أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۱۱۵۸
زمان انتشار: ۱۰:۳۴     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
وبگاه انگلیسی در تحلیلی نوشت: اگر انتخابات ایران به عرصه تقابل زاغه‌نشینان برابر کاخ‌نشینان تبدیل شود، حسن روحانی بازنده خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه کبهان، وبگاه انگلیسی در تحلیلی نوشت: اگر انتخابات ایران به عرصه تقابل زاغه‌نشینان برابر کاخ‌نشینان تبدیل شود، حسن روحانی بازنده خواهد شد.

وبگاه «میدل ایست آنلاین» در گزارشی به قلم «گرث اسمیت» خبرنگار «امور ایران» نشریه «فایننشال تایمز» انگلیس با مضمون انتخابات ریاست جمهوری نوشت: انتخابات ایران عرصه رقابت بین فقرا با اغنیا است و اگر انتخابات به صحنه رویارویی «زاغه‌نشینان» برابر «کاخ‌نشینان» مبدل شود، «حسن روحانی» رقابت را واگذار می‌کند.

نویسنده در ابتدای این گزارش عنوان داشت: در نخستین مناظره تلویزیونی که با حضور شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، «حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی» وعده داد که یارانه کم‌درآمدترین افراد جامعه را سه برابر نماید. این در حالی است که «محمدباقر قالیباف» شهردار تهران نیز خود را نامزد 96 درصدی‌ها اعلام کرده و وعده پرداخت دویست و پنجاه هزار تومان به بیکاران بالای هجده سال را داده است.
 
بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام رئیسی و محمدباقر قالیباف دو چالش اصلی اردوگاه اصولگرایان برابر حسن روحانی هستند. این دو از نارضایتی‌های حاصل از ادعاهای اقتصادی دولت روحانی بعد از رفع تحریم‌های بین‌المللی بهره‌برداری می‌کنند.

در ادامه این مطلب آمده است: البته به یقین ایران تنها کشوری نیست که فاصله طبقاتی میان ثروتمندان  و فقرا را دارد به طوری‌که در گزارش اخیر «مجمع جهانی اقتصاد» آمده است که افزایش نابرابری درآمد و ثروت در کنار تغییرات اقلیمی از عوامل تاثیرگذار هستند و به طور محتمل آینده جهان را در دهه بعد شکل می‌دهند.

نویسنده این تحلیل در ادامه به نقل از «فریده فرهی» از تحلیلگران ایرانی مقیم آمریکا و شاغل در دانشگاه هاوایی نوشت: مهم‌ترین موضوع انتخابات به ویژه «بیکاری» و «مدیریت» است. روابط بین‌المللی عاملی علیه روحانی و برای متهم ساختن او خواهد بود که بیش از حد بر سرمایه‌گذاری خارجی تکیه کرده و اقدامات کافی را در راستای اقتصاد مقاومتی انجام نداده است. البته آشفتگی‌های منطقه‌ای و بی‌ثباتی نیز از عوامل تاثیرگذار هستند.

در ادامه این مطلب آمده است: اردوگاه اصولگرایان ایران نیز مدت‌هاست که ازحقوق‌ بالای تکنوکرات‌های نزدیک به دولت روحانی انتقاد می‌کنند.

گرث اسمیت با اشاره به برخی نظرسنجی‌های صورت گرفته و رویکردهای مختلف در اداره اقتصادی کشور چون ورود سرمایه‌های خارجی و تاکید بر لزوم تلفیق اقتصاد مقاومتی با سرمایه‌گذاری خارجی بر زیرساخت‌های انرژی نوشت: روحانی برای برنده شدن در دور دوم انتخابات باید به جای بحث با رقبا درباره بهترین مدیریت کشور و عمل به قول‌های داده شده به فکر بیان توسعه روابط خارجی کشورش با دیگران باشد.

به گزارش فارس، در انتهای این مطلب آمده است: اگر انتخابات ایران به عرصه تقابل زاغه‌نشینان برابر کاخ‌نشینان تبدیل شود، حسن روحانی بازنده خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها