أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۴۱۴۲
زمان انتشار: ۰۹:۵۱     ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
این روزها با وجود کاهش تقاضا برای میوه، قیمت محصولات باغی افزایش شدیدی داشته است!
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری دانشجو، صرف‌نظر از سوپرمارکت‌های میوه در نقاط شمالی پایتخت که برچسب قیمت 90 هزار تومانی برای میوه‌های خارجی لوکس از جمله بلوبری، رسبری، اووکادو و امثال آن در بسته‌بندی‌های کوچک زده‌اند، در نقاط متوسط پایتخت هم قیمت میوه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بسیار افزایش یافته است.


بنابراین گزارش، هر کیلوگرم گلابی 23 هزار تومان، هر کیلوگرم گیلاس تک‌دانه 25 هزار تومان، انگور یاقوتی 15 هزار تومان، سیب گلاب 12 هزار تومان و هلو بین 10 تا 15 هزار تومان قیمت خورده است. اگر چه این رقم‌ها در غرفه‌های سازمان میادین، میوه و تره بار 40 درصد پایین‌تر است. مشتریان اغلب نظاره‌گر برچسب‌های قیمت میوه‌اند و دیگری خبری از از کیسه‌های چند کیلویی در دست آنها نیست.
حسن صابری رئیس‌اتحادیه بارفروشان تهران، علت افزایش بی‌رویه اقلام مختلف میوه را سرمازدگی بهاره عنوان کرد و افزود: سرمای شدیدی که در فروردین ماه امسال رخ داد سبب شد که بخش زیادی از میوه‌های سردرختی در اطراف استان تهران از جمله دماوند و لواسانات که بیشترین حجم گیلاس، زردآلو و سیب گلاب را تولید می‌کردند، از بین بروند و اکنون با کمبود بار در میدان مواجه هستیم.
وی تصریح کرد:‌ همه این‌ها در حالی است که تقاضای چندانی برای خرید میوه وجود ندارد، وگرنه معلوم نبود که وضعیت به چه شکلی می‌شد، چرا که حتی با نرخ کنونی دلار، واردات میوه هم مقرون به صرفه نیست، اما وضعیت میوه در فصل پاییز تغییر می‌کند و قیمت‌ها روند کاهشی خواهد داشت، چرا که طبق آماری که داریم تولید نارنگی امسال بسیار مطلوب بوده است.
گفتنی است، نظریه پردازان اقتصادی طرفدار دولت، معتقدند قیمت‌ها باید بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود اما این برای چندمین بار در پنج سال اخیر است که کالا یا خدمتی بدون افزایش تقاضا، گران می‌شود. این مسئله در بازار مسکن هم به وضوح قابل مشاهده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها