يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۲۱۸۶۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: من به نتیجه رای مردم احترام می‌گذارم و این نتیجه برای من و همه مردم قابل احترام است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاسی جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه باید به رای مردم احترام بگذاریم؛ یکی از افتخارات جمهوری اسلامی حضور مردم برای شکل دادن به نهادهای مختلف است. رای مردم در جمهوری اسلامی تشریفاتی نیست امام فرمودند میزان رای ملت است.

وی افزود: در دنیا با رای مردم قیافه می‌گیرند و حرف مردم را می‌زنند اما در نظام جمهوری اسلامی  رای مردم یک واقعیت است.

رئیسی  تصریح کرد: یکی از انتخابات ریاست جمهوری است که مردم سکان دار قوه مجریه را انتخاب می‌کنند.

وی گفت: چون سخن از زندگی روزمره مردم و وضع اقتصادی سیاست هنر علم وشرایطی که کشور از نظر رشد اقتصادی سیاسی و فرهنگی  می‌تواند در انتخابات مؤثر باشد، انتخابات بسیار مهم  است. پیش بینی می‌کنم که حضور مردم بسیار حداکثری و بسیار خوب باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که اگر نتیجه به نفع شما نباشد چه واکنشی خواهید داشت، گفت: مملکت ما مملکت قانون است برای همه جریان ها و جناح  های سیاسی محوریت قانون است، نه در حرف بلکه در عمل باید به رسمیت شناخته شود. چرا که در  کشور ما سازوکاری برای انتخابات وجود دارد و عده ای به عنوان ناظر و مجری دست اندرکار هستند و اصل این سازوکار اطمینان بخش  است و در این سازوکار اطمینان بخش باید حق الناس و امانت داری رعایت شود.

وی ادامه داد: مسئولان و مجریان تمهیداتی برای جلوگیری از تخلف انجام می دهند تا تخلقی صورت نگیرد.

رئیسی گفت: ما سازوکار رای گیری و إعلام ارای را اطمئنان بخش می‌دانیم و همچنان که رهبر انقلاب فرمودند ضمن تشکر از دست اندرکاران در حوزه اجرا و نظارت می خواهیم از آرای مردم به عنوان امانت الهی حراست، صیانت و پاسداری کنند هرچه نتیجه انتخابات باشد همه باید خود را موظف بدانند که آن نتیجه را به عنوان نتیجه قانونی تلقی کنند و اگر مثلا یک نفر می بیند که نتیجه متعاقب میل یک کاندیدا نباشد، نباید باعث بهم خوردن اصل سازوکار انتخابات شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: باید همه کاندیداها چه در انتخابات ریاست جمهوری و چه در انتخابات شورا به دلیل اطمینان بخش بودن سازوکار انتخابات و بعد هم به دلیل قابل پیگیری بودن تخلفات باید همه تسلیم نتیجه انتخابات باشند.

رئیسی در پاسخ به این سؤال که اگر رقیب‌تان پیروز شود چه اقدامی می کنید، تصریح کرد: من به نتیجه رای مردم احترام می‌گذارم و این نتیجه برای من و همه مردم قابل احترام است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها