أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۴۱۰۱۰
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
پدر نوجوان کرجی که فرزندش را مورد شکنجه قرار داده ‌بود، برای بررسی سلامت روان به پزشکی ‌قانونی منتقل شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از شرق، این متهم چند روز قبل دختر 17 ساله‌اش، نگار را به‌شدت مورد آزار‌واذیت قرار داده و او را دار زده،‌ اما نگار نجات پیدا کرده و زنده مانده ‌بود.

این خبر تکان‌دهنده وقتی به ماموران داده ‌شد که چندین روز از آزار‌واذیت نگار گذشته و پدر با قمه به جان فرزندش افتاده و او را به‌شدت زخمی کرده ‌بود.

وقتی ماموران نگار را از خانه بیرون آورده و به بیمارستان منتقل کردند، با بازجویی از اعضای خانواده او متوجه شدند این اولین‌‌بار نیست که پدر نگار چنین برخوردی با او می‌کند و پیش از این نیز پدر خانواده فرزندش را مورد آزار‌واذیت شدید جسمی قرار داده ‌است.  نگار برادری 10 ساله دارد که تایید کرده پدرش مرتب نگار را کتک می‌زده ‌است. همسایه‌ها نیز به ماموران گفتند این دختر ناتوانی جسمی داشت و به‌درستی نمی‌توانست صحبت کند، اما بارها آثار زخم و جراحت را روی بدن او دیده‌ بودند که وقتی در‌این‌باره سوال می‌کردند به آنها گفته می‌شد نگار زمین خورده و چون نمی‌تواند به‌درستی از خود مراقبت کند دچار چنین وضعیتی شده ‌است.

با‌این‌حال برادر نگار به ماموران گفته‌ است مادرش با نگار بدرفتاری نمی‌کرده و این بدرفتاری‌ها از سوی پدر خانواده ‌بوده‌ است.  داریوش بیات‌نژاد، مدیرکل بهزیستی استان البرز که این پرونده را تحت‌نظر گرفته ‌است، درباره آخرین وضعیت نگار اظهار کرد: این نوجوان معلول جراحی شده و جراحی با موفقیت بوده و پزشکان به بهبود او بسیار امیدوار هستند.  وی گفت: نهم اردیبهشت یکی از بازپرسان دادسرای کرج در یک تماس تلفنی از وقوع یک معلول‌آزاری خبر داد. بعد از این خبر نیروهای اورژانس 123 به‌سرعت در محل حاضر شدند و با دیدن شرایط کودک ضرورت انتقال وی به بیمارستان را تشخیص دادند.  وی افزود: این کودک با همکاری اورژانس 115 به بیمارستان مدنی انتقال داده شد و به دلیل اینکه شدت آسیب‌دیدگی در برخی از بخش‌های بدنش زیاد بود، برای درمان مورد عمل جراحی قرار گرفت. خوشبختانه عمل‌های صورت‌گرفته موفقیت‌آمیز بوده و درحال‌حاضر وضعیت جسمی کودک در شرایط مناسبی است و با رسیدگی عوامل بیمارستان امیدواریم هرچه‌سریع‌تر روند درمان تکمیل و کودک مرخص شود.

مدیرکل بهزیستی البرز درباره وضعیت پدر این کودک گفت: این فرد درحال‌حاضر در زندان به‌سر می‌برد و باید تحت بررسی‌های روحی و روانی قرار گیرد، چون واقعیت این است که فردی که سالم باشد و ذره‌ای انسانیت داشته باشد نمی‌تواند به فرزند خود آسیبی وارد کند.  بیات‌نژاد اضافه کرد: البته تا بررسی کامل وضعیت پدر این کودک نمی‌توان در مورد سالم‌بودن یا نبودن وی اظهارنظر قطعی کرد، ولی به‌وضوح مشخص است این فرد از ناهنجاری‌های شدید روحی رنج می‌برد که توانسته این کار وحشتناک را با فرزند خود انجام دهد.

این مسئول درباره آینده این کودک توضیح داد: بعد از اینکه این مددجو به طور کامل سلامت خود را به دست آورد، کارشناسان صلاحیت مادر وی برای حضانت را بررسی می‌کنند. اگر مادر صلاحیت نگهداری را داشته باشد، حضانت کودکش به او داده می‌شود، در‌غیراین‌صورت این مددجو به یکی از مراکز نگهداری بهزیستی منتقل می‌شود.  وی گفت: این کودک از لحاظ جسمی معلولیت دارد، ولی از لحاظ بهره هوشی در وضعیت مناسبی است و مشکل خاصی ندارد. بدون‌شک اگر همکاری مقامات قضائی استان در چنین پرونده‌هایی نباشد، بهزیستی توان پیگیری و رسیدگی به برخی موارد خاص را به تنهایی ندارد. 

این در حالی‌ است که همسایه‌ها نیز در گفته‌هایشان تایید کردند پدر نگار فردی پرخاشگر بوده و چندین‌بار با سایر اعضای خانواده درگیری‌هایی داشته ‌است، اما خانواده او در برابر پرخاشگری‌های پدرشان سکوت می‌کردند. مادر نگار نیز در بازجویی‌ها به ماموران گفت: زمانی که این حادثه اتفاق افتاده، من در خانه نبودم و وقتی برگشتم هم متوجه شدم حال نگار خوب نیست، اما فکر کردم زمین خورده یا اینکه بدنش به جایی برخورد کرده ‌است. از اینکه شوهرم چنین بلایی سر فرزندم آورده اصلا خبر نداشتم. نگار دچار معلولیت جسمی است، اما مانند بچه‌های دیگر همه‌چیز را متوجه می‌شود و درک می‌کند. او به‌خاطر وضعیت جسمی‌ای که دارد و عصبانیت پدرش کمی پرخاشگر و ناراحت است، اما دختر بدی نیست و من و دخترم رابطه خوبی با هم داریم.

همسایه‌ها به ماموران گفته‌اند پدر نگار پیش از این هم فرزندش را کتک می‌زده ‌است، اما آنها شدت حادثه را در این ابعاد نمی‌دانستند. پرستاران بیمارستانی که نگار در آن بستری است نیز گفته‌اند بر ‌اساس آنچه پدر نگار و اعضای خانواده گفته‌اند، سر این بچه وقتی با قمه توسط پدر شکافته شده ‌است بدون اینکه داروی بی‌حسی به او زده شود توسط پدر با نخ دوخته شده که همین مسئله نیز مشکلاتی را برای نگار درست کرده و جای زخم به‌شدت عفونت کرده‌ بود. جمجمه نگار دچار شکستگی شده‌ بود که خوشبختانه عمل جراحی‌ای که روی آن انجام شد موفقیت‌آمیز بود. 

یکی از پرستاران گفت: نگار فقط به‌لحاظ جسمی آسیب ندیده، بلکه به‌شدت دچار شوک روحی هم شده ‌است. این دختر چون معلولیت جسمی دارد، اصلا قدرت حرکت چندانی ندارد که بگوییم خیلی شلوغ می‌کرده و پدرش را آزار می‌داده و پدر کنترل خود را از دست داده ‌است. در مدتی که او در بیمارستان است بسیار ساکت و آرام است و به‌جز در مواقع ضروری صحبت نمی‌کند. صحبت‌کردنش هم به‌شدت سخت است و قدرت بیان چندانی ندارد، اما به‌شدت ترسیده و هر صدایی او را هراسان می‌کند.

گفته می‌شود رسیدگی به پرونده این پدر در دادسرا ادامه دارد و سایر اعضای خانواده نیز برای روشن‌شدن دقیق ماجرا مورد بازجویی قرار گرفته‌اند. همچنین این احتمال که بچه‌های دیگر هم از سوی پدر مورد آزار قرار گرفته ‌باشند در ‌حال بررسی است و احتمال داده می‌شود این مرد فرزندان دیگرش را هم کتک زده ‌باشد. تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها