يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۹۶۸۸
زمان انتشار: ۱۱:۳۹     ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
مشروح برنامه نود ۱۳ فروردین ۹۷
برنامه نود این هفته از ساعت ۲۲:۴۵ دوشنبه ۱۳ فروردین از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت و ساعت ۲:۰۲ بامداد سه شنبه به پایان رسید.
به گزارش پایگاه 598، برنامه امشب نود (۱۳ فروردین) از ساعت ۲۲:۴۵ از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت.

نظرسنجی این برنامه به آرزوی فوتبالی مخاطبان در سال ۹۷ اختصاص داشت و از آنها خواسته شده بود از بین سه گزینه زیر بهترین آرزوی فوتبالی خود را انتخاب کنند.

۱- صعود تیم ملی از مرحله گروهی جام جهانی

۲- قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا

۳- قهرمانی یک تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا

برنامه نود ۱۳ فروردین ۹۷

بخش نخست برنامه به پخش خلاصه ای از دیدارهای تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران با تونس و الجزایر اختصاص داشت.

در ادامه گزارشی از مسابقه دوستانه جنجالی شاگردان کارلوس کی روش با سیرالئون پخش شد.

جوادی: دپارتمان بین الملل فدراسیون هماهنگی بازی های تدارکاتی تیم ملی را انجام می دهد

علی جوادی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال ایران در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود درباره حواشی دیدار دوستانه تیم ملی ایران با سیرالئون اظهار داشت: این بازی در فیفا دی برگزار نمی شد اما از آنجاییکه پس از لغو دیدار با لیبی باید تیم دیگری را جایگزین این تیم می کردیم سراغ سیرالئون رفتیم. در آن زمان فقط ۲ تیم آفریقایی حاضر بودند با ایران بازی کنند چراکه کادر فنی اصرار داشت با حریفی آفریقایی بازی کنیم.

او ادامه داد: تنها اوگاندا و سیرالئون حاضر بودند با تیم ملی ما بازی کنند. برای برگزاری بازی با یک تیم مناسب آفریقایی باید منتظر فیفادی می ماندیم یا پول فراوانی خرج می‌کردیم که چنین موضوعی امکان پذیر نبود. سرانجام سیرالئون انتخاب شد. من هم قبول دارم بازی بزرگی با سیرالئون انجام ندادیم اما به درخواست سرمربی تیم ملی باید با یک تیم آفریقایی بازی می کردیم. کی‌روش از بازی با سیرالئون رضایت داشت اما سنگ محک تیم ملی کشورمان دیدار با تونس و الجزایر بود.

جوادی درباره ارتباط تیم ملی با شرکت اوول اسپورت فرانسه گفت: این شرکت بازی با سیرالئون را هماهنگ کرد. البته فرصت اندکی هم برای این کار داشتیم و بازی با سیرالئون در کمتر از ۶ روز هماهنگ شد.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره قطع همکاری کارلوس کی روش با بامداد میرزایی اظهار داشت: در جریان خبر قطع همکاری کی‌روش با بامداد میرزایی نیستم و این موضوع را باید از کادر فنی تیم ملی بپرسم. فدراسیون دنبال این است تا برنامه‌های تیم ملی به صورت منظم اجرا شود.

او ادامه داد: از آنجاییکه هماهنگی بازی‌های تدارکاتی تیم ملی تا جام جهانی برنامه‌ریزی شده است در حال حاضر نمی توانیم کاری انجام دهیم اما پس از این رقابت ها قرار است دپارتمان روابط بین‌الملل فدراسیون دیدارهای تدارکاتی تیم ملی را برای جام ملت‌ها پیگیری کند. کارها باید سیستماتیک انجام شود. شاید از قبل راه ناصوابی طراحی شده بود تا کارها خارج از مجرای دپارتمان روابط بین‌الملل در جای دیگری هماهنگ و تنظیم شود اما پس از جام جهانی فدراسیون دنبال این است که این دپارتمان دیدارهای دوستانه را هماهنگ کند.

۱۰ ماه است به جام جهانی صعود کرده ایم اما فضای فوتبال ایران پر از دعوا و حاشیه است

جوادی تصریح کرد: برای برگزاری بازی‌با تیم های قدرتمند باید ملی بسیار قدرتمند یا پول فراوانی داشته باشیم که متاسفانه هیچکدام را نداریم. حدود ۱۰ ماه است تیم ملی به جام جهانی صعود کرده است اما آیا فضای حاکم بر فوتبال ایران حال و هوای جام جهانی را دارد؟ همیشه به جدل، دعوا و حاشیه مشغول بودیم و فکر می کنم برخی منتظرند تیم ملی در هر سه بازی اش در جام جهانی شکست بخورد و انتقادهایشان را شروع کنند.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره هزینه حضور تیم ملی سیرالئون در ایران و مبلغی که به بازیکنان این تیم پرداخت شده است، گفت: دپارتمان تیم‌های ملی در جریان این موضوع است و من رقم دقیق را نمی دانم اما اینکه بازیکنانش ۱۵ هزار دلار می‌خواستند، درست نیست. در کل اختلافات داخلی فدراسیون فوتبال سیرالئون سبب شد این حواشی رقم بخورد.

در ادامه آیتمی از پیراهن‌های بی‌کیفیت تیم ملی ایران در دیدارهای تدارکاتی و تاخیر در رونمایی شدن لباس شاگردان کی روش نسبت به سایر تیم های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ پخش شد.

 تاج: دیدارهای تدارکاتی تیم ملی با نظر کی روش انجام می شود نه خبرنگاران و برنامه ۹۰

مهدی تاج، در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه ۹۰ درباره جنجال های دیدار تدارکاتی ایران و سیرالئون بیان کرد: کی روش به ما می گوید باید با چه تیمی بازی کنیم نه خبرنگاران و برنامه ۹۰. بازی با سیرالئون هم طبق نظر سرمربی تیم ملی انجام شد.

میرزایی به جز بازی با سیرالئون در هماهنگی سایر دیدارهای تدارکاتی تیم ملی دخالتی نداشت

او درمورد قطع همکاری بامداد میرزایی با فدراسیون فوتبال و تیم ملی ایران بیان کرد: هرچند بامداد میرزایی کارش را بلد است اما او قراردادهای فدراسیون فوتبال را نبسته و کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون این کار را انجام می دهد. بازی با سیرالئون را شرکت اوول اسپورت فرانسه برگزار کرد که میرزایی عضوی از این شرکت است اما این فرد در سایر دیدارهای تدارکاتی تیم ملی دخالتی نداشت. البته دیگر بامداد میرزایی دیگر با تیم ملی همکاری نمی کند.

بحث تبانی در دیدار ایران و سیرالئون مطرح نیست

تاج با اشاره به تائیدیه فیفا برای برگزاری دیدار ایران و سیرالئون گفت: فیفا کنفدراسیون فوتبال‌آسیا و آفریقا این بازی را تایید کردند و به هیچ وجه بحث تبانی مطرح نیست.

کی روش گفت بازی با تونس و الجزایر او را به اهدافش نزدیک کرده است

او درباره کیفیت پایین دیدارهای تدارکاتی تیم ملی اظهار داشت: متاسفانه نخستین برنامه ۹۰ در سال 97 به مطالبی علیه تیم ملی اختصاص یافته است اما تمام بازی‌های تدارکاتی تیم ملی با درخواست و تایید کی‌روش بوده است که ما هم آن ها را برنامه ریزی کرده ایم. تونس تیم ۲۲ رنکینگ فیفا است و مانند الجزایر کیفیت بسیار خوبی دارد. کی‌روش می گفت بهترین بازی ایران با تونس بود اما الجزایر را حریفی بهتر از تونس می‌دانست و اعلام کرد به اهدافم نزدیک شدم. دیدار با ترکیه، یونان و لیتوانی هم خوب است چراکه ما را در شرایط بازی با اسپانیا و پرتغال قرار می‌دهد. ازبکستان و سوریه هم تیم های قدرتی هستند که بازی با آنها بدون حضور لژیونرها برگزار می شود و به بازیکنان داخلی کمک می کند.
کی‌روش می‌خواهد آخرین گمانه‌زنی برای بازیکنان داخلی را در این ۲ بازی انجام دهد.

نمی توانستیم برای اجرای قانون کپی رایت به آدیداس ضمانت دهیم

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد کیفیت پایین لباس های آدیداس و خرید لباس از این شرکت برای تیم ملی گفت: آدیداس نمی‌تواند در ایران نمایندگی داشته باشد. ورود پوشاک به کشورمان ممنوع است و نمی‌توانستیم قراردادی ببندیم که این کشور در ایران نمایندگی تاسیس کند. از طرفی قانون کپی رایت هم در ایران انجام نمی شود. آدیداس ضمانت می‌خواست تا در صورت وجود نمایندگی‌اش در ایران، بحث کپی رایت در بازار کشورمان شکل نگیرد که نه تنها من بلکه هیچ کس نمی‌توانست چنین تضمینی دهد.

برای تغییر لوگو فدراسیون فراخوان می گذاریم

تاج درمورد اینکه لوگوی فدراسیون فوتبال ایران بین تمام تیم های شرکت کننده در جام جهانی زشت ترین لوگو است، بیان کرد: زمانیکه به سازمان لیگ رفتیم، لوگوی آنجا را تغییر دادیم. برای فدراسیون فوتبال نیز فراخوان می گذاریم تا لوگوی جدید و زیبایی داشته باشیم.

برای تامین لباس های تیم ملی پولی به آدیداس نمی دهیم

او درباره اینکه آیا فدراسیون فوتبال از آدیداس تخفیف عمده فروشی می گیرد یا خرده فروشی تصریح کرد: برای پیراهن‌های تیم ملی پولی به شرکت آدیداس نمی‌دهیم. ۷۰ درصد تخفیف گرفتیم و ۳۰ درصد پرداختی داریم که فدراسیون در این مسیر هم تدابیری برای درآمدزایی داشته است.

پیش بینی کرده ایم یک و نیم میلیون دلار از لباس های تیم ملی به فروش برسد

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد زمان رونمایی از پیراهن های تیم ملی در جام جهانی گفت: سه‌شنبه هفته جاری جلسه‌ای با شرکت آدیداس داریم تا مباحث موجود حل شود. پرونده های بازی وجود دارد که در نهایت با رفع آنها از پیراهن تیم ملی رونمایی می شود.۷۰ درصد پیراهن تیم ملی رایگان است و 30 درصد دیگر از محل خرده فروشی پیراهن‌ها تامین می‌شود. پیش‌بینی ما و آدیداس این بود که یک تا یک و نیم میلیون دلار از پیراهن‌های ایران خریداری می شود اما پیراهن هایی که اکنون در بازار ایران است، آدیداس نیست.

طرح یوز از پیراهن های ایران در جام جهانی حذف شد

تاج درباره حذف طرح یوز از پیراهن تیم ملی ایران اظهار داشت: دیگر شکل یوز روی پیراهن وجود ندارد چراکه فیفا اجازه نداد. از آنجاییکه محل روزنه های عرق گیری روی پیراهن های درنظرگرفته شده برای تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با طرح یوز ایرانی یکسان بود، این طرح از این پیراهن حذف می شود. البته آدیداس طرح پیراهن مد نظر را ارائه کرده بود. در تلاش هستیم تا بحث پیراهن تیم ملی هرچه سریع تر حل شود.

احتمال دارد پیش از جام ملت های آسیا با برزیل در تهران بازی کنیم

او با اشاره به بازی های تدارکاتی تیم ملی ادامه داد: این حرف درست است که می توانستیم پیش از سفر به روسیه، بازی خداحافظی بزرگی برای تیم ملی داشته باشیم اما به هر ترتیب این اتفاق رخ نداد. البته کی روش ترجیح می دهد تیم ملی با حریفی بازی کند که به پیروزی برسد. البته برای برگزاری بازی با برزیل پیش از جام ملتهای آسیا به توافق های ابتدایی رسیده ایم. روی رقم و عدد با اسپانسر به تفاهم رسیده ایم و هر ۲ فدراسیون هم پذیرفته اند که این‌بازی در تهران برگزار شود. باید با شرکت انگلیسی که بازی‌های برزیل را هماهنگ می‌کند، هماهنگی لازم را انجام دهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره حضور بامداد میرزایی در نشست خبری پیش از بازی ایران و تونس گفت: فدراسیون در این مورد از کی روش سوال کرده و نظر سرمربی تیم ملی هم اینست که دیگر میرزایی همراه تیم ملی نباشد.

آنالیزی از عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان در ۳ بازی تدارکاتی اخیرش مقابل سیرالئون، تونس و الجزایر پخش شد.

برنامه نود ۱۳ فروردین ۹۷

برنامه نود ۱۳ فروردین ۹۷

خلاصه ای از جذاب ترین های آیتم ۹۰ درجه در سال ۹۶ روی آنتن رفت.

خلاصه و حواشی دیدار ذوب آهن و تراکتورسازی روی آنتن رفت.

نکات بازی

تراکتورسازی با دریافت 10 گل از پشت محوطه جریمه رکورددار لیگ برتر در این زمینه است.

امیر قلعه نویی پس از پنج سال موفق شد تراکتورسازی را شکست دهد.

امیر قلعه‌نویی: با به ثمر رساندن ۳ گل ۳ امتیاز گرفتیم. با اینکه روز خوبمان نبود اما تراکتور هم فقط یک موقعیت داشت.

ارطغرول ساغلام: متاسفانه ذوب آهن از ریسک و اشتباهاتمان استفاده کرد. این نتیجه حق بازیکنان ذوب آهن بود و به آنها تبریک می‌گویم.

خلاصه و حواشی دیدار سپیدرود و پارس جنوبی روی آنتن رفت.

نکات بازی

سپیدرود در ۲ بازی اخیر خانگی اش به پیروزی رسیده و کلین شیت کرده است.

پارس جنوبی در ۱۱ بازی دور برگشت تنها یک بار پیروز شده است.

مهدی تارتار: در نیمه اول موقعیت های خوبی داشتیم که از آنها استفاده نکردیم. همانگونه که به بازیکنان گفتم اگر سپیدرود گل بزند کار ما سخت می‌شود. پس از گل این تیم نتوانستیم کار خاصی انجام دهیم.

علیرضا امامی‌فر: پارس در نیمه اول بهتر از ما کار کرد اما در نهایت توانستیم نتیجه لازم را کسب کنیم.

ترین های هفته بیست و ششم لیگ برتر

حرکات تکنیکی: علی علیپور(پرسپولیس) آگوستو سزار(صنعت نفت) میثم دورقی(استقلال خوزستان) خسرو حیدری(استقلال) حسن جعفری(سپاهان) حسین زامهران(پدیده) وریا غفوری(استقلال)مهدی شریفی(سپاهان) علی قلی‌زاده(سایپا) یونس دلفی(استقلال خوزستان) روزبه شاه‌علی‌دوست(سایپا) علی کریمی(سپاهان)

نجات هفته: محسن بنگر(نفت تهران)

تیر دروازه هفته: رحیم زهیوی(فولاد خوزستان)

کار تیمی هفته: استقلال تهران

موقعیت از دست رفته هفته: محمد نوری(پارس جنوبی)

پاس گل هفته: علی قلی‌زاده(سایپا)

مهار هفته: محسن فروزان(پارس جنوبی)

گل هفته: محمدرضا حسینی(ذوب آهن)

برنامه نود ۱۳ فروردین ۹۷

خلاصه و حواشی دیدار نفت تهران و استقلال پخش شد.

نکات بازی

استقلال با به ثمر رساندن 23 گل بهترین خط حمله نیم‌فصل دوم.

برای نخستین بار در لیگ هفدهم استقلال با یک گل عقب افتاد اما در نهایت برنده شد.

نفت در ۶ بازی اخیر به پیروزی نرسیده است.

استقلال در ۶ بازی اخیر ۵ بار پیروز شده است.

وینفرد شفر: در نیمه اول شانس های زیادی داشتیم اما طبیعی است زمانیکه گل نزدیم، گل بخوریم. نمی‌خواستم از بازیکنان ملی پوش به دلیل خستگی استفاده کنم اما امید ابراهیمی، وریا غفوری، خسرو حیدری و روزبه چشمی نمایش خوبی داشتند.

هومن افاضلی: بعد از گلی که به ثمر رساندیم بازی در کنترل نفت بود اما در نیمه دوم عملکرد خوبی نداشتیم.

مسعود مرادی، کارشناس داوری برنامه این هفته ۹۰ بود.

آنالیز داوری دیدار ذوب آهن- تراکتورسازی

گل میلاد فخرالدینی به درستی آفساید اعلام شد.

مدافع تراکتور روی کی‌روش استنلی خطایی مرتکب نشد که داور برای ذوب آهن پنالتی گرفت.

آنالیز داوری دیدار سپیدرود- پارس جنوبی

مجید علیاری به دلیل خطای شدید روی مهاجم سپیدرود باید اخراج می‌شد.

مدافع سپیدرود روی علی دشتی پشت محوطه جریمه خطا کرد و باید کارت زرد می گرفت.

فرشاد محمدی‌مهر روی محمد غلامی خطا کرد و داور باید برای سپیدرود پنالتی می‌گرفت.

برنامه نود ۱۳ فروردین ۹۷

آنالیز داوری دیدار نفت تهران- استقلال

امید نورافکن روی هاشم بیک‌زاده خطا کرد و داور به درستی برای استقلال پنالتی نگرفت.

برخورد روزبه چشمی و عیسی آل‌کثیر طبیعی بود و در این صحنه پنالتی اتفاق نیفتاد.

محمد نصرتی پای راست فرشید باقری را زد و داور باید برای استقلال پنالتی می گرفت.

قلی زاده: علی دایی سکوی پرتاب من در سایپا بود

علی قلی زاده، هافبک ملی‌پوش تیم فوتبال سایپا که به عنوان میهمان امشب برنامه ۹۰ در این برنامه شرکت کرده بود، درباره تکنیک فوق العاده اش گفت: من کارم را در فوتسال شروع کردم. پس از حضور در مسابقات مناطق کشوری زیرنظر محمد گل‌زاده تست دادم و در ادامه به تیم ملی هم رسیدم اما فوتسال را ادامه ندادم.

برنامه نود ۱۳ فروردین ۹۷

او افزود: فوتبالم را در سایپا آغاز کردم و از ۱۶ سالگی در این تیم هستم. البته نمی خواهم مانند ابراهیم صادقی همیشه در این تیم بمانم. قراردادم پایان فصل تمام می شود و نخستین هدفم اینست که لژیونر شوم. البته در ۱۷ سالگی از نایمخن هلند پیشنهاد داشتم که حتی رسانه های بین المللی هم این خبر را اعلام کردند اما مدیرعامل سابق باشگاه سایپا رضابت نامه ام را نداد و گفت شرایط من در این تیم بهتر می شود.

قلی زاده با اشاره به تاثیر علی دایی در سایپا گفت: با توجه به بندی که در قراردادم وجود داشت، پیش از شروع فصل می توانستم از سایپا بروم اما درست نبود در این وضعیت تیم و علی دایی را رها کنم و لژیونر شوم.

وینگر تیم سایپا درباره دیدار جنجالی ایران و سیرالئون اظهار داشت: هرچند سیرالئون تیم قوی ای نبود اما خیلی هم ضعیف نبود.

او درمورد کم پاس دادنش گفت: سال گذشته خیلی کم پاس می‌دادم اما امسال بهتر شدم و اگر هم تیمی هایم را در موقعیت خوبی ببینم به آن ها پاس می دهم.

قلی زاده درباره شانس قرار گرفتن نامش در فهرست نهایی تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۱۸ تصریح کرد: تا جام جهانی ۲ حساس و مهم پیش رو داریم که امیدوارم برای این رقابت ها به تیم ملی دعوت شوم.

او درمورد رشد ناگهانی موی سرش اظهار داشت: موهایم را ترمیم کردم و الان این شکلی شده است.

قلی زاده درباره قرار گرفتن در رتبه دوم جدول دریبل زن ترین بازیکنان لیگ برتر گفت: مطمئن باشید برای ارتقای رتبه‌ام در این رده‌بندی زیاده روی نمی‌کنم و در خدمت تیم هستم.

برنامه نود ۱۳ فروردین ۹۷

هافبک سایپا درمورد هدف این تیم در لیگ هفدهم بیان کرد: فکر می‌کنم بین چهار تا پنج تیم بالای جدول قرار بگیریم. اگر مانند بازی با پرسپولیس کار کنیم، سهمیه آسیا هم می‌گیریم.

او در پایان خاطرنشان کرد: مربیان قبلی سایپا کمک زیادی به من کردند اما اعتماد علی دایی و حضورش در این سکوی پرتابم بود.

خلاصه و حواشی دیدار پرسپولیس و سایپا روی آنتن رفت.

نکات بازی

محسن مسلمان پس از هشت بازی به ترکیب اصلی پرسپولیس بازگشت.

در لیگ هفدهم هرگاه پرسپولیس گل اول بازی را در نیمه اول دریافت کرده، شکست خورده است.

آرمان رمضانی در ۲ بازی اخیر سایپا ۳ گل به ثمر رسانده است.

حامد فلاح‌زاده در ۷ بازی اخیرش مقابل پرسپولیس کلین شیت نکرده است.

پس از ۲ فصل پرسپولیس در ۲ بازی متوالی لیگ برتری شکست خورد.

علی دایی نخستین پیروزی اش مقابل برانکو ایوانکوویچ را کسب کرد.

برانکو برای نخستین بار مقابل شاگردان سابقش در لیگ برتر شکست خورد.

علی دایی: نیمه اول یک مقدار باهوش بودیم و اختلاف زیادی با پرسپولیس ایجاد کردیم. روی ضد حملات می‌توانستیم گل های بیشتری بزنیم اما پرسپولیس در نیمه دوم فشار آورد و بچه‌های ما به خوبی دفاع کردند.

برانکو ایوانکوویچ: متاسفانه نمی‌توانم درمورد بازی حرف بزنم اما می‌خواهم درباره داوری‌ها صحبت کنم که در طول فصل وحشتناک علیه ما بوده است.

عملکرد لژیونرها در هفته اخیر دوی آنتن رفت.

خلاصه و حواشی بازی پیکان و سپاهان پخش شد.

نکات بازی

پیکان در سه بازی اخیر گل نخورده است.

شاگردان مجید جلالی سومین برد متوالی خود مقابل سپاهان را کسب کردند.

پنجمین پیروزی متوالی پیکان در لیگ برتر

منصور ابراهیم‌زاده: هدف پیکان دفاع خوب و ضد حمله بود اما اشتباه کردیم و می‌توانستیم از کناره‌ها نفوذ کنیم که البته مهاجم سرزن هم نداشتیم.

مجید جلالی: هفت بازیکنمان که پنج نفر آنها جزء نفرات ثابت پیکان هستند در اختیار نداشتیم اما اینکه سایر بازیکنان با تمام وجود بازی کردند جای افتخار دارد.

خلاصه و حواشی دیدار مشکی پوشان و استقلال خوزستان روی آنتن رفت.

نکات بازی
چهارمین گل به خودی مشکی پوشان در سه فصل اخیر لیگ برتر

سیاه جامگان در ۹ بازی از ۱۰ دیدار اخیرش در لیگ گل نزده است

نخستین برد خارج از خانه استقلال خوزستان در لیگ هفدهم

خلاصه و حواشی دیدار فولاد و پدیده روی آنتن رفت.

نکات بازی
پدیده در تمام بازی‌های خارج از خانه اش در نیم‌فصل دوم شکست خورده است.

فولاد تاکنون مقابل پدیده مغلوب نشده است.

فولاد تاکنون در اهواز از پدیده گل نخورده است.

بخش بعدی برنامه ۹۰ پخش خلاصه و حواشی دیدار گسترش فولاد و صنعت نفت بود.

نکات بازی

گسترش فولاد نخستین امتیازش در بازی‌های خانگی دور برگشت را کسب کرد.

اولین تساوی در تاریخ تقابل های فیروز کریمی و فراز کمالوند.

آنالیز داوری دیدار پرسپولیس- سایپا

علی قلی‌زاده در صحنه گل اول سایپا در آفساید بود.

مدافع سایپا دستش را بالا برد اما خطایی روی علی علیپور انجام نداد.

ساموئل سارفو ران سیامک نعمتی را گرفت و پنالتی پرسپولیس درست بود. البته این مدافع غنایی باید کارت زرد می‌گرفت.

آنالیز داوری دیدار پیکان-سپاهان

برخورد مدافع پیکان و ساسان انصاری پنالتی نبود و داور به درستی این صحنه را تشخیص داد.

آنالیز داوری دیدار مشکی پوشان- استقلال خوزستان

خطا روی پیام ملکیان پنالتی بود که داور از این امر خودداری کرد.

امیر محمد پناهی به دلیل شبیه‌سازی باید کارت زرد می‌گرفت.

آنالیز داوری دیدار فولاد-پدیده

محمد قاضی در برخورد با عبدالله کرمی مرتکب خطا شد.

مدافع پدیده پای راست حسن بیت‌سعید را زد و باید یک پنالتی دیگر برای فولاد اعلام می‌شد.

پنالتی به سود فولاد درست بود.

آنالیز داوری دیدار گسترش فولاد- صنعت نفت

آفساید مهاجم صنعت نفت به درستی اعلام شد.

هیچ خطایی روی یوسف سیدی انجام نشد.

آیتم ۹۰ تا ۹۰ با بخش هایی چون آخرین مراحل ساخت ورزشگاه اختصاصی فولاد خوزستان، ناراحتی بازیکنان تراکتورسازی از اعتراض هواداران به نتایج ضعیف این تیم، حضور مادر و برادر سجاد خادمی نیا که سال گذشته در راه تماشای یکی از بازی های فولاد خوزستان جان خود را از دست داد در ورزشگاه غدیر اهواز در بازی شاگردان پورموسوی مقابل پدیده، نصب پل عابرپیاده مقابل ورزشگاه غدیر اهواز، غیبت یوسف المساکنی، ستاره تونسی الدحیل قطر در بازی با ذوب آهن، بازگشت مرتضی پورعلی گنجی به عرصه فوتبال پس از یک ماه آسیب دیدگی و برگزاری مراسم تشییع پیکر منوچهر زنده دل، پیشکسوت ابومسلم خراسان روی آنتن رفت.

خلاصه دیدار نسف قارشی- پرسپولیس و استقلال- الریان روی آنتن رفت.

گزارشی از بازی‌های هفته بیست و نهم لیگ دسته اول پخش شد.

برنامه این هفته نود ساعت ۲:۰۲ بامداد سه شنبه به پایان رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران در انتهای این برنامه با شرکت بیش از یک میلیون ۴۰۷ هزار نفر در نظرسنجی، ۵۰،۴ درصد از شرکت کنندگان صعود تیم ملی به مرحله دوم جام جهانی را آرزوی فوتبال سال ۹۷ خود عنوان کردند و ۲۷،۴ درصد قهرمانی یک تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا و ۲۲،۲ درصد قهرمانی تیم ملی در جام ملت های آسیا را انتخاب کردند.

برنامه نود ۱۳ فروردین ۹۷


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها