يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۱۷۵۵۹
زمان انتشار: ۱۰:۲۶     ۱۶ فروردين ۱۳۹۶
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد میلیون ها آمریکایی که روزانه به خاطر سلامت قلب شان قرص آسپرین با دوز پایین مصرف می کردند با کاهش ریسک مرگ ناشی از برخی سرطان ها مواجه بودند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، محققان مرکز سرطان اندرسون دانشگاه تکزاس دریافتند از بین بیش از ۱۳۰ هزار فرد بزرگسال آمریکایی که به طورمرتب آسپرین مصرف می کردند احتمال مرگ ناشی از سرطان در طول چند دهه بعد ۷ تا ۱۱ درصد کمتر بود.

یافته ها نشان داد ریسک مرگ ناشی از سرطان های روده، سینه، پروستات و ریه در بین کسانی که به طورمنظم آسپرین مصرف می کردند به مراتب کمتر بود.

به گفته محققان، این یافته ها نشان می دهد که آسپرین دارای قابلیت مقابله با سرطان نیز هست. اما آنها تاکید می کنند که افراد نباید به امید پیشگیری از ابتلا به سرطان روزانه آسپرین مصرف کنند.

دکتر ارنست هاوک، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «در مجموع شواهد قوی نشان می دهد که مصرف دوز پایین آسپرین ممکن است موجب کاهش سرطان روده شود.»

محققان اذعان می دارند که افراد قبل از مصرف آسپرین حتما با پزشک خود مشوت نمایند چراکه در برخی افراد مصرف آسپرین موجب خونریزی معده و سکته هموراژیک (خونریزی کننده) می شود.

این مطالعه شامل بیش از ۱۳۰ هزار فرد بزرگسال آمریکایی بود که به مدت ۳۲ سال تحت نظر بودند. منظور از مصرف آسپرین با دوز پایین، مصرف ۸۱ میلیگرم در روز است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها