کد خبر: ۴۳۲۳۱۴
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۲۳ مهر ۱۳۹۶
اولین دوره مسابقه بنچ رست تفنگ های بادی بصورت تک کلاس فنری و اختصاصا برای تفنگ های بادی فنر و پیستون با ثبت نام ۴۰ نفر از نقاط مختلف ایران روز جمعه ۲۱ مهرماه ۹۶ درمجموعه ورزشی تیراندازی مهام واقع در بزرگراه بابایی و در سایت بنچ رست ادونچر اسپورت این مجموعه برگزار شد.
به گزارش پایگاه 598، اولین دوره مسابقه بنچ رست تفنگ های بادی بصورت تک کلاس فنری و اختصاصا برای تفنگ های بادی فنر و پیستون با ثبت نام ۴۰ نفر از نقاط مختلف ایران روز جمعه ۲۱ مهرماه ۹۶ درمجموعه ورزشی تیراندازی مهام واقع در بزرگراه بابایی و در سایت بنچ رست ادونچر اسپورت این مجموعه برگزار شد.

مسابقه بنچ رست تفنگ های بادی


به گفته حسین نوروزی این مسابقه به همت باشگاه ادونچر اسپورت و با اسپانسری اقای ارمین خودرنگ به عنوان اولین و اختصاصی ترین گردهمایی دارندگان تفنگ های بادی فنری در کشور برگزار شده، البته قبل از این هم مسابقاتی بوده که در آن به غیر از تفنگ بادی اسلحه های پی سی پی و... هم شرکت کرده اند اما باشگاه ادونچر اسپورت ، جناب آقای آرمین خودرنگ به همت تیم داوری سایت IRBR این مهم انجام شد.

مسئول بنچ رست هیت تیراندازی شمیرانات استان تهران ادامه داد، بعد از قرعه کشی و تایین جایگاه تیراندازان گروه اول و دوم  و امتیازدهی به این عزیران نفرات فینال مشخص شدند که تیراندازان فینالیست در مدت ۳۰ دقیقه  با هم رقابت کرده سپس کارت های هدف در اختیار کمیته داوری سایت IRBR برای امتیاز دهی قرار گرفت که نفرات برتر این دوره مسابقه عبارت اند از : محمد شقاقی با امتیار ۲۳۶ مقام اول / محمد زمانی با امتیاز ۲۳۴ مقام دوم / محمد حسین عباسی با امتیار ۲۳۱ نفرسوم  و همچنین از سرکار خانم مرجان طائی به عنوان تنها شرکت کننده خانم این دوره مسابقات تقدیر و تشکر شد.

مسابقه بنچ رست تفنگ های بادی


 جوایز این دوره با حمایت مالی موسس باشگاه ادونچر اسپرت به برگزیدگان تقدیم شد که به همراه لوح تقدیر سایت irbr به ترتیب سلاح بادی والتر ال جی یو ، دوربین تفنگ هاک و سلاح بادی والتر تریوس به برگزیدگان تقدیم گردید.

....
تیراندازی بنچ رست شیوه‌ای از تیراندازی است که در آن تیرانداز با استفاده از میز و رست (تکیه گاه) در فواصل مشخص و بوسیله دوربین به کارت هدف بنچ رست که حلقه میانی ان دو میلیمتر است تیراندازی می‌کنند.این رشته در ایران برای اولین بار پیش از سال 1393 به بحث و اشتراک گذاشته شد در نهایت  سال 1393 مسابقه دوستانه آن برگزار شد و پس از آن دوره های بسیار دیگری در شهرهای مختلف بخصوص تهران برگزار شد .

بنچ رست تفنگ بادی یکی از رشته های ورزش تیراندازی بنچ رست است. این رشته در سالهای ابتدایی دهه ۹۰ میلادی و در ایالات متحده و آفریقای جنوبی و چند کشور اروپایی در باشگاه های تیراندازی معرفی شد. بنچ رست تفنگ بادی بعد از توسعه رشته ریم فایر ۵۰ متر در انگلستان و ایتالیا و تشکیل انجمن بنچ رست ریم فایر و بادی انگلستان در سال ۲۰۰۴ با کمی فاصله در سال ۲۰۰۶ به صورت یک رشته مستقل در سطح جهان معرفی شد.

رقابت های بنچ رست تقنگ بادی در محیط باز و در فاصله ۲۵ متر انجام می شود. برای امتیازدهی از کارت هدف رسمی WRABF و قوانین امتیازی آن استفاده می شود. کارت هدف در اندازه A3 و دارای ۲۵ جعبه هدف امتیازی است که تیرانداز باید در زمان ۲۰ دقیقه آن را تکمیل کند. اهداف قلق نیز در دو طرف ردیف اهداف امتیازی وجود دارد که تیرانداز می تواند به صورت نامحدود به آنها در طول زمان مسابقه شلیک کند (زمان مجزا برای شلیک به این اهدف اختصاص داده نمی شود). تنها یک شلیک به هر هدف امتیازی مجاز است ،امتیاز کامل ۲۵۰x ، بالاترین امتیاز قابل کسب در یک کارت هدف است. یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار محیطی بر روی دقت و در نتیجه امتیاز در تیراندازی بنچ رست ، عامل باد ، شدت و جهت آن است و مهارت تیراندازی در فضای باز و چالش باد یکی از مهم ترین مهارت های تیراندازان این رشته محسوب می شود. ساچمه های تفنگ بادی که در این رشته استفاده می شوند معمولا وزنی بین ۸ تا ۱۶ گرین دارند ، بنابراین یک باد ملایم و با شدت متوسط می تواند محل برخورد ساچمه را در فاصله ۲۵ متر گاه تا حدود ۶۰ میلیمتر جابجا کند.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها