امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۲۸۲۵۴
زمان انتشار: ۱۰:۵۰     ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
کلید حل مشکل کجاست؟
هرگاه فیلم و تصویر برخورد ماموران سد معبر شهرداری ها رسانه ای می شود، نهایتا به اخراج مامور خاطی شهرداری منتهی شده و قوانین ناقص و افلیج در این زمینه دست نخورده باقی مانده است، قوانینی که به دستفروش می گوید دستفروشی نکند، اما این قوانین هیچگاه راه دیگری برای زنده ماندن پیشنهاد نمی کند.
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598 ، برسر هیچ سفره نفت آلوده ای زانو نزده و از هیچ رانتی برخوردار نبوده اند تا بانکها برایشان هزار هزار میلیارد وام و اعتبار بدهند و تنها پناهشان برای رزق حلال، زیر آسمان شهر است و بساطی کوچکی که در گوشه ای از خیابان دارند.



ایجاد شغل یک وظیفه حاکمیتی است و دولت ها موظف به تامین زیر ساخت های اشتغال و رفع بیکاری برای آحاد افراد جامعه هستند، حال اگر دولت ها در انجام این وظیفه حیاتی خود کوتاهی کردند و نرخ بیکاری سر به فلک کشید آیا خوداشتغالی در مشاغلی نظیر دستفروشی جرم است و دستفروشی بزهکاری است؟

بساط ِپابرهنگان ِبی تریبون و بی رسانه، سالهاست که در گوشه خیابان ها جمع میشود و رزق و روزی این جماعت در حاشیه، زیر چرخ های توسعه لگدمال می شود ، آنها ژن خوب ندارند و ذخیره انقلاب نیستند تا برسر سفره صندوق ذخیره ارزی بنشینند و بچه هایشان مستقیما از صندلی دانشگاه، بر صندلی وکالت مجلس و وزارت تکیه بزنند، آنهاناقضان حقوق شهروندی و عامل اصلی گسترش قاچاق کالا و معظل اجتماعی هستند که باید بساطشان جمع شود!

این تنها تصور موجود از قشر خاموش و فراگیر در جامعه در بین مسئولان است. اما دستفروش ها خود قربانی هستند، قربانی سیستم بیمار اقتصادی که آنها را برای تامین معیشت راهی خیابانها و واگن های مترو کرده است، آنان که بساطشان، صدایشان و حتی صرف "بودنشان"نوعی" مزاحمت" است.

هرگاه فیلم و تصویر برخورد زشتی نیز رسانه ای شده است، نهایتا به اخراج مامور خاطی شهرداری منتهی شده و قوانین ناقص و افلیج در این زمینه دست نخورده باقی مانده است، قوانینی که به دستفروش می گوید دستفروشی نکند، اما این قوانین هیچگاه راه دیگری برای زنده ماندن پیشنهاد نمی کند، جز آن پاسخی که تمام این اقشار برای توضیح کار خود دارند وقتی می گویی چرا این کار را میکنی میگوید: "چه کار کنم، بروم دزدی کنم"؟


تکمیلی/ فیلم مربوطه به مرگ دستفروش قمی



فیلمی از درگیری ماموران شهرداری و مرد میوه فروش

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ح ث
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۲ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
۰
۰
درکشوری که بیکاری بیداد می کندمشتی از مردم مجبور به دستفروشی هستند! این چه کار اشتباهی است که به بهانه سد معبر از کار مشتی بدبخت جلوگیری می کنند آن هم با بدترین روشها! وظیفه نظام ایجاد شغل است نه اینکه به بهانه های واهی نان مردم را ببرند.اما قاچاق فروشی و خلاف هیچ مزاحمتی ندارد!
پاسخ
ایرج
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
۱
۰
با سلام
ببینید برادر بزرگوار ، من 598 رو سایت منصفی تا حالا دیدم . ولی این یک مورد رو کمی دارید بی انصافی میکنید ....
امید وارم نظرم را بذارید.بنده خودم و شما رو دعوت به رعایت حق و انصاف میکنم

اولا شهرداری وظیفه خودش را دارد و باید سعی کند شهر را نگه دارد شهرداری نمیتونه برای اینها تو فکر اشتغال زایی باشه . هرچند در خیلی از شهرها شرایطی برای این افراد مهیا میکنه و جاهای خاصی رو برای اینجور امور و اینجور افراد در نظر میگیره .
یکی از وظایف شهرداری هم اینه که حق عموم افراد رو درنظر بگیره و نه به خاطر احساسات ؛ عموم رو فدای چند نفر بکنه.شهرداری نباید بده کسی سد معبر کنه.از این کلیپ نباید استفاده سیاسی بکنید. اینکه شخصی میوه فروشی میکنه در کنار خیابان به خاطر اینکه مشکل کار و درآمد داره قابل درک است. اما در نظر بگیرید که اگه قرار باشه این کار رسما مجاز بشه ، به نظر شما حق افراد دیگه در خیابان چی میشه ؟ شما تا حالا ندیدین به خاطر این سد معبرهای خیابانی میوه فروشان چقدر تصادف و درگیری ایجاد میشه و حتی خطرات جانی و تصادف با افراد پیش میاد؟یک نفر میخواد کاسبی کنه برای هزاران نفر خطر درست میکنه . اون موقع شما میایین از اون یه نفر حمایت میکنید ؟

بنابر این شهرداری وقتی این افراد رو میبینه ازشون میخواد جمع کنند. افراد زرنگ هم بحث نمیکنند . جمع میکنند میرن بعد دوباره میان . ولی این آقا شروع به بحث کرده .


گشت ارشاد رو شما ملاحظه بکنید برخی خانمها با تذکرات گشت ارشاد راه میان و میپذیرن و هیچ مشکلی هم پیش نمیاد . اما برخی از سر عناد شروع به بحث و جدل و داد و فریاد میکنن تو خیابون تا نظر دیگران را جلب کنند.

به هرحال با قانون نباید درافتاد. شما مطلبت جوری هست که دارین میوه فروشان وانتی کنار خیابون را مبرا از خطایشا ن میکنید.

سوال : اگر تصادفی به خاطر اینها بشه شما اون موقع چی مینویسی ؟ مطمئنا هیچ اشاره ای نمیکنی

بنابر این با انصاف بنویسیم تا کمک کنیم به حق و عدالت ونباید مغرضانه بنویسیم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها