يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۶۸۱۰
زمان انتشار: ۱۹:۱۷     ۲۸ دی ۱۳۹۶
بازار ارز از صبح با افزایش قیمت دلار کار خود را شروع کرد و تا زمان انتشار این گزارش شاهد ثبت رکورد ۴۴۹۵ تومان هم بود.
به گزارش پایگاه 598، دلار آنقدر در حدود سه ماه اخیر جولان داد و رکورد زد تا اینکه خود را به کانال ۴۵۰۰ تومان رساند.

در بازار ارز صرافی‌ها امروز نرخ‌هایی جدید و البته بالا برای فروش دلار به مردم اعلام کرده‌اند.

ازار ارز از صبح با افزایش قیمت دلار کار خود را شروع کرد و تا زمان انتشار این گزارش شاهد ثبت رکورد ۴۴۹۵ تومان هم بود.

آنطور که تسنیم گزارش داده، برخی صراف‌ها علت اصلی گرانی دلار را کمبود ارز در بازار اعلام کرده و می گویند بانک مرکزی امروز هم نه نرخ اعلام کرد نه ارزی به صرافی‌ها داد.

تشدید گرانی قیمت دلار در بازار موجب شد تا بالاخره رییس کل بانک مرکزی سکوت را بشکند و بگوید: گرانی دلار به‌خاطر پایان سال است.

سیف در توییتی نوشته است: "با کمال تعجب بعضی به‌محض مشاهده تغییراتی در قیمت ارز شتابزده از دلال‌ها و سوداگران سبقت می‌گیرند و با بزرگنمایی تغییرات قیمت چنان اظهار خوشحالی می‌کنند که کم از شادی ترامپ ندارد ولی این شادی دیری نمی‌پاید و بر اساس روند هرساله در ماه‌های بهمن و اسفند، مسیر کاهشی پیدا می‌کند".

به گزارش الف،‌ ابتدای هفته جاری نیز سیف در وانکنی دیگر به افزایش نرخ ارز در هفته پیش گفته بود: نوسانات ارزهای بین‌المللی با یکدیگر ناشی از متغیرهای اقتصادی در کشورهای مختلف بوده و طبیعی است.

رئیس کل بانک مرکزی درباره نوسانات نرخ ارز در ماه‌های اخیر گفت: از سال 92 تاکنون نرخ ریال نسبت به دلار 31 درصد تضعیف شده، این در حالی است که تضعیف روبل روسیه در برابر دلار، حدود 75 درصد، لیر ترکیه 95 درصد و یورو 12 درصد است.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: نرخ ارز ثبات نسبی مناسبی در مقایسه با گذشته داشته است و بانک مرکزی تلاش می‌کند، این نوسانات را به حداقل برساند.

این درحالیست که برطبق اعلام گزارش بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس یکی از عوامل اصلی وقوع جهش های ارزی پیشی گرفتن نرخ ارز تعادلی از نرخ ارز بازار است.

این گزارش می افزاید عدم واکنش نرخ ارز بازار متناسب با نرخ‌های ارزی تعادلی، می‌تواند به واسطه درک باوقفه عوامل اقتصادی از شرایط جدید و یا کنترل دولت برای عدم افزایش نرخ‌های ارز در بازار برای چند دوره متوالی باشد.

 

اما در بازار خرید و فروش آزاد ارز، گرانی یکباره دلار که علت اصلی آن افزایش قیمت پایه از سوی بانک مرکزی است، موجب شد تا بار دیگر خیابان فردوسی، روز متلاطمی را سپری کند؛ دلال هایی هم که مقابل پاساژ افشار برای روسای خود دلار می خرند و می فروشند روز شلوغی را در پیش دارند. دلال های این بازار می گویند هر زمان قیمت ها یکباره جهش پیدا می کند، خیابان منوچهری مقابل پاساژ افشار هم شلوغ تر از روزهای قبل می شود چراکه همه می خواهند بدانند در این مرکز چه قیمت هایی برای دلار ثبت می شود.

خیابان منوچهری، مقابل پاساژ افشار که پاتوق اصلی دلارفروشان تهران است امروز هم روز شلوغی را سپری می‌کند و از صبح شاهد افزایش قیمت بوده تا جایی که دلار از 4 هزار و 380 تومان دیروز به 4 هزار و 450 تومان رسیده است. یکی از واسطه‌های بازار ارز که شغلش خرید و فروش دلار برای یکی از صراف‌های بزرگ است، می‌گوید: ارز در بازار کم است و دلارهای نقدی را سریع می‌خرند.

یک دلال ارزی می گوید: این کارها کار بانک مرکزی است به خاطر اینکه دولت و بانک مرکزی راحت می‌توانند با تزریق دلار بازار را کنترل کنند ولی وقتی بانک مرکزی بعضی روزها دلار کم عرضه می‌کند و قیمت را بالا می‌برد همین وضعیت شکل می‌گیرد.

یورو نیز امروز پنج شنبه در صرافی‌ها 5570 تومان، پوند انگلیس 6260 تومان و درهم امارات 1255 تومان فروخته می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۲ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
۰
۰
ما زير بار اين توروم نابود شديم خواهش ميكنم فكري به حال ما مردم بكنيد ديگه واقعا نمي توانيم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها