يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۸۲۶۶
زمان انتشار: ۰۹:۰۹     ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
۳۶ روز تا دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری؛
دومین روز نام نویسی از داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز چهارشنبه ( 23 فروردین ماه) آغاز شد. کاندیداتوری احمدی نژاد و بقایی و همراهی برخی یاران رئیس دولت دهم با وی از جمله مشایی و حضور برخی افراد شناخته شده نظیر زریبافان در وزارت کشور باعث مخابره اخبار بیشتر و جدی تری از پروسه ثبت نام کاندیداها شد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، دومین روز نام نویسی از داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز چهار شنبه ( 23 فروردین ماه) آغاز شد.

نام نویسی از داوطلبان شرکت در این انتخابات از ساعت 8 صبح الی 18 بعد ظهر در محل ستاد انتخابات کشور انجام خواهد شد.

 این خبر به روز رسانی می شود...

اولین ثبت نام کننده روز دوم پسری ۱۹ ساله با مدرک اول دبیرستان بود که ضمن گرفتن فیگورهای انتخاباتی مدارک خود را تحویل میز ثبت نام ستاد انتخابات وزارت کشور داد.جوان ۱۹ ساله جوانترین شخصی است که امروز بدون اطلاع دادن به خانواده‌اش ثبت‌نام کرده و معتقد است که رئیس‌جمهور تنها باید مطیع رهبری باشد.

یک جوان متولد ۱۳۶۸ هم که هنوز دانشجوی مقطع کارشناسی است می‌گوید که از روحانی در کابینه خود استفاده نخواهد کرد.

ثبت نام پزشک 82 ساله 

در آغازین ساعات دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری حسین برتوند متولد سال 1314 با 82 سال سن و با شغل دندانپزشکی در ستاد انتخابات کشور حضور یافت و برای این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، پیرترین داوطلب تا روز گذشته فردی 79 ساله و جوان‌ترین داوطلب نیز فردی 18 ساله بود که در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده است.

برنامه جالب یک کاندیدا/ ظریف را تغییر می‌دهم

ذکریا عباسی فرد از کرمانشاه آمده بود و مدرک لیسانس دارد. او میگوید در انتخابات ریاست جمهوری مهمترین رقیبش فقر و بیکاری در کشور است. عباسی فرد تصمیمش را برای کابینه آینده اش هم گرفته است: «ظریف وزیر امورخارجه، معاون اول یعنی جهانگیری، وزیر بهداشت آقای هاشمی و وزیر کشور یعنی آقای رحمانی فضلی را تغییر می دهم.
 
می گوید مساله حصر را در فضای تعاملی حل می کند و شعارش در انتخابات «انتخاب درست کشور آباد» است. او پرچم ایران را برای رنگ انتخاباتیش برگزیده است و معتقد است حداقل ۱۵ میلیون رای دارد.

محمود احمدی نژاد ثبت نام کرد

محمود احمدی نژاد با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.



نیامدن من از طرف رهبری توصیه بود

محمود احمدی نژاد پس از ثبت نام  در انتخابات ریاست جمهوری در محل وزارت کشور در جمع خبرنگاران صحبت کرد
بخش هایی از صحبت های احمدی نژاد در ادامه آمده است: 

 تمام زندگی ما را دستگاهای اطلاعاتی و غیر اطلاعاتی بارها شخم زده شده است.
من به قول اخلاقی که دادم پایبندم و ثبت نام صرفا برای حمایت از بقایی است.

بقایی امتیاز فراوانی دارد که یکی از انها این است که سند زنده پاکدستی دولت قبل است

 او با شکایت دولت بازداشت شد و هفت ماه و نیم در زندان بود.

سخت ترین رسیدگی ها برای بقایی اتفاق افتاد و بر همه مردم ثابت شد که او پاک است.

آنها با نوشتن نامه از او معدرت خواهی کردند

من از بقایی حمایت میکنم، مطمینا بنده با تمام توانم درخدمت او خواهم بود

زندگی من و بقایی و مشایی فدای مردم ایران


مسعود زریبافان معاون رییس جمهور دولت سابق کاندیدای ریاست جمهوری شد

مسعود زریبافان معاون رییس جمهور دولت سابق کاندیدای ریاست جمهوری شد/ تا آخر ایستاده ام؛ به نفع کسی از انتخابات کناره گیری نخواهم کرد.



عضو کمیسیون قضایی مجلس دهم ثبت‌نام کرد

محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی مجلس دهم صبح امروز (چهارشنبه 23 فروردین) در دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات ریاست‌‌‌جمهوری با حضور در وزارت کشور در این دوره از انتخابات ثبت‌نام کرد.

* محمدباقر قالیباف شهردار تهران  برای کاندیداتوری ریاست جمهوری ثبت نام کرد.(فارس)

تکذیبیه: بر اساس فضای رسانه ای موجود در وزارت کشور اقدام به انتشار این خبر کرد که به محض اطلاع از ناصحیح بودن آن تکذیبیه آن را منتشر شد.گفتنی است خبر گزاری های فارس, مهر, الف, عصر ایران, خبرآنلاین نیز این خبر را منتشر کرده بودند.

* دقایقی قبل خبر ثبت نام اسفندیار رحیم مشایی منتشر شد که تکذیب شد.(باشگاه خبرنگاران)



* رئیس ستاد انتخابات کشور: تاکنون 197 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 8 نفر خانم هستند.

سيد احمد كاشاني در انتخابات رياست جمهوري ثبت نام كرد

* سيد احمد كاشاني فرزند آيت الله كاشاني در انتخابات رياست جمهوري ثبت نام كرد.



شمار داوطلبان ریاست‌جمهوری از مرز ۲۰۰ نفر گذشت

علی اصغر احمدی بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد 220 داوطلب مرد و 10 داوطلب زن هستند.
وی ادامه داد: تاکنون جوان ترین داوطلب 18 سال و مسن ترین داوطلب 82 سال هستند، همچنین 28 داوطلب اعلام کرده اند که از ایثارگران هستند.
ثبت نام از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از روز گذشته(سه شنبه) در ستاد انتخابات کشور آغاز و تا روز شنبه آینده 26 فروردین به مدت پنج روز از ساعت 8 تا 18 در محل وزارت کشور انجام می شود.

نوبخت: برای انتخابات کاندیدا نمی‌شوم
محمدباقر نوبخت صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره احتمالی کاندیداتوری‌اش در انتخابات گفت: من قصد کاندیداتوری برای انتخابات را ندارم، مگر اینکه شما خبرنگارها بخواهید من را کاندیدا کنید.

 معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: برای حضور روحانی در انتخابات نیازی به دلیل نیست
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از زمان ثبت‌نام حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور اظهار بی‌اطلاعی کرد.

حسینعلی امیری (معاون پارلمانی رئیس‌جمهور) در پاسخ به این سوال که"آقای روحانی چه زمانی برای ثبت‌نام می‌آیند؟" گفت: من معاون پارلمانی رئیس‌جمهور هستم و شما باید این سوال را خودشان بپرسید. من از ایشان نپرسیده‌ام کی برای ثبت‌نام می‌آیند. منتهی برای نیامدن باید دلیل آورد؛ برای آمدن نیازی به دلیل نیست. رویه هم همیشه به این صورت بوده که روسای جمهور بعد از دور اول‌شان برای دور دوم نیز ثبت‌نام کرده‌اند.

او در پاسخ به سوال دیگری با این مضمون که آیا آقای شریعتمداری الان رئیس ستاد انتخابات هستند؟ گفت: آقای شریعتمداری چند جلسه است که در جلسه هیات دولت شرکت نمی‌کند و من ایشان را که همیشه کنارم می‌نشیند؛ نمی‌بینم. من از ایشان در این مورد سوالی نپرسیده‌ام(لینک).

کاندیدایی که با شعار دولت پاکدست به ستاد انتخابات آمد
در ساعات پایانی روز دوم ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری، یک نفر به ستاد انتخابات رفت که خود را متخصص عرفان و سیاست معرفی می‌کرد و معتقد بود اگر تایید صلاحیت شود، حتما رئیس‌جمهور می‌شود. 

مسیحا برزگر، سابقه کار اجرایی در وزارت ارشاد و وزارت خارجه دارد و هدفش از ثبت نام، ادای دین به جامعه است. این مرد 56 ساله می گوید: تنها همسر و فرزندانم خبر دارند که ثبت‌نام کردم. برزگر پیش بینی میکند که میزان مشارکت بالای 80 درصد باشد و می گوید: از همه کاندیداهای مطرح رقیبم هستند، اما از همه کاندیداها بیشتر رأی می آورم(لینک).

یک زن دیگر هم به ستاد انتخابات آمد. لیلی احمدی می گوید: برای احقاق حقوق زنان جهت ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری آمدم تا پیام بدهم. می دانم چه کار کنم که زنان به من اعتماد کنند. احمدی با بیان اینکه شعار دولتش، دولت پاکدست است، میزان مشارکت 54 درصد برآورد می کند و معتقد است: لیست نهایی تأیید صلاحیت ها رقیب جدی اش را مشخص می کند. او برنامه دارد که علی طیب نیا را در کابینه اش نگاه دارد.

همچنان منتظر چهره‌های شاخص
دومین روز ثبت نام از کاندیداهای ریاست جمهوری هم بالاخره به پایان رسید و به غیر از چند چهره سیاسی شناخته شده همچنان گوی و میدان به دست کاندیداهای ناشناس است. به نظر می رسد مانند سال های پیش، برای کاندیداتوری گزینه های اصلی ریاست جمهوری همچنان باید منتظر سه روز پایانی ثبت نام ها باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها