أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۲۳۸۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
در حالیکه براساس اعلام پیشین گوگل قرار است از امروز دسترسی به API سرویس گوگل‌مپس برای توسعه‌دهندگان، تنها از طریق کارت اعتباری صورت گیرد، اما از چند روز پیش خدمات این سرویس روی دامنه‌های ir مسدود شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری دانشجو، ابتدای هفته جاری دسترسی به سرویس نقشه گوگل برای برخی سایت‌های با دامنه ir مسدود و در رسانه‌ها گفته شد که به نظر می‌رسد گوگل ارتباط API (رابط برنامه‌نویسی برنامه) سرویس نقشه خود را برای آن دسته از سایت‌های ایرانی که از دامنه ir استفاده می‌کنند، قطع کرده است.

سرویس نقشه گوگل در صفحه توسعه‌دهندگان این شرکت برای سایت‌هایی که از دامنه ir استفاده می‌کردند، به پیام «برنامه کاربردی مورد نظر شما به دلیل عدم سازگاری با قوانین گوگل‌مپ مسدود شده است» منقش شد.

باید گفت: API این امکان را در اختیار برنامه‌نویسان قرار می‌دهد تا از قابلیت‌های یک برنامه در برنامه خود استفاده کنند.

البته براساس اعلام رسمی گوگل از امروز تمامی توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها باید صورتحساب داشته باشند و در واقع به شکل پولی از خدمات این سرویس استفاده کنند.

با توجه به اینکه پیش از تغییر در مدل سرویس‌دهی این شرکت، محدودیت روی API گوگل‌مپس برای سرویس‌های با دامنه ir ایجاد شده بود، هنوز مشخص نیست که توسعه‌دهندگان ایرانی در لیست جدیدی از تحریم‌های این شرکت امریکایی قرار گرفتند یا مشمول همین تغییر مدل کسب‌وکاری می‌شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها