أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۴۱۴۵
زمان انتشار: ۱۰:۰۶     ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
معاون اماکن متبرکه آستان قدس گفت: در اماکن متبرکه آستان قدس رضوی هر 4 ساعت 10 هزار پرسنل ارائه خدمات نظافت، شستشو، مفروش کردن را بر عهده دارند.

به گزارش پایگاه 598، سید خلیل منبتی معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ با اشاره به برنامه ها و اقدامات آستان قدس در دهه کرامت گفت: زمانی که زائران اما هشتم به مشهد می آیند دوست دارند بیشترین لذت را از زیارت برده و مدت زمان بیشتری را در حرم بگذرانند لذا ما اقداماتی را دهه کرامت برای آن ها انجام داده ایم که یکی از اقدامات ما دعوت بیش از صد هزار نفر از خانواده های شهدا، ایثارگران، جانبازان، معلولین، رزمندگان مدافع حرم، نیروهای مسلح، بیماران و اقشار خاص به صورت ویژه در حرم مطهر است. همچنین زیارت اولی ها، مدد جویان، نیازمندان در بهزیستی و کمیته امداد، دانشجویان، پارکبانان، اتوبوسرانان نیز توسط خادمین ما پذیرایی و امکاناتی برای آن ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ما در دهه کرامت طرح ویژه سالمندان و توانمندان را داریم که این افراد از 8 الی 9 صبح و 3 الی 4 بعد از ظهر توسط خدمت گذاران حرم تا پای ضریح امام رضا(ع) آورده می شوند. برنامه گل آرایی نیز از روز تولد حضرت زهرا(س) انجام می شود و حرم تزیین خواهد شد. لازم به ذکر است که اینها اهدایی مردم و از طرف گل فروشان است و آستان هزینه ای را پرداخت نمی کند.

منبتی با بیان اینکه چراغایی و فضاآرایی در حرم توسط خیرین انجام می شود، گفت: مراسم گل باران در شب تولد امام رضا(ع) در حرم مطهر انجام می گردد. همچنین افرادی که امکان حضورشان در اماکن متبرکه وجود ندارد، خادمین ما به ملاقات آن ها در خانه یا بیمارستان می روند و هدایایی به آن ها تقدیم می کنند. ارسال هزار بسته بندی متبرکه به مراکز خدماتی سراسر کشور نیز جزء اقدامات آستان قدس است.

معاون اماکن متبرکه آستان قدس به آزادسازی زندانیان در دهه کرامت اشاره کرد و گفت: آزادسازی زندانیان غیرعمد با حضور و تایید نماینده قوه قضائیه انجام می شود. سال گذشته 60 نفر زندانی آزاد شد و این عدد امسال به بیش از 100 نفر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه دعوت نامه برای حضور زائران در حرم ارسال خواهیم کرد، عنوان داشت: در کنار این اقدامات، برنامه های فرهنگی اجرا می شود تا زائران نهایت استفاده از این مکان مقدس را داشته باشند.

منبتی در مورد زیارت اولی ها گفت: سال گذشته مکانی در زائرشهر افتتاح شد و امسال برای این افراد 3 روز و 4 شب بصورت رایگان پذیرایی خواهیم کرد. در کنار این موضوع افرادی که مشکل جا دارند شناسایی شده و در مهمانسراهای ما مستقر می شوند. در اماکن متبرکه آستان قدس رضوی هر 4 ساعت 10 هزار پرسنل ارائه خدمات نظافت، شستشو، مفروش کردن را بر عهده دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها