أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۰۹۵۶
زمان انتشار: ۱۵:۱۲     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
استقبال هاي معنادار شهرستانی از کاندیداهای جبهه انقلاب
در عين حال اقبال به نامزدهاي رقيب روحاني تنها مختص اقشار ضعيف جامعه نيست كه زيرچرخ سياست هاي اقتصادي دولت له شده اند، درصد قابل توجهی از جامعه نخبگاني و آراي خاموش و خاكستري كشور نيز با سنجش دقيق شرايط بحراني ايران در ابعاد اقتصادي و اجتماعي، بهترين گزينه را قاليباف يا رئيسي مي دانند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جهان نيوز، دور دوم انتخابات رياست جمهوري براي رئيس جمهور مستقر حاشيه امني دارد و وي بر اين نظر است كه خود را براي جلب نظر مردم نبايد به آب و آتش بزند. ولي اين دور انتخابات با ساير دوره ها و حتي سال 88 متفاوت است. عملكرد ضعيف و كارنامه با نمرات منفي و ضعيف حسن روحاني، مشكلات اقتصادي و معيشتي بسياري به دنبال داشته و سطح نارضايتي از دولت يازدهم به اعتراضات كارگري تبديل شده است.

در نظرسنجي هاي صورت گرفته در هفته هاي اخير اوضاع روحاني اصلا خوب نيست. دو نامزد مطرح اصولگرايان يعني محمدباقر قاليباف و ابراهيم رئيسي درصدهاي بالايي را در نظرسنجي هاي سراسري و معتبر كسب كرده اند و حتي مجموع آراي اين دو نامزد بيشتر از روحاني شده است. در يكي از نظرسنجي هاي مربوط به سازمان رسانه اي معتبر حتي در تقابل دو به دو روحاني و قاليباف، شهردار تهران روحاني را پشت سر گذاشته است.

حال بماند آراي منفي روحاني كه بالاترین وضعیت ممکن در چهار سال اخیر  رسيده و اگر برهمين منوال پيش برود حداقل بايد شاهد انتخابات دومرحله اي رياست جمهوري باشيم. البته اين اتفاق براي اولين بار در تاريخ جمهوري اسلامي خواهد بود كه رئيس جمهور مستقر به دور دوم راه يافته و حتي امكان تك دوره اي شدنش وجود دارد.

در كنار نظرسنجي ها، سفرهاي استاني ابراهيم رئيسي و قاليباف با استقبال بي سابقه مردم روبه رو شده است. اميد تازه در كالبد كشور دميده شده و مردم از هر سوي خود را به متينگ ها و كمپين هاي نامزدهاي اصولگرا مي رسانند.

حتي سخنراني هاي مصطفي ميرسليم نيز كه در دور دوم مناظرات خوش درخشيد با استقبال دانشجويان در دانشگاه ها مواجه شده و باندهاي تخريب حامي دولت براي برهم زدن اين جلسات دست به كار شده اند و با ساختارشكني و غوغاسالاري درصدصد هستند تا مانع ادامه روشنگري هاي وي شوند.

يك اصل خدشه ناپذير و غيرقابل تغيير درميان عامه مردم ايران وجود دارد كه برخي از جريان هاي سياسي آن را به هيچ وجه درك نمي كنند. افكار عمومي خود را به گروه بندي هاي سياسي تقسيم نمي كنند و اصولگرا يا اصلاح طلب بودن نامزدها تاثيرچنداني در انتخاب شان ندارد. هرچند تمايل به جريان هاي اصولگرا يا اصلاح طلب به صورت مطلق وجود دارد اما درصد بالايي از مردم اولويت نخست خود را عملكردها، كارنامه و وعده هاي نامزدها قرار مي دهند.

برهمين اساس است كه عملكرد منفي روحاني در 4 سال اخير سطح اعتماد  عمومي به وعده‌هاي وي را بسيار كاهش داده و از سوي ديگر آلترناتيوهاي قوي و كارآمدي در سوي ديگر رقابت قرار دارند كه كارنامه اجرايي بلندبالا و موفقي دارند و در به ثمر رساندن وعدههاي دارند و اميدها را براي عبور از بحران اقتصادي و رفع مشكلات معيشتي اقشار محروم و مستضعف جامعه زنده كرده اند.

در عين حال اقبال به نامزدهاي رقيب روحاني تنها مختص اقشار ضعيف جامعه نيست كه زيرچرخ سياست هاي اقتصادي دولت له شده اند، درصد قابل توجهی از جامعه نخبگاني و آراي خاموش و خاكستري كشور نيز با سنجش دقيق شرايط بحراني ايران در ابعاد اقتصادي و اجتماعي، بهترين گزينه را قاليباف يا رئيسي مي دانند.

به همين خاطر حسن روحاني با رصد اوضاع رقابت هاي انتخاباتي با تغيير سريع مواضع خود،‌ لحن تند و افراطي را جايگزين رفتارهاي قبلي اش كرده تا با راديكال و دوقطبي كردن فضا به حوزه هاي سياسي و فرهنگي، محور اصلي مطالبات عمومي را با سياه نمايي تغيير دهد. وي در چند سخنراني اخير خود حتي از اپوزيسيون خارج نشين نيز افراطي تر عمل مي كند و خود را تنها گزينه مطلوب براي جلوگيري از جنگ، اقدامات خشن انتظامي و قضايي،‌ سانسور و محدود كردن زنان در جامعه معرفي مي كند.

اما كارنامه روحاني در طول 4 دهه اخير كاملا عكس اين گزاره هاست و وي كسي بوده كه حتي اعدام مخالفان در نماز جمعه، تفكيك جنسيتي در ادارات و اجباري كردن حجاب در سازمان هاي دولتي و عمومي را مطرح و اجرا كرده است. اينكه روحاني در حال حاضر به مخالفت با برخي از ارزش هاي اسلامي و ايراني مي پردازد به اين دليل است تا جامعه را به اشتباه بياندازد و با انحراف از مطالبات اصلي اقتصادي و معيشتي، مطالبات ضدهنجاري را كه تنها ممكن است بخش كوچكي از جامعه به دنبال آن باشد را به مركز ثقل رقابت ها و كمپين هاي انتخاباتي تبديل سازد.

از اين رو مي توان شكست سناريوي جديد روحاني و تيم مشاورش را پيش بيني كرد. استقبال گسترده از نامزدهاي رقيب و اوضاع مناسب آنها در نظرسنجي ها با طرح شعارها و هتاكي هاي ساختارشكنانه روحاني تغييرچنداني نخواهد كرد. جامعه به خوبي مي داند كه طرح موضوعي مانند ديواركشي در پياده روها آنچنان سخيف و غيرواقعي است كه آن را به استهزاء و تمسخر مي گيرند و در حال حاضر به موضوع اول كانال هاي طنز تبديل شده است.

بركسي پوشيده نيست برخی اصلاح طلبان كنوني بودند كه دسته هاي خودسر تشكيل مي دادند و سوار بر ترك موتورسيكلت بر روي زنان بي حجاب يا كم حجاب تيزي مي كشيدند يا با چوب و چماق آنها را تهديد مي كردند! همين افراد بودند كه سخنراني ها را برهم مي زدند و با رفتارهاي چاله ميداني آبروي نظام نوپاي جمهوري اسلامي را مي بردند.

اين رفتارهاي وقيحانه بود كه باعث شد تا آيت الله خامنه اي در برابر آنها ايستادگي كنند زيرا آنها واقعا به دنبال ديواركشي در دانشگاه ها و پيادروها بودند. حال در آستانه انتخابات به خاطر خالي بودن كارنامه اجرايي روحاني، خود را به عنوان مدافع آزادي و حقوق شهروندي معرفي مي كنند در حاليكه سابقه خواني اين طيف پر از نقاط سياه و ظلم های وحشتناك بر عليه منتقدان و مخالفان است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
۰
۰
روحانی برو
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها