أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۷۶۱۹
زمان انتشار: ۱۸:۳۷     ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
گزارش کامل از « مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری»
مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با حضور مهمانان خارجی در بهارستان برگزار شد و حسن روحانی براساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد کرده و سوگند نامه را امضا کرد. در این مراسم علی لاریجانی رئیس مجلس و آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه به ایراد سخن پرداختند.
سرویس خانه ملت 598؛ مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس‌جمهور عصر امروز از ساعت ۱۷ الی ۲۰ با حضور رؤسای قوای سه‌گانه و مقامات عالی‌رتبه کشوری و لشکری و همچنین میهمانان خارجی برگزار می‌شود.

در این مراسم علی لاریجانی رئیس مجلس و آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه به ایراد سخن خواهند پرداخت.

بعد از آن روحانی با حضور در پشت تریبون و براساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد کرده و سوگندنامه را امضا می‌کند و در نهایت نیز مراسم بعد از سخنرانی دوازدهمین رییس جمهور به پایان خواهد رسید.

بهارستان آماده پذیرایی از مهمانان مراسم تحلیف/ خیابان‌های منتهی به مجلس بسته شد

خیابان‌های منتهی به مجلس کاملا بسته شد و عابران تنها از مسیرهای مشخص شده می‌توانند تردد کنند.

درهای مجلس برای برگزاری مراسم تحلیف دوازدهمین رئیس‌جمهور کشورمان بر روی خبرنگاران داخلی و خارجی از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه باز شده است.

در راهروی منتهی به محل برگزاری جلسات علنی فرش قرمز پهن شده و عکس‌هایی از تحلیف ریاست‌جمهوری دوره‌های پیشین بر دیوارهای این راهرو نصب شده ئ مهمانان در حال ورود به مجلس هستند.

ورود مهمانان مراسم تحلیف به بهارستان با استقبال لاریجانی

مقامات کشورهای خارجی که برای مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور به تهران سفر کرده‌اند، با استقبال علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی همراه با میهمانان ایرانی این مراسم در حال ورود به مجموعه بهارستان هستند.

مهمانان خارجی در تالار آفتاب مجلس مورد استقبال قرار گرفته و سپس برای حضور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در جایگاه از پیش تعیین‌شده، هدایت می‌شوند.

آیت‌الله جنتی وارد مجلس شد

 آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری به منظور شرکت در مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور دقایقی قبل وارد مجلس شورای اسلامی شد و مورد استقبال علی لاریجانی قرار گرفت.

همچنین عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان آیت الله جنتی را همراهی می کرد.

موگرینی و حکیم وارد مجلس شدند

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دقایقی قبل برای حضور در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس‌جمهور با استقبال علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی وارد خانه ملت شد.

همچنین عمار حکیم از شخصیت‌های برجسته عراقی نیز برای حضور در مراسم تحلیف با استقبال علی لاریجانی وارد خانه ملت شد.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی وارد مجلس شد

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه دقایقی قبل برای حضور در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس‌جمهور وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.

طبق اصل 121 قانون اساسی، رئیس‌جمهور باید پس از برگزاری مراسم تنفیذ، در مجلس‏ شورای اسلامی در جلسه‏‌ای که‏ با حضور رئیس‏ قوه‏ قضائیه‏ و اعضای شورای نگهبان‏ تشکیل‏ می‏‌شود، به ترتیبی که در قانون مشخص شده، سوگند یاد کرده و متن سوگندنامه‏ را امضا کند.

رئیس قوه قضائیه در این مراسم به عنوان سخنران دوم به مدت 20 دقیقه سخنرانی خواهد کرد.

گعده‌های نمایندگان درباره وزرای پیشنهادی

برخی نمایندگان مجلس پیش از آغاز مراسم در صحن علنی حضور دارند و در حال گپ و گفت و گو درباره گزینه های پیشنهادی دولت برای کابینه جدید هستند.

 در جایگاه خبرنگاران و راهروی پارلمان دفتر یادبودی قرار دارد تا میهمانان نوشته های خود را درباره مراسم امروز ثبت کنند.

در مسیرهای مهمانان و اصحاب رسانه تصاویر شهدای ترور در مجلس قرار داده شده است که برخی حاضرین با مشاهده تصاویر شهدا با قرائت فاتحه ای یاد و خاطره این شهیدان را گرامی می دارند.

روحانی برای مراسم تحلیف وارد مجلس شد

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور دقایقی قبل برای ادای سوگند و برگزاری مراسم تحلیف، وارد مجلس شورای اسلامی شد.

وی را در لحظه ورود به مجموعه بهارستان، محمد نهاوندیان همراهی می‌کرد.

روحانی در بدو ورود به ساختمان مجلس مورد استقبال علی لاریجانی قرار گرفت.

مراسم تحلیف روحانی در مجلس آغاز شد

مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور دقایقی قبل با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود ملی، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

در این مراسم، علاوه بر رئیس و نمایندگان مجلس، مقامات عالی رتبه کشوری و لشکری، میهمانانی از ده‌ها کشور دنیا در سطح رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، رئیس مجلس، معاون رئیس‌جمهور، معاون نخست‌وزیر و وزرای خارجه و سایر وزرا حضور دارند.

غیبت 36 نماینده مجلس در آغاز مراسم تحلیف روحانی

36 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آغاز مراسم تحلیف رئیس‌جمهور غیبت داشتند.

در یکصد و بیست و ششمین جلسه رسمی علنی مجلس شورای اسلامی که از دقایقی قبل به منظور آئین تحلیف حسن روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد، از میان 290 نماینده مجلس، 254 نفر از وکلای ملت در صحن علنی حضور داشتند که بر این اساس 36 نماینده مجلس غایب بودند.

لاریجانی: ۱۲ انتخابات ریاست جمهوری نشانگر عمق نظام مردمسالاری در کشور است

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز شنبه 14 مرداد 96 و در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دوازدهم ضمن خوشامدگویی به میهمانان حاضر در این مراسم از جمله رؤسای جمهور کشورهای ارمنستان، عراق، کره شمالی، مولداوی، زیمبابوه، افغانستان و پادشاه لسوتو، رؤسای مجالس کشورها، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دیگر مقامات شرکت کننده داخلی و خارجی، با اشاره به اینکه امروز سالروز قیام مردم ایران برای استقرار نظام مشروطه در بیش از 110 سال قبل است، گفت: در طی این مدت ملت ایران با همه دشمنی‌هایی که قدرت‌های بزرگ اعمال کردند و نظام مشروطه نتوانست به معنای واقعی پیاده شود اما ملت ایران از پای ننشست تا با برپایی انقلاب اسلامی به هدف خود نائل آمد.

وی خاطرنشان کرد: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور چشمگیر ملت بیش از 42 میلیون نفر و حدود 73 درصد واجدین شرایط در انتخابات نمایانگر آن است که در نظام جمهوری اسلامی مردم سالاری اصل بی‌بدیل در حکمرانی است.

لاریجانی خاطرنشان کرد:‌ از ابتدای پیروزی انقلاب ملت عزیز ایران در 36 انتخابات شرکت کردند که اولین انتخابات مربوط به انتخاب نظام جمهوری اسلامی بود که در آن 98 درصد رای به نظام جمهوری اسلامی دادند و پس از آن انتخاب مجلس مؤسسات یا خبرگان اول و بعد انتخابات مربوط به تائید قانون اساسی و پس از 10 سال ملت در انتخابات بازنگری پای صندوق‌های رای رفتند.

وی افزود: علاوه بر موارد فوق 12 انتخابات ریاست جمهوری و 10 انتخابات مربوط به نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی و 5 انتخابات مربوط به مجلس خبرگان و 5 انتخابات مربوط به شوراهای اسلامی شهر و روستا نشانگر عمق نظام مردمسالاری دینی در کشور ماست.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از جانب دیگر شرکت بیش از 72 درصد مردم در انتخابات اخیر تعلق خاطر جدی ملت به نظام اسلامی و دخالت در سرنوشت خویش را نشان می‌دهد که از دوراندیشی پیشوای بزرگ ملت ایران حضرت امام خمینی (ره) حکایت دارد که با این تدبیر از استبداد در کشور جلوگیری و راه را برای چرخش نیروها فراهم کرد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: اینک که در آستانه دور جدید دولت جناب آقای دکتر روحانی قرار داریم که هم تجربه 4 سال گذشته و هم تغییرات بین‌المللی و منطقه‌ای تلاش مجاهدانه‌ای را برای حل مشکلات یک کشور ایجاب می‌کند.

وی افزود: در فضای آشفته منطقه خوشبختانه ایران از امنیت بسیار خوبی برخوردار است و تلاش‌های ارزشمند ملت در مبارزه با تروریسم امنیت بهتری را برای منطقه در سال‌های آتی نوید می‌دهد و از طرفی راهنمایی‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پویایی اقتصادی و همچنین همکاری و هماهنگی سه قوه کشور زمینه‌های مساعدی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی فراهم کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:مجلس شورای اسلامی از هر گونه اهتمام دولت در این جهت و رفع موانع تولید و همچنین توسعه سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و توسعه صادرات حمایت خواهد کرد و امیدوار است دولت آینده در مواجهه با چالش‌های اصلی کشور با نگاه واقع‌بینانه به حل آنها بپردازد و رویکرد توسعه‌ای در همه بخش‌ها حتی در سیاست خارجی تبلور عینی یابد.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در چارچوب وظایف قانونی خود هم در این امور مساعدت لازم را خواهد داشت و هم نظارت خواهد کرد که اقدامات دولت در چارچوب قوانین مخصوصا قانون برنامه ششم سامان یابد.

 آملی لاریجانی: با تحلیف رئیس‌جمهور دوره جدیدی در حیات سیاسی گشوده می‌شود

 آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه عصر امروز شنبه (14 مرداد 96) در مراسم تحلیف حسن روحانی ریاست جمهوری دوازدهم طی سخنانی اظهار داشت: از حضور پرشکوه مردم عزیز ایران اسلامی که با شرکت بیش از 40 میلیون نفری در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، جمهوریت نظام را به رخ عالیمان کشیدند و به دشمنان این انقلاب نشان دادند که بعد از گذشت قریب 40 سال قدرتمندانه و با اعتقاد راسخ پای آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایستادند تشکر می‌کنم.

وی افزود: امروز انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی علیرغم توطئه‌های مستمر دشمنان با حضور مردم عزیز در صحنه به حیات مقتدرانه و عزتمندانه خود ادامه می‌دهد.

رئیس قوه قضاییه همچنین تصریح کرد: مسئولان این کشور بر اساس اصل 6 قانون اساسی جمهوری اسلامی مستقیم یا غیرمستقیم با اتکا بر آرای عمومی در مسند خدمت قرار می‌گیرند و بر اساس بند 8 اصل سوم قانون اساسی دولت مکلف است همه امکانات خود را برای جلب مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به خوبی به کار گیرد.

آملی لاریجانی همچنین یادآور شد: اینجانب به عنوان رئیس قوه قضاییه با افتخار اعلام می‌کنم جمهوری اسلامی ایران امروز با اتکا بر آموزه‌های بلند دینی و تمدن قوی خود از جمله کشورهای بزرگ جهان است که علیرغم تهدیدات فراوان از سوی استکبار جهانی توانسته سکاندار استقلال، آزادی و مظهر مردم‌سالاری دینی در منطقه و جهان باشد.

وی ادامه داد: مردم‌سالاری دینی، نظامی، سیاسی مبتنی بر آرای مردم و آموزه‌های دینی و ارزش‌های اخلاقی است. فلسفه سیاسی نهفته در این نظام سیاسی فلسفه‌ای دقیق هم از جهات متافیزیکی و هم از جهات معیاری و ارزشی است و قانون اساسی جمهوری اسلامی مبین این نظام سیاسی و فلسفه آن است.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با تحلیف در این مجلس باشکوه دوره جدیدی در حیات سیاسی کشور گشوده می‌شود متن سوگندی که رئیس جمهور محترم یاد می‌کند بسیار مهم و قابل توجه است و از جمله اموری که به وسیله این سوگند بدان ملتزم می‌شود آنکه پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشد.

وی همچنین یادآور شد: پاسداری از مذهب رسمی کشور لوازمی دارد و همین‌طور پاسداری از نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی. موضوع قانون اساسی اصولی مهم، مترقی و جامع‌الاطراف است که توسط مجلس خبرگان قانون اساسی تدوین و با رأی قریب 98 درصدی مردم به تأیید قاطبه ملت رسیده است.

«بنیادی‌ترین مبنای قانون اساسی نگاه توحیدی است که در سراسر این میثاق ملی حضور دارد و به خصوص در اصل دوم بدان تصریح شده است که جمهوری اسلامی نظامی است بر پایه ایمان به خدای یکتا لااله‌الاالله و اختصاص حاکمیت و تشریح امور و لزوم تسلیم در برابر امر او».

وی با اشاره به اینکه نگاه توحیدی است که در سیاست خارجی و روابط بین‌الملل می‌گوید از هیچ قدرتی جز خدا نترسید، گفت: نگاه توحیدی است که می‌گوید عزت را باید در نزد خدا جست و می‌گوید هدف از حکومت رشد دادن انسان در حرکت به سوی خدا و نظام الهی است.

آملی لاریجانی بر همین اساس اضافه کرد: نگاه توحیدی است که انسان را به عدالت فرا می‌خواند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنانش ضمن تبریک به رئیس جمهور و آرزوی توفیق برای او، خطاب به روحانی عنوان کرد: نیک بنگرید که تلاش‌ها و اقدامات شما در ترازوی نگاه توحیدی چگونه است و مسلم بدانید هر قدمی که در این طریق و بر این اساس بردارید همه از آحاد ملت، مسئولان و دلسوزان این نظام همکار شما خواهند بود و اینجانب هم به عنوان رئیس قوه قضاییه هر خدمتی در این مسیر میسر باشد دریغ نخواهم کرد.

وی ادامه داد: امروز نظام اسلامی ما نیازمند مجاهدت‌ها و تلاش‌های خالصانه آحاد ملت و خصوصاً مسئولان متعهد کشور است خداوند در این طریق دشوار یار و مددکارتان باشد.

حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور دوازدهم  سوگند یاد کرد

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور طبق اصل 121 قانون اساسی دقایقی قبل در مراسم تحلیف خود که از ساعتی قبل در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شده است، با حضور در کنار آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه سوگند یاد و آن را امضا کرد.

متن سوگندنامه‏ ریاست‌جمهوری به شرح ذیل است:

بسم‌‏الله‏ الرحمن‏ الرحیم‏

«من‏ به‏ عنوان‏ رئیس‌جمهور در پیشگاه‏ قرآن‏ کریم‏ و در برابر ملت‏ ایران‏ به‏ خداوند قادر متعال‏ سوگند یاد می‌کنم که‏ پاسدار مذهب‏ رسمی و نظام‏ جمهوری اسلامی و قانون‏ اساسی کشور باشم‏ و همه‏ استعداد و صلاحیت‏ خویش‏ را در راه‏ ایفای مسئولیت‌هایی که‏ بر عهده‏ گرفته‏‌ام به‏ کار گیرم‏ و خود را وقف‏ خدمت‏ به‏ مردم‏ و اعتلای کشور، ترویج‏ دین‏ و اخلاق‏، پشتیبانی‏ از حق‏ و گسترش‏ عدالت‏ سازم‏ و از هر گونه‏ خودکامگی‏ بپرهیزم‏ و از آزادی و حرمت‏ اشخاص‏ و حقوقی‏ که‏ قانون‏ اساسی‏ برای ملت‏ شناخته‏ است‏، حمایت‏ کنم‏. در حراست‏ از مرزها و استقلال‏ سیاسی‏ و اقتصادی‏ و فرهنگی کشور از هیچ‏ اقدامی‏ دریغ نورزم‏ و با استعانت‏ از خداوند و پیروی‏ از پیامبر اسلام‏ و ائمه‏ اطهار علیهم‏‌السلّام‏ قدرتی را که‏ ملت‏ به عنوان‏ امانتی‏ مقدس‏ به‏ من‏ سپرده‏ است،‏ همچون‏ امینی‏ پارسا و فداکار نگاهدار باشم‏ و آن‏ را به‏ منتخب‏ ملت‏ پس‏ از خود بسپارم‏.»

روحانی: همیشه آماده دفاع از ملت خود هستیم

حجت الاسلام حسن روحانی در مراسم تحلیف خود که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: ملت بزرگ و شریف ایران، میهمانان ارجمند، اعضای شواری نگهبان،   فرماندهان و همه مسئولان، در آغاز سخن یاد بنیان گذار انقلاب اسلامی و شهدا را گرامی می دارم که عزت و شرف امروز ملت ما مدیون آنهاست.

وی با تبریک ایام میلاد امام رضا ادامه داد: امروز چهاردهم مرداد است. در۱۱۰سال پیش در چنین روزی انقلاب مشروطه پیروز شد و نخستین انقلاب مردم آسیا برای آزادی بود. از آن روز سال ها می گذرد، در این سالها ملت ایران برای آزادی تلاش بسیاری کردند. اکنون قریب به ۴۰ سال از انقلاب اسلامی می گذرد و عالی ترین مقام اجرایی توسط مردم انتخاب می شود.

روحانی ادامه داد: مردم با انتخاب خود گفتند که چه می خواهند و چه نمی خواهند. منتخب ملت باید بداند چه عهدی با مردم دارد و باید تا پایان به تعهدات و وعده های خود عمل کند. انجام این تکلیف بدون همکاری همه ارکان نظام اسلامی ممکن نیست.

رئیس‌جمهور با اشاره به حضور با شکوه مردم پای صندوق های رای در انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم آگاه و هوشیار ایران با مشارکت کم‌نظیر خود در انتخابات بار دیگر با ما به‌ روشنی سخن گفتند و نظرات خود را با صراحت اعلام کردند و با رای اعتماد مجدد و معنادار خود رویکرد و راهی را انتخاب کردند که 4 سال در معرض آزمون و نقد و ارزیابی همگان قرارداشت؛ از این پس ما باید پاسخگوی آن شور و شعور مردمی باشیم که باز به کشور به نظام و دولت اعتبار و حیثیت مجدد بخشیدند.

وی با تاکید براینکه رای مردم در این انتخابات حاصل بلوغ اجتماعی بود اظهار داشت: این دولت می خواهد معتدل باشد که نه با هر پرخاشی بترسد و تسلیم شود و نه با هر هیجانی برآشفته شود و بجنگد؛ ما دولتی مصلح هستیم، چه در سیاست داخلی چه سیاست خارجی که صلح را بر جنگ و اصلاح را بر جمود ترجیح می دهیم؛ البته با قدرت همیشه آماده دفاع از ملت خود هستیم اما دفاع را فقط با سلاح ممکن نمی دانیم؛ پشتیبان نیروهای مسلح خود هستیم اما بزرگترین سلاحمان رای ملت است.

روحانی افرود: در کشور ما حاکمیت دوگانه وجود ندارد؛ صلح ما به سلاح ما متکی و سلاح ما بر صلح ما تکیه دارد. برجام نمونه ای از وفاق ملی در ایران است، برجام بدون پشتوانه مردم، رهبری، مجلس و نیروهای مسلح به فرجام نمی‌رسید.
 
رئیس جمهور با اشاره به بدعهدی های آمریکا در برجام بیان داشت: جهان بداند هرگونه نقض تعهدات در برجام با واکنش یکپارچه ملت و دولت ایران مواجه خواهد شد؛ باید بپذیریم نیازمند درک مشترک و توافق عملی بر سر مصالح ملی و فرصت های ملی هستیم و رو آوردن به تفاهم ملی و همکاری ملی ضرورتی تاریخی است.

روحانی در ادامه سخنان خود به اقدامات  نظام در سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در بسیاری از مناطق محروم بهبودهای قابل‌توجهی در استانداردهای زندگی مردم ایجاد شده و فاصله فقیر و غنی نسبت به اوایل انقلاب کاهش یافته است. امروز سطح بهداشت و درمان و آموزش از سطح قابل توجهی نسبت به سایر کشورها برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه در کشور ما دوگانگی وجود ندارد و ما یک کشتی و یک کشتی‌بان داریم، ادامه داد: در حوزه ارتباطات تحول بزرگی در زیرساخت‌ها به‌وجود آمد و دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت و اطلاعات به‌هنگام از فضای مجازی، فراهم آمده است. البته کشور ما هم‌چنان با مشکلات بزرگی مثل بیکاری جوانان، گرد و غبار و بحران آب دست و پنجه نرم می‌کند.

روحانی در خصوص مسایل اقتصادی گفت: انجام اصلاحات اقتصادی نیازمند فراهم‌سازی برخی مقدمات بوده و ما در ابتدای دولت یازدهم یک مسیر 8 ساله را برای اصلاحات اقتصادی فراهم کردیم. دولت در این مسیر دست خود را برای همکاری در اجرای این برنامه مهم به سوی همه ارکان و اقشار کشور و جریان‌های سیاسی و اجتماعی دراز می‌کند و از آنها کمک طلب می کند.

رئیس‌ جمهور در بخش دیگر سخنان خود در خصوص مقابله با مشکلات و سختی های پیش روی انقلاب گفت: در طول دهه‌های گذشته با همراهی یکدیگر از موج ترور، جنگ، تحریم‌ها و فشارهای دشمنان خارجی عبور کردیم و همواره وحدت کلمه رمز پیروزی ما بوده است.

مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در مجلس پایان یافت

مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس‌جمهور که از ساعت 17 عصر امروز (شنبه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شده بود، دقایقی قبل با اعلام علی لاریجانی رئیس مجلس پایان یافت.

لاریجانی پیش از پایان ضمن تشکر از همه میهمانان حاضر در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور، اعلام کرد که جلسه علنی بعدی پارلمان رأس ساعت 8 صبح روز سه‌شنبه 17 مردادماه آغاز می‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها