أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۹۴۸۸
زمان انتشار: ۲۰:۴۲     ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
یادداشت؛
حجت الله عبدالملکی
 #اقتصاد_مقاومتی یعنی اقتصادی که با وجود همه مشکلات و کمبودها به اهدافش برسد. این یک #اقتصاد_عقلانی است، زیرا همه کشورها در مسیر اهداف خود با موانع مختلفی رو به رو هستند و به همین جهت اغلب کشورهای پیشرفته چنین مسیری را به اقتصاء اهداف و موانع اقتصادی خود در پیش گرفته اند.

اقتصادی مقاوم است که برای پرش از موانع و مشکلات قدرتمند باشد و مهم ترین عامل قدرت اقتصادی، توان بالای تولید ملی است. تولید ملی قوی (هم کمی و هم کیفی) از یکسو وابستگی به خارج را کاهش می دهد و از سوی دیگر باعث استحکام درونی اقتصاد (از سطح خانواده تا سطح ملی) می شود.

اما تولید ملی قوی نیازمند تحقق 6 عامل کلیدی است: 1. بازار مصرف کافی، 2. علم و فن آوری ثروت آفرین، 3. مواد اولیه مناسب، 4. سرمایه کافی، 5. نیروی کار توانمند، 6. فرهنگ تولیدی.

در واقع حمایت از کالای ایرانی بدین معناست که هرکس در هر جایگاهی و موقعیتی به تقویت تولید ملی کمک کند؛ یکی با خرید کالای ایرانی (مردم و مصرف کنندگان)، دیگری با تولید بیشتر و با کیفیت تر (تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و کارگران) و دیگران با کوشش علمی و  ...؛

به طور قطع تقویت تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی با تامین بازار (#خرید_کالای_ایرانی) آغاز می شود و به سایر بخش ها (تامین مواد اولیه مناسب، علم و فن آوری، سرمایه کافی، نیروی کار توانمند و ...) تسری می کند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها