج شنبه 22 خرداد دیدار با مردم تبریز و سخنرانی در جشن نیمه شعبان بعد از نماز مغرب و عشا در مصلای حضرت امام خمینی(ره) تبریز خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: معظم‌له 23 خرداد عصر روز جمعه در مسجد جامع تبریز دیداری با علمای آذربایجان‌ شرقی و ائمه جمعه و روحانیت خواهند داشت.

وی اظهار کرد: این مرجع عالیقدر جهان تشیع همچنین صبح روز شنبه 24 خرداد در سپاه همیشه سرافراز عاشورا با خانواده‌های شهدا، جانبازان و نیروهای نظامی و انتظامی دیدار خواهند کرد.

حسینی گفت: فرهنگیان و نخبگان استان نیز در عصر 24 خرداد در سالن همایش مصلای امام خمینی(ره) با ایشان دیدار و از بیانات این مرجع تقلید استفاده می‌کنند، همچنین در صبح 25 خرداد در محل بیت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مسئولان استانی با آیت‌الله نوری همدانی دیدار می‌کنند.

وی اضافه کرد: این مرجع عالیقدر عالم تشیع همچنین به یکی از شهرستان‌های استان سفر خواهند کرد.

حسینی اظهار کرد: کنگره ملی شیخ سلار دیلمی شاگرد شیخ مفید و نخستین فقیه شیعه ایرانی با حضور و سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی در تالار وحدت دانشگاه تبریز گشایش می‌یابد.

وی افزود: این کنگره همچنین با پیام آیت‌الله سبحانی و جوادی عاملی ادامه یافته و دو مقاله برتر نیز قرائت می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: در این کنگره کتاب سالار فقیهان شیخ سلار دیلمی به کوشش هادی هاشمیان برگرفته از کتاب از المراسم مهمترین اثر شیخ سلار دیلمی رونمایی می‌شود.

حسینی اضافه کرد: آخرین برنامه آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی«مد ظله» بعد از ظهر روز 27 خرداد در مرقد شیخ سلار دیلمی در خسروشهر حضور می‌یابند و با مردم این شهر دیدار می‌کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی سفر آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی«مد ظله» را نخستین  سفر یک مرجع تقلید با لباس دینی به استان اعلام کرد و گفت: ایشان مرجع تقلید یکه تاز در دفاع از نظام و ولایت هستند که در فتنه 88 به میدان آمدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها