يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۰۵۵۰
زمان انتشار: ۱۰:۴۱     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
وزیر خارجه ایران در مصاحبه با نیویورکر گفته بی‌اعتمادی به آمریکا در میان مردم ایران عمیق‌تر شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در مصاحبه با نشریه نیویورکر گفته در ایران بی‌اعتمادی به آمریکا بیشتر شده است.

ظریف در این مصاحبه خاطرنشان کرده که در داخل ایران هنوز درباره واکنش ایران به خروج آمریکا از برجام مباحثاتی مطرح است.

وی با بیان اینکه «ایران کشور تک‌صدایی نیست» گفته که افکار عمومی طی سال گذشته تغییر پیدا کرده و بی‌اعتمادی به آمریکا بیشتر شده است.

ظریف گفت: «ایالات متحده نه تنها سهم خودش از برجام را اجرا نکرده، بلکه مطالبات بیشتری را هم مطرح کرده است. این، فرستادن پیام بسیار خطرناکی به مردم ایران و مردم دنیا است مبنی بر اینکه شما هیچ وقت نباید با ایالات متحده توافق کنید چون، سرانجام اصل ایالات متحده این است که چیز‌هایی که از آن من است که از آن من است، اما چیز‌هایی که از آن شما هستند، فابل مذاکره‌اند.»

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در پاسخ به اینکه آیا در صورت «مرگ توافق»، احتمال اینکه ایران بار دیگر با آمریکا مذاکره کند وجود دارد یا خیر گفت: «دیپلماسی هیچ وقت نمی‌میرد، اما اینطور نیست که فقط یک مسیر به دیپلماسی وجود دارد و آن هم ایالات متحده آمریکا است.»

ظریف گفت: «تصمیم ایران هر چه باشد برای آمریکایی‌ها خوشایند نخواهد بود. در این باره اجماع وجود دارد.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها