أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۳۹۵۰۰
زمان انتشار: ۲۰:۲۸     ۰۲ فروردين ۱۳۹۷
وزیر شهرداری و محیط زیست قطر ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی در زمان محاصره قطر، از سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع ایرانی خواست که در قطر سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «محمد بن عبدالله الرمیحی» وزیر شهرداری و محیط زیست قطر در حاشیه نمایشگاه بین المللی کشاورزی که در دوحه برگزار شد، با «علی اکبر مهر فرد» معاون وزیر کشاورزی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

الرمیحی در جریان این دیدار تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران با توجه به مسئولیتهای بین المللی خود موضع روشنی در خصوص محاصره اقتصادی علیه قطر اتخاذ کرد.

وی خاطر نشان کرد که ایران به خاطر مواضعش نسبت به محاصره قطر تحت فشار قرار گرفت، ولی «ملت ایران قدرت را خود را ثابت کرده است، ولی برخی از کشورهای عربی منطقه از فهم اهمیت این موضوع ناتوان هستند».

شبکه خبری العالم به نقل از این مسئول قطری گزارش داد که ایران یک قدرت منطقه‌ای است.

این وزیر قطری با بیان اینکه برای ایجاد موازنه منطقه‌ای نیازمند ایران هستند، تأکید کرد که «بیشتر کشورهای عربی منطقه نیازمند تجربه سیاسی هستند و با وجود اینکه بیش از 40 یا 50 سال پیش به استقلال رسیده‌اند، ولی همچنان از مقابله با دیگران عاجز هستند. ما به ایران و قدرتش افتخار میکنیم».

الرمیحی با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف، از سرمایه داران و صاحبان صنایع ایرانی خواست که به قطر بروند و «ما از آنان استقبال می‌کنیم».

وی ضمن قدردانی از مواضع تهران در خصوص محاصره تحمیلی علیه قطر، تأکید کرد که تهران سه یا چهار بندر خود به صادرات کالا به قطر اختصاص داد؛ به گونه ای کالا به ترکیه و پاکستان فرستاده می‌شد و از آنجا به ایران، به ویژه بندرهای بوشهر و بندر عباس و از آنجا بدون هیچ مشکلی وارد قطر می‌شد.

وزیر شهرداری و محیط زیست قطر ضمن اعلام نارضایتی از میران تبادل تجاری بین تهران و دوحه، خاطر نشان کرد که سهم ایران از صادرات سبزیجات به قطر یک میلیارد دلار خواهد بود.

الرمیحی به اشاره به اینکه با توجه به میزبانی جام جهانی 2022 از سوی قطر، ایران میتواند در عملیاتهای ایرانی به قطر کمک کند، تصریح کرد که فاصله ترکیه با قطر 4 هزار کیلومتر و فاصله ایران با قطر فقط 180 کیلومتر است که این مسئله می‌تواند در تحکیم هر چه بیشتر همکاری میان دو کشور مؤثر باشد.

مهر فرد نیز ضمن قدردانی از کمکهای قطر به ایران برای شرکت در نمایشگاه بین المللی کشاورزی دوحه، توضیحات وافری در خصوص کشاورزی و دامپروری ارائه و اعلام کرد که تهران آماده سرمایه گذاری در قطر است.

عربستان، مصر، امارات و بحرین از اواسط خرداد 96 با ادعای حمایت قطر از تروریسم و ارتباط با ایران، روابط خود را با این کشور قطع کرده اند؛ موضوعی که دوحه همواره آن را تکذیب کرده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها