کد خبر: ۵۶۴۴۱
زمان انتشار: ۲۰:۵۶     ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
به گزارش پایگاه 598، دكتر محمدي با اشاره به روحيه غرب در مذاكرات گفت: غرب به دنبال اين است كه اگر يك امتياز به ايران داد، امتيازي نيز دريافت كند و از آنجا كه ايران ذره اي از حقوق خود كوتاه نمي آيد و مقاومت مي كند، به تصور بنده غربي ها نخواهند گذاشت كه نشست بغداد، شكست براي غرب تلقي شود.

دكتر منوچهر محمدي مدير گروه علوم سياسي موسسه امام خميني (ره) در گفتگو با تبيين، شرايط اجتماعي غرب را، شرايط بسيار حساس و در عين حال مشكل دار خواند و گفت: بحران مالي از سويي و فشارهايي كه جامعه بر آنها مي آورند از سوي ديگر و شكست هاي مكرر در انخابات، غرب را در شرايط ضعيف و نامطلوب قرار داده است.

وي با اشاره به روحيه خاص مغرورانه و نخوت آميز غرب ادامه داد: غربي ها هرگز نمي خواهند در مقابل مقاومت ملت ايران تسليم شوند و پيروزي ايران را بپذيرند، لذا در محذور و دوراهي قرار گرفته اند و از طرفي صهيونيست ها نيز آنها را تحت فشار قرار مي دهند.

دكتر محمدي با اشاره به نياز غرب به صهيونيست ها ادامه داد: غرب مي داند در صورت تسليم شدن در برابر خواسته هاي ايران، صهيونيست جايگاه خود را از دست مي دهد و غرب در مقابله با ايران در منطقه تنها خواهند ماند.

دكتر محمدي با اشاره به اينكه غربي ها موفقيت آميز بودن مذاكرات آتي را مطرح مي كنند، ادامه داد: غرب پذيرفته است كه ايران حق استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي را دارد، اما در عين حال مواضع تندي را نيز اتخاذ مي كنند، با اين بيان كه اين فرصت آخرين فرصت ديپلماسي براي ايران است و در واقع با روش چماق و هويج رفتار مي كنند.

اين استاد دانشگاه با اشاره به اينكه غرب دوست دارد تا خود را پيروز ماجراي هسته اي ايران اعلام كند، ادامه داد: ما محذورات زيادي را در اين باره شاهد هستيم و به نوعي در خصوص مذاكرات بغداد يك حالت بيم و اميد وجود دارد و مشخص نيست كه چه نتيجه اي از اين مذاكرات به دست مي آيد.

وي ادامه داد: هرچند بنده خيلي اميدوار نيستم كه غربي ها در مقابل مقاومت ملت ما سرتعظيم فرود آورند، چون آنها مايل هستند چيزي به عنوان دستاورد براي خود معرفي كنند و از طرفي سياست ايران سياست ايستادگي بر حق خودش است و قرار نيست كوتاه بيايد، لذا بعيد است آنچه كه غرب به دنبال آن است، محقق شود، هرچند بايد منتظر ماند و نتايج مذاكرات را پيگيري كرد.

دكتر محمدي ادامه داد: اگر نتيجه مذاكرات با پيروزي ايران تمام شود، قطعا اوباما براي انتخابات رياست جمهوري نتيجه خود را نمي گيرد و نوعي شكست براي وي تلقي مي شود و از طرفي غرب دوست ندارد گزينه نظامي را مطرح كند.

وي با اشاره به اينكه طبق قوانين NPT محدوديتي براي استفاده صلح آميز ايران از انرژي هسته اي وجود ندارد، ادامه داد: آنها مي خواهند ايران عقب نشيني كرده و بپذيرد كه نهايتا از غني سازي 3.5 تا 5 درصد تجاوز نكند و اين را دستاوردي براي خود مي دانند، در حاليكه ايران روي مواضع خود ايستاده است، و خود را متعهد به تجاوز نكردن از 5 درصد نمي كند و تسليم نمي شود، هرچند موقعي كه نياز نداشته باشد، به دنبال آن نخواهد رفت.

دكتر محمدي با اشاره به روحيه غرب گفت: غرب به دنبال اين است كه اگر يك امتياز به ايران داد، امتيازي نيز دريافت كند و از آنجا كه ايران ذره اي از حقوق خود كوتاه نمي آيد و مقاومت مي كند، به تصور بنده غربي ها نخواهند گذاشت كه نشست بغداد شكست براي غرب تلقي شود .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها